Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2010-10-11 12:48:20 följande:
    Behöver klädtips Glad Det är dags att fotografera barnen igen. Förra gången hade katvigs röd/vita (tröja o bodysuit). Men vad ska de ha nu? Alva är 2 år o Elsa snart 6 månader
    Håller med Kristyr, Katvig funkar alltid Tycker ränder gör sej bäst på kort faktiskt.
    Några av dom nya ränderna?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Godmorgon flickor.

Brr så kallt det var idag, 4 minus. Tänkte ta en promenad till Öf idag men vad sjutton tar man på ungarna?
    När börjar ni använda vinteroverallerna?
    Risken är ju att det är ganska varmt när vi går hem sen eftersom solen lär kika fram snart.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Godkväll

Värst var det är lugnt här nu för tiden

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Smultronhjärta skrev 2010-10-12 20:05:52 följande:
    Hej!

Någon som har Easytone och som kan dela sin åsikt med mig?
    Jag råkade visst köpa ett par idag utan att egentligen veta vad det ärDrömmer
    Är det dom man får snygg rumpa av?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Smultronhjärta skrev 2010-10-12 20:09:09 följande:
    Tydligen

Dessa är det som jag kom hem med
    www.sportamore.se/produkt/5233-reebok-easyton...
    Ha ha

Men detta lät väl bra?
    Nu kan du sluta banta och strunta i gymmet! I vår kommer den nya, revolutionerande skon, Reebok Easytone, som gör jobbet åt dig!

Inbyggda bollar i skon gör att du måste spänna och aktivera muskler. Resultatet: du förbränner 28 procent fler kalorier.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Godmorgon flickor.

Allt bra med er här inne?

OT men nån som har tips på goda tårtfyllningar?
    Inte allt för komplicerade

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    lillronya skrev 2010-10-14 08:51:20 följande:

Godmorgon!

Trött efter gårdagens bravader. Ska snart till tandläkaren med Anjelin. Hon ska få lugnande, laga och ev dra ut en tand.
    Alltid är det något.

När jag gör tårta brukar jag lägga i chokladpudding och mosad banan. Smarrigt och enkelt.

Godmorgon.

Usch ja, läste precis om gårdagen.
    Stackars Angelin, hoppas det går bra. Liam ska också ev. dra ut en framtand, var hos tandläkaren för ett tag sen och skulle återkomma nu i november tror jag det var.

Ja det lät ju smidigt, går nog hem hos barnen också
    Sist jag gjorde tårta så körde jag nån super komplicerad variant och det blev bara skit av alltihopa
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    lillronya skrev 2010-10-14 09:04:49 följande:
    Vi har varit där med framtanden innan och då skulle vi vänta. Den är gråare nu, så jag tror att de tar den idag.

Barnen gillar den fyllningen, ja. Även vuxna som i vanliga fall inte är så glada för tårta gillar den.
    Vad har hon gjort?
    Liams tand är nästan svart, eller ja, riktigt mörk grå ialla fall, ser sådär halv roligt ut.

Ja precis
    Jag gillar inte alls tårta, absolut inte om det är grädde i den *kräk*
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Zvartaliljan skrev 2010-10-14 10:06:57 följande:
    ett tips är annars mosad banan på ett lager och dulce de leche (argentinsk kolakräm) på det andra, sen kan man täcka med chokladsmörkräm. Och så ska det ju vara chokladbottnar då. Låter kanske komplicerat men det är så enkelt som det kan bli! Dulce de leche är så enkelt som att du bara behöver koka en burk kondenserad mjölk o så är det färdigt liksom Säg bara till om du vill ha instruktioner på allt. Jag gjorde den tårtan sist till sambons lillasyster och den blev mycket uppskattad, supergod Tungan ute
    Det lät ju super smarrigt, och smidigt...förutom chokladbottnar,  för det kan man inte köpa färdiga va? Jag vääägrar göra egna efter misslyckade tårtbottnar till Liams kalas
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Zvartaliljan skrev 2010-10-14 11:15:13 följande:
    jodå, Ica Maxi har iaf färdiga chokladbottnar! Kostar inte mer än vanliga.

Köp en burk kondenserad mjölk (sötad, finns även osötad i vissa butiker) och ta av lappen. Ställ i en kastrull och fyll på med vatten så det  precis når ca.1-2cm från toppen av burken. Sätt på lock på kastrullen och puttra på medelsvag värme (ska inte stormkoka, utan mer småkoka) i ca.2 timmar. Öppna burken och voila, godaste kolakrämen som finns Tungan ute I Argentina är den jättevanlig, går att köpa litervis färdig i butikerna för inga pengar alls. De använder den till typ allt, kakor, på frukostmackan eller på en croissant t.ex MUMMA Tungan ute Så var det något jag fick lära mig så fort jag flyttade in med en argentinare var ju hur jag gör Dulce de leche

Så bara på med en massa mosade bananer i första lagret, kan ju blandas med chokladmousse (finns ju färdig på paket, bara att vispa) för lite extra chokladsmak. Och sen brer du på dulce de leche på andra lagret, eller blandar ihop den med vispad grädde, det är också gott, smakar typ kolaglass
    Toppa tårtan med en chokladsmörkräm (finns en god marängsmörkräm som passar bättre, men den är svår att få till) gjord på 100gram rumstempererat smör, 100gram philadelphia och 1dl Nutella, så har du världens smaskigaste tårta Väldigt söt så för lite mer "vuxen" smak kan du ta 100gram smält mörk choklad i smörkrämen istället för Nutella.

Sen toppar du enkelt med krossade maränger på toppen och ringla lite choklad/kolasås över, och runt tårtan sätter du fingerkex, då blir den både supergod och dessutom riktigt fin På ett superenkelt sätt!

Marängsviss som tårta typ
    Åh tack Det där lät verkligen super mumsigt, är ju inget tårtfreak men jag är en riktigt choklad gris så det där låter som en tårta i min smak
    Ska kolla om vårat ica har chokladbottnar, funkar det med vanliga annars?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17