Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jag har inte köpt årets än men klämt på dem och de är normala till lite stora tyckte jag. Köp hans vanliga storlek. Perfekt ärvegods! Tycker man får rätt bra för dem på tradera också. Jag har ofta köpt mina på vv rean och bunkrat. Det är inget fel på lindex, såna har vi också men dessa är bättrat kvalitén tycker jag. Mjukare och lite tjockare

• Duntoffla
    Lalalong skrev 2011-06-08 17:03:49 följande:
    Haha, nä, han tyckte det satt så bra så. 
    Jag ringde honom direkt och dog av skratt lite och när han kom hem visade det sig att han fortfarande inte fattat utan då trodde han bara att jag hade menat att han hade tagit på dom fel byxor. Jag undrade om han inte såg att Klara hade Alvas klänning på sig?? Nä vaddå... det är väl en tunika? Och så undrade han vad det var tänkt att Klara skulle ha då för linnet som Alva hade på sig passade ju jättebra på henne. Så det måste ju vara hennes i alla fall  

Haha, noll koll!  
    Jag kan nog mer förstå klänningen som tröja/ tunika än ett stort linne på en liten tjej
  • Duntoffla

Kikar in lite snabbt. Vet någon om Katvigs randiga sommarsuitar från i år är normala i storlek eller små som de brukar? Vilken storlek bör jag ta om jag egentligen handlar till en 62-bebis?

• Duntoffla
    ChokladMoshin skrev 2011-06-08 22:42:31 följande:
    Min Mini har 68 i Molo (fortf. växtmån) men 74 i Katvig och dom är ganska precis, kommer inte räcka hela sommaren så har bunkrat med 80
    .
    RååSa BuBBlan skrev 2011-06-08 22:43:22 följande:
    Saga har 74 i sin och den sitter bra, jag hade nog gått upp en strlk om jag va du. Vi har normalt 68
    Ok, då är det som jag trodde. Fast kom nu på att det kanske ändå blir för stort. Barnet är ju bara någon vecka gammalt och det är tänkt att det ska passa i sommar. Kanske bättre att ta långärmad suit i 62 i stället? 62 finns inte i kortärmat där jag vill shoppa :)
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-06-08 22:50:20 följande:
    Blev säkert jättebra
    Känner mig med helt blond just nu, gjorde ju MYCKET slingor idag så nu är jag så gott som ljushårig, det var längesen!
    Bild?  
  • Duntoffla
    3småttingar skrev 2011-06-08 22:56:17 följande:
    Hej alla hoppar in med en snabb fråga. Molo bodysar, är dom stora eller normala eller hur skulle ni klassa dom? Ska köpa åt min dotter som är 2 veckor och vill att den ska passa bra nu, ska man ta 56 eller kan man gå upp till 62? Hon var 52 när hon föddes. Likadant med muddbyxorna?
    Normala skulle jag säga. En del av dem (särskilt ränderna) är lite större. jag skulle nog ändå ta 62 om jag var du, de växer som ogräs i början och den kommer nog mer vara lite för lång grenen. Däremot skulle jag ta 56 i byxor men jag har kanske barn med korta ben
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-06-08 23:03:12 följande:
    Sent svar men jag beställde från LLM.
    Såg du pengarna för soldräkten?

Tjolla- är du här? Är lite nyfiken på den fina Cubus-dressen. Hur är den i storlek?

• Duntoffla

Ängeln- vad bra! Var mest osäker eftersom fb alltid strular.

Tjolla- aha, är minsta 86. Då blir det nog för stort även om den är liten i storlek. Lea har 74 nu och 80 i ett par molobodys.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17