Vi som shoppar danska barnkläder del 17
Zvartaliljan skrev 2010-09-17 11:14:38 följande:
Bombade bt lite, får passa på när Maia är på dagis o den andra klätterapan sover!Han har blivit så stor
knappt bebis längre ju...Förresten, vet ni vad som gäller under föräldraledighet, får man sälja på tradera då? Jag tar inte ut alla dagar i veckan men börjar bli orolig nu...
Hörde nämligen om en som blev fälld nu för bidragsbrott för att hon sålt på tradera under tiden hon varit sjukskriven. Då kanske man inte får sälja när man är föräldraledig heller, räknas väl som jobb säkert. Även om det bara är privata saker tydligen, o inte från företag. Denna kvinnan hade sålt loppissaker...
Jag kollade med skattemyndigheten nyss. Man får sälja "begagnade" saker för 50 000 per år utan att det ska räknas som att man bedriver företag.
Isf skulle väl alla vi åka dit. Ja menar alla har väl sålt saker u nder man varit föräldraledig? Jag var dessutom sjukskriven en period när jag väntade L. Inte på heltid visserligen.
Menar du att de lägger ner tid o energi för att ta de stackarna som försöker få in några kronor extra genom att sälja grejor?
men inte så jag tjänar på det ju...går absolut inte +. Usch fick ont i magen nu ju...vet att jag är shopoholic o handlar alldeles för mycket till mina barn och därför säljer jag ju mycket också...dumt och inte bra för ekonomin, men trodde aldrig jag gjorde något fel skattemässigt! Har mejlat skatteverket nu och frågat vad som gäller...de får väl i värsta fall gå igenom mina konton...kollar de ut o in så hittar de då inget + i slutändan...
De flesta säljer nog för mer än så per år.....
Tycker alla verkar hitta riktiga fynd men de lyckas ju inte jag med alls