Inlägg från: OsynligtSmåkryp |Visa alla inlägg
  • OsynligtSmåkryp

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Stora E o Lilla E skrev 2010-08-06 18:26:02 följande:
    Är ju väldigt svag för grönt, så jag måste kolla in hur den gröna färgen ser ut på en regnbågsoverall. Färgerna brukar väl vara typ samma på regnbågen som på dom enfärgade?

Frågade sonen precis, och han suckade och sa "gjå eller bjun"...
    Brun är ju himla fin, jag funderade på den som extraoverall till yngsta ett tag, men sansade mig och köper en billigare overall att slita på när säsongen för regnbågen är över.
  • OsynligtSmåkryp
    Busbellan skrev 2010-08-06 18:27:24 följande:
    Åh, måste ta tag i säljandet nu ordentligt. Funkar det sälja långärmat på fb nu?
    kan inte lägga på t just nu eftersom jag är avstängd (glömt betala räkning som vanligt )
    Tycker att allt verkar trögt att sälja, vissa har såna fantasipriser också...

Eller så är det bara mina saker som är för fula för att säljas vidare, vad vet jag.
    Annars går T rätt bra nu (om du blir insläppt där senare).
  • OsynligtSmåkryp
    Busbellan skrev 2010-08-07 12:55:32 följande:
    Jag är lite fascinerad över att alla barn som är ungefär lika långa som Ella kan ha så stora lurvar och det ser inte det minsta stort ut heller på de jag sett på bild
    Ella skulle nog drunkna i en 110, på henne sitter 98 alldeles perfekt nu och hon är ju med nästan en meter lång
    104 sitter alldeles perfekt på min som enligt mätning på affären var 102 cm, inga vik på ärmarna eller så. Men jag har köpt 110 nu, för 104:an är ju precis, ingen växtmån då dessa omtalade aparmar finns.
    Men jackorna sitter ju som tält eftersom hon är så smal, men det gör ju iofs alla kläder så det kan man ju inte göra något åt tyvärr...Om man inte skulle köpa strl 86 typ.
  • OsynligtSmåkryp
    Tic1 skrev 2010-08-07 22:56:25 följande:
    Är den väldigt skarpt rosa?? Har en Molo softshell i rosa från våren, vet du om bubbelgummen är mkt skarpare? Funderar på en jacka i den färgen men har ingen möjlighet att se den innan jag beställer  
    Den är verkligen superfin i färgen, köpte den som jacka till min stortös.
    Verkligen Hubba Bubba-färg liksom, åtminstone som tuggummit såg ut när jag var liten, haha.
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-08 11:49:55 följande:
    vågar inte köpa nåt tyvärr men det va jättefint verkligen!!
    Usch! Måtte veckan komma med bra besked! Kunde man vänta sig svar inom en vecka eller efter en vecka? Hjärta
  • OsynligtSmåkryp
    buffas skrev 2010-08-08 11:51:24 följande:
    Vilken storlek ska jag ta på fleecen till min son som bir 3 i dec hnär rttliten väger 12.5??
    Hur lång är han?
    Jag har 104 till min tjej som är strax över 1 meter och väger 14.5 kg, sitter perfekt, dock utan växtmån.
    110 får man vika ett varv i ärmarna.
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-08 11:56:52 följande:
    älskar lila och hade absolut budat om situationen sett annorlunda ut..
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-08 11:53:08 följande:
    Usch! Måtte veckan komma med bra besked! Kunde man vänta sig svar inom en vecka eller efter en vecka? Hjärta
    Ja fy fan rent ut sagt, det bara måste måste måste vara positivt!! Hon trodde absolut att vi skulle få svar denna vecka, jag vill för allt i världen inte ha ett telefonsamtal!! Redan nu stannar hjärtat till om det ringer, trots att det är helg   *mardöm*
    Ja, fy sjutton! Jag kan tro att hjärtat stannar vid telefonsamtal! Det bara måste komma per brev!
    Jag kan inte ens föreställa mig det ni går igenom...Gissa/ana kan jag ju göra, men näe, det måste vara rent fruktansvärt!
  • OsynligtSmåkryp
    Buttelina skrev 2010-08-08 11:57:05 följande:
    men jag tyckte dom var lite mindre i år.. jag tänkte absolut ta 110 till lillebror eftersom att han har 104 i tidigare.. men 116 satt bättre
    Aha, men 110 funkar här ändå, 104:an är ju inte liten på henne ännu heller så.
    Och då har jag ju en anledning att shoppa fler lurvar om det är så att storlekarna är knas, jag kommer ju knappast nöja mig med en enda lurv den här hösten även om jag minskat ned på antalet lurvar här hemma, dom används inte så ofta som jag skulle önska, senare blir det med ws-fleecen, iallafall på skolungen...
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-08 12:12:32 följande:
    Ja kommer ett brev så ja.. kan nog inte beskriva i ord vad det brevet betyder tror jag..

Hemskt overklig situation är det, mentalt är man på något sätt halvt avstängd för att klara av det, man knallar på med allt och försöker vara som vanligt, barnen är borta ett par dagar vilket har hjälp oerhört, man är rätt ostabil och börjar störtgråta helt plötsligt.

Det verkligen skär i hjärtat när den lille sparkar o buffar där inne, när mannen klappar magen godnatt går jag i bitar.. Vi pratar och pratar, jag gråter, mannen försöker sysselsätta sig med allt han kan för att orka, mentala stressen är outhärdlig. Det bara måste gå bra!!

När skulle du på RUL?
    Hjärta Fyy...Man vet inte ens vilka ord som kan användas i er situation...

Jag ska inte dit förrän om drygt en vecka, vecka 19+2 hinner jag komma till. Lång väntan, särskilt när jag inte känner av bebisen i magen mycket alls, ett par svaga svaga buffar i veckan typ, buffar som kanske lika gärna är tarmarna...
    Får se om man kan få höra hjärtljuden hos bm när vi ska dit nu i veckan.
  • OsynligtSmåkryp
    Duntoffla skrev 2010-08-08 13:35:54 följande:
    Hej tjejer och STORT tack för alla grattis här och i min GB!

Nu är vi hemma med lillasyster och vi mår alla bra. Snart kommer Noel hem och ska träffa lillsyrran för första gången. Spännande!

Kikar in lite senare igen.

massa kramar
    GRATTIS GRATTIS! Ska bli spännande att få se underverket sedan, beeeeeebis!

Mys! Hjärta
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17