Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

jompa skrev 2010-11-20 09:45:52 följande:
    God morgon tjejer.
    Var kan man hitta enkla tunikor utan en massa Hello Kitty tryck till bra pris? Hittar mest bara med en massa glitter tryck och det är inte riktigt vi
    Kappahl har mycket fint och enkelt just nu.
  • SmillaMilla
    Buttelina skrev 2010-11-20 09:49:53 följande:
    nä det är hon verkligen inte! följer hon sin egna viktkurva?
    ja hon har alltid legat lite över normal kurvan.
  • SmillaMilla
    Buttelina skrev 2010-11-20 09:59:43 följande:
    hur gammal är hon exakt? gillar inte bmi kurvor, för vi är alla byggda olika!
    Ja hon följer sin egen kurva jätte fint. Hon är född 11 september. Så 3 år och 2 månader.
  • SmillaMilla
    Buttelina skrev 2010-11-20 10:05:30 följande:
    sötis kollade vår bvc bok! (vet inte om ni har samma på åland) men enligt den ligger hon EN ynka kurva över medel på vikten. det är INGET! det gör hon näästan på längden med! så hon är helt porpootionenlig (ordet blev som gröt i huvudet men du förstår nog)
    jompa skrev 2010-11-20 10:06:18 följande:

Smilla, du behöver verkligen inte vara orolig för Svea tror jag, hon är jättefin.

TACK för era kloka ord. Det betyder mycket. Fast jag vet att jag har världens bästa dotter. Men vilken inverkan de där på bvc har. Bara de säger något negativt om ens barn så börjar man fundera.
  • SmillaMilla
    jompa skrev 2010-11-20 10:54:41 följande:
    Så är det, man är känslig när det kommer till sin barn vilket man ska vara.
    Massa kramar till dig och din underbara Svea Hjärta
    Ja man är ju det. Och varför har hon då inte påpekat Antons vikt. När jag räknar ut hans vikt så är ju han underviktig. Finns knappt med på den där bmi kurvorna
  • SmillaMilla
    SmillaMilla skrev 2010-11-20 13:16:22 följande:
    Tack för alla kloka ord!

Nu skall jag bjuda dottern på en stor saffransbulle med choklad i
    Hmmm visst behöver jag inte säga att vi inte proppar i henne massa onyttigt. Hon äter en välbalanserad kost, älskar t ex bulgur och tomater. Men vikten kan kanske bero lite på vällingen, men den slutade hon med i somras. Men ja en bulle kan hon få på helgen. Äter inget godis utan bara majsbågar som lördagsmys.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-11-21 18:26:53 följande:
    Hej på er!
    Nästan abstinens nu, har tittat in alldeles för lite de senaste dagarna

Idag blev det en sväng till Växjö, insåg att vi knappt hade några llediga helger kvar innan jul så idag blev det bågra julklappar inhandlade
    Köpte bland annat en tröja till Nora för 700 kr, är ju så till och med jag tycker det är dyrt
    Men hon har tjatat om den här adidasjackan i evigheter så det år bli en i julklapp
    Hej!

Ja jag börjar också få lite smått panik över julklapparna. Hittade en hel del på gekås, men har mycket kvar. Lyckliga Nora!
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-11-21 18:41:15 följande:
    Ja, här börjar det med bli panik, Nora fyller ju år på juldagen också
    Blir gekås om ett par veckor för oss också, där kan man nog hitta lite småplock till Ella i alla fall
    Till August har jag ingen aning vad vi ska köpa

Vad hittade du för kul på¨gekås?
    Till Svea fanns det massor på gekås. Damsugare, häst, strykjärn, brödrost.... Till Anton köpte vi Lego city... Anders köpte (för jag vägrar vara med på den) Star Wars laser svärd till Anton. Till X hittade vi brio tågbane delar. Men ja vi är inte på långa vägar klara till dem. Jag tycker dety är så svårt för deras rum svämmar verkligen över av leksaker. De skulle snarare behöva bättre förvaring. Men kanske inte så kul att få en bokhylla av tomten
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17