Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

God morgon!

Här blev det inställd shoppingrunda för mig då Noel är lite "snabb" i magen... Han mår bra och så men kan ju inte skicka honom till dagis när det gått 3 kallingar på morgonen.

Tur för min plånbok att jag inte kan shoppa men lite trist är det. Var sugen på att kika lite i Odd Molly outleten  

• Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 09:21:32 följande:
    Ja jag fick ett mail där det stod att dom inte hade tid att kolla mailen och att mitt var skickat mot postförskott. Ingenting om vad som fanns, så finns inte allt blir det ju väldigt dyrt! 90 spänn i frakt.

Tycekr det är fruktansvärt dåligt att en webshop inte har "tid" att kolla mailen, det är väl en stor del liksom.
    Vad dåligt! 

Vad då? har ni beställt med vanlig frakt och sen fått postförskott? Hänger inte riktigt med... 
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 09:31:44 följande:
    Har råkat trycka fel.... Mailade direkt om att jag gjort fel och inget svar...
    .
    Kristyr skrev 2011-06-16 09:32:06 följande:
    vi klickade i fel när vi valde betalmetod.. och det råkade bli postförskott istället för BG/PG-betalning.
    Ah! Åh vad störigt!  Jag förstår att det är ett jäkla tryck på mail/telefon vid rea fast då kanske man får ha extrafolk. En webbutik/butik lever ju på stor del på just nätförsäljningen och då borde den prioriteras lika mkt som den fysiska butiken.
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 09:33:37 följande:
    Stackars Noel, hoppas det är snabbt övergående!
    Han verkar inte lida alls. Han var tom inställd på dagis idag (vi har haft jättejobbiga lämningar senaste tiden där han slåss, skriker och grinar. Det går över så snart jag försvinner) och så får jag säga att han får vara hemma pga magen. Vill inte att det ska bli en grej så han tror han kan skylla på magont för att slippa men nu var det ju uppenbart liksom...

• Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 09:47:35 följande:
    Oj vad jobbigt med sådana lämningar... Milo vill gärna va hemma med oss nu när han vet att jag är hemma men när jag väl lämnar brukar han inte säga nåt. Fast vi tog sommarlov redan för 2 veckor sen Skönt!
    Ja, det är jättejobbigt! Jag vet att det går över så snart jag åkt därifrån men det är svettigt och jobbigt just då. Det är som om han plötsligt fattat att jag är hemma om dagarna. Har inte hymlat med det alls men nu verkar han förstå innebörden av det. Jag VET att pedagogerna skulle säga till om han inte mådde bra där under dagen, vi känner varann väldigt väl. Sen blir han sur när jag kommer och hämtar för att han inte vill hem....
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 09:46:01 följande:
    Precis!

Åh igårkväll var vi på föräldramöte på dagis, för Lias skull. Gud vad konsitgt det kändes. 2 månader kvar och ångesten ligger tuuuuuuuuuung.... Lilla skruttan, att det är dax redan liksom..! Hon föddes ju igår typ, känns det som!
    Tiden går galet fort!
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 09:59:12 följande:
    Ja dom kommer ju på det där. Milo har det senaste halvåret frågat varje gång jag hämtat honom/lämnat honom vad jag och Lia har gjort och vad vi ska göra. Rädda för att missa något kanske? När jag säger att vi varit på babysång brukar han säga att då vill han vara på dagis för han är ingen bebis
    Skönt att det går över när du lämnat iaf... När jag skolade in Milo skrek han heeela dagarna i flera månader, fy vad hemskt det var...
    Jag har faktiskt slutat säga till Noel vad jag och Lea ska göra på dagarna. Märker att han blir avundsjuk om vi ex varit iväg och träffat någon. 

Noel grinade när vi skolade in honom men även då gick det snabbt över. Sen har det gått bra men nu är det verkligen asjobbigt. Han drar mig i håret, slåss, grinar och säger dumma mamma. Jag vill inte vara här osv...

Lea känns som om hon kommer ha mkt lättare. Hon är mer social än vad Noel är och mer nyfiken på nya saker. DEssutom har hon ju träffat alla nu i och med lämningarna/hämtningarna.
    Busbellan skrev 2011-06-16 10:41:33 följande:
    Hej på er
    Nu har jag varit med August på skolavslutning
    hade tänkt möta upp resten av familjen hos Nora efter deras besök i kyrkan, de är i skolan efter.
    Men A var inte på humör för det idag, det var tydligt så vi tar det lugnt en stund här hemma istället
     Mysigt med skolavslutning! Det kan ju vara skönt hemma också
  • Duntoffla

God förmiddag!

Hemma idag igen med massa kalsongbyten. Det bådar inte gott inför barnvakt imorgon då vi ska på 30-årsfest. Min mamma är minst sagt allergisk mot allt som kan tänkas vara magsjuka. Dock är han pigg. Fattar inte vad det är för skrutt.

Tyckte örnarna såg rätt fina ut men måste nog se IRL först. De kommer säkert Noel vägra ha på sig ändå.
     Bilarna och skärmflyg om det hade varit andra kantband/ärmar

• Duntoffla

Lillronya- jag tror inte det. Han har inte ätit ngt speciellt nu. Tror bara han fått i sig ngn bakterie. Förrut åt han ju mjölkfritt men slutade med det för ngt år sen utan problem. Däremot har jag själv varit sådär vid några tillfällen. Saker går rakt igenom men jag är pigg ändå

• Duntoffla
    Lilla Ego 07 skrev 2011-06-17 14:17:26 följande:

Fasen, försöker få in bilder på min salgshopping jag hämtade ut idag, som smutron ordnat åt mig. Men kan inte ladda upp bilder. Är ju likadant med smileys här, funkar inte. Undra om det är för att jag har fått någon ny version av internet explorer??

Laddar upp dem på min blogg istället om någon vill kika. sarabellabusa.blogg.se

Nästintill inga dubletter! Det är bra jobbat måste jag säga!!

Tusen tack smultron!

Massa fint!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17