Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ocikatten skrev 2011-06-02 09:58:45 följande:
    Rörigt är bara förnamnet!
    Vi lyckades i alla fall byta ett par ord och det var trevligt!!
    Behöver du övernattning nästa salg så är det bara att hojta till.
    Lurvar får man aldrig för många av... :-P
    Vet inte hur många gånger jag sorterade. Hade ju typ 4-5 st av samma plagg.  Om jag kommer iväg nästa salg så hoppas jag att det finns mer i "rätt" storlekar. Ska absolut hojta till. Kanske tåg till Malmö/Svedala och sen gemensam tripp över? Fast jag kommer nog aldrig kunna åka en onsdag. Funkar inte så bra med jobbet.
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2011-06-02 10:05:23 följande:
    haha..själv hinner jag knappt kika in här längre.

Och när jag ser kaninerna på söta L så inser jag att jag ju måste ha dom till helge också. Har haft sån body i minneslistan på T ett par gånger men aldrig slagit till och lagt bud...får nog bli ändring på det nu.
    Nej, det går verkligen i vågor det där. Ett tag kunde jag inte alls vara inne men nu är Lea mer nöjd. 

Helge passar jättebra i starka färger, tror den blir toppen på honom. Finns här i 74 och 80
     http://www.pilutta.se/molo-bodybr-fleur-catalina-p-753-c-200.aspx
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2011-06-02 10:30:00 följande:
    men åh...varför måste molo envisas med puffärmar.  Den t-shirten var ju jättefin! Jag tycker du ska slå till på en sån.

David tycker också att du ska åka till plantagen...så du inte hinner tipsa om allt för mycket snyggt på rea
    Haha, David måste verkligen älska mig Jag är ju rätt bra på att spendera era pengar.

Nu har jag varit och köpt blommor. Och Lindex leggings, dock bara vanliga röda. De rödrandiga fanns bara i strl 98. Det gjorde iofs dessa röda också men de var ändå mindre. Blir lite trött på Lindex storlekar. 92 är lika lång som 86 och bland är 98 som 86. Rörigt...

Sen är det konstigt hur jäkla snål jag blir ibland. Hade ju velat ha ränderna på T3, bet 2 istället för 99 spänn styck. Däremot går det bra att köpa en suit för flera hundra
    LJ2 skrev 2011-06-02 10:57:06 följande:
    jaha.. vilken dag..
    stora tjejen fyller 10 !!
    kalas inplanerat, tårta, ballonger o släkt..
    vad händer???
    lillan gnäller, vill inte o bara ska sova *ingen feber, tog den*
    förklaringen kom när hon kräktes ner sin säng o golvet

så inställt kalas, flyttat till mån em ist.. o hoppas på att de INTE är kräksjukan!!!

dock räddades inställt kalas snabbt upp av att vi lurade Felicia..
    "kan du cykla o köpa diskmaskinssalt till oss"...
    o ist för hennes gamla cykel som va lite liten stod där en splitt ny cykel o väntade på henne när hon öppnade boden
    vilken min hon hade!!
    Åh vad trist!

Hoppas att hon blir frisk snabbt!

• Duntoffla
    Bubblan- Åh vad söt Saga är! 

Noel sa nyss " Du är Jesus! Vem är Jesus förresten?"    Sådär out of the blue. Det bör väl tilläggas att ingen i vår familj är särskilt religiös. 
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2011-06-02 13:43:26 följande:
    Man är sällan helt klar i sitt tänkande ang kläder. Inte jag iaf.
    Köper utan tvekan dyra kläder till småttarna. Ja till de andra med om det är danskt. Men hittar jag något i samma prisklass någon annanstans så tvivlar jag på om det är värt pengarna.
    Och då ska vi inte prata om när jag själv ska ha något.
    Köpte ett par converse till mej själv för ett tag sen. Funderade då på när jag senast köpte ett par skor till mej själv och minns inte när det var. Brukar överta Michaelas när hon får nya.
    Visst är man knäpp? Vill att Lindex och sånt inte ska kosta mer än ca 70 kr

Jag var sådär med kläder till mig själv förut. Sen hittade jag Odd Molly och resten är historia  
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2011-06-02 13:53:38 följande:
    Ja på lindex backar man om något kostar 149 kr.
    Ja Odd Molly verkar vara ett farligt beroende.
    Ja och man blir lätt fartblind. "åh den där koftan kostar BARA 1200 kr"

Fördelen är att de liksom de danska barnkläderna har bra andrahandsvärde 
  • Duntoffla

Tröttsamma lirare! Jag tror en del tycker att man ska vara glad för att just dem vill köpa ens saker. Suck!

• Duntoffla

Nej men ibland kan det vara bättre att vänta. Jag sa nej till skambud och fick till slut min dubbelvagn såld ändå

• Duntoffla

Lalalong- vi har Reima sandaler som vi köpt flera år i rad nu. Kostar 249 på tradera. Inga puttenutt utan mer sport. Kan inte länka från iphonen men sök där. En butik som heter outnet eller liknande säljer

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17