Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-11-28 19:11:33 följande:
    En till bigfoot Ella har med 28 i vinterskorna, och August med
    Mamma till Nora, August och Ella

ha ha jaaaa, stooora föötter, hon kan ju nu ha Antons vinterskor som han hade förra året! :-O
  • SmillaMilla

God kväll tjejer!

Kom just hem från gympan med Svea, stackarn är så trött nu för tiden, så fick åka hem tidigare från hennes gympa. Helt plötsligt blir hon så trött så att hon somnar nästan ståendes. Hon springer runt, ser trött ut, jag lyfter upp henne och hon somnar direkt. Så här har det varit nu några veckor.  Så nu börjar vi bli riktigt oroliga. Får ringa och boka tid för borelia prov tror jag.

Nu skall jag läsa i kapp vad ni skrivit.

• SmillaMilla
    lillronya skrev 2010-11-30 16:53:43 följande:
    Det blir säkert bättre med vänner och sånt när du kommer ut hemifrån.

Var i Lund idag igen, men de vet fortfarande inte vad som är fel med N.
    Nu ska benen magnetröngas för att kolla så att musklerna är ok eller inte.
    Hon ska också gå regelbundet till sjukgymnast för att bibehålla rörelseförmågan i lederna.
    Det är inget fel på hennes leder, men eftersom hon har så ont i musklerna rör hon sej inte rätt.

Tagit nya prover på lite av varje idag.

Känns, ärligt talat, helt fullständigt hopplöst just nu.
    Hej,
    du har de kollat borelia och TBE?
  • SmillaMilla

Lillronya: Snygging i bt! Den tröjan fick vi också hem i dag. X skulle ha på den direkt nu när det var ringdans på dagis. Så himla din. Han hade den till de beiga ns byxorna (med röd stjärna) så fint!

• SmillaMilla
    lillronya skrev 2010-12-01 19:24:43 följande:
    Tack!
    Ja den är såå fin!
    Och lite nostalgiskt blir det ju när man haft den tidigare i 80 eller nåt.
    Ja nostalgi  absolut. Det printet var det första som Anton hade. Ett linne i stl 116.
  • SmillaMilla

Hej!

Nu är jag grymt ot. Men vet att ni är flera som har större barn här. Jag är despreat efter tips

Skall ha klassträff för Antons klass på fredag. (klass 1). Och jag har fått i uppgift att ordna lekar. 35 barn och 35 vuxna. Vad skall vi leka? Vi skall vara i en gympa sal, ganska väl utrustad.

• SmillaMilla

God kväll!

Ni andra med barn kring 1 meter, hur sitter de i bilen? Anton satt bakåtvänd tills han var 4½ år då han växte ur stolen. Svea har den nu men har redan växt ur den. Hon kommer upp med öronen över kanten. En maxi cosi, så hon har nog lång överkropp. Vill egentligen inte alls vända henne, men vet inte vad jag skall göra. Därför måste jag fråga er.

• SmillaMilla
    Preggi skrev 2010-12-04 19:08:15 följande:
    Haha
    SmillaMilla skrev 2010-12-04 19:02:30 följande:
    God kväll!

Ni andra med barn kring 1 meter, hur sitter de i bilen? Anton satt bakåtvänd tills han var 4½ år då han växte ur stolen. Svea har den nu men har redan växt ur den. Hon kommer upp med öronen över kanten. En maxi cosi, så hon har nog lång överkropp. Vill egentligen inte alls vända henne, men vet inte vad jag skall göra. Därför måste jag fråga er.
    Hur gammal är Svea? Jag hade inte vänt henne innan 4 års ålder. Vi har haft en britax stol som de har suttit jättebra i bakåtvända till över 4 års ålder.
    Svea är bara 3½ år Tror inte att hon får plats i någon annan stol heller. Men är det farligt om de får öronen över ryggstödet?
  • SmillaMilla

Tack för alla era svar. Har nu googlat och läst massor. Skall kolla igen hur mycket hon har kvar i stolen. Men förhoppningsvis blir det inget byte. Visste inte att det var 4-5 gånger så stora skader vid krock i framåtvänd åkning än bakåtvänd. Det är ju riktigt illa.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17