Inlägg från: OsynligtSmåkryp |Visa alla inlägg
  • OsynligtSmåkryp

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-07-30 15:08:31 följande:
    råd pliiis

har det ju lite stressigt sådär med huseländet o så, känt av rätt rejäla sammandragningar, men nu fick vi takleveransen o allt lastades av mitt i vägen så jag va tvungen att bära lite för tunga saker en stund.

Nu har jag kraftiga sammandragningar som gör ont emellanåt, sticker o trycker "där nere" obehagligt och ont att gå.

Är ju bara i v 17 liksom blir lite orolig.. ska man ringa nån eller?
    Håller med alla andra och deras råd...VILA! Hjärta Vill inte att någonting ska hända "Arnolds" blivande kompis!
  • OsynligtSmåkryp
    Saraia skrev 2010-07-30 17:52:40 följande:
    ska man ha overall i vintern t 6åringen som börjar skolan el byxa+jacka? har varje år haft både och t tjejerna men overallerna har hängt på dagis så har de haft vinterjacka + byxor hemma. Hur gör ni som har skolbarn? overall e i o för sig kanske lättare o ta på sig men hon har ju inga problem m o ta på byxa o jacka själv heller....
    Här föredrog dottern overall i skolan i vintras, det gick mkt snabbare vid utgång till rast och matsal. Hemma däremot föredrog hon tvådelat, inte samma stress hemma kanske.
    Så här blir det både och i år igen, hon har själv bett om overall, det hade dom flesta barnen här både i f-klassen och ettan så jag hoppas att det är så i år också.
  • OsynligtSmåkryp
    Saraia skrev 2010-07-30 17:58:45 följande:
    ja, jag kör nog bara tvådelat t 6åringen så får 4åringen som säkert kan ha sin hummeloverall även denna vinter ha den på dagis o tvådelat hemma.  6åringen behöver dock en ny jacka o vinterbralla - hur e molos bubbelgumjacka i färgen??? ser mkt fin ut!
    Kan svara och fota jackan på måndag när jag får hem den.
  • OsynligtSmåkryp
    Lantani skrev 2010-08-01 10:15:26 följande:
    Är 950 kr+ frakt bra pris på en ny mossgrön molooverall strl 98?
    Njae, lite dyrt kanske...Finns ju fortfarande ett par 104:or kvar på rea.
  • OsynligtSmåkryp
    MiniM3 skrev 2010-08-03 11:58:03 följande:
    Och det som är superbra med dom åkpåsarna är att dom går ihop däruppe liksom så det blir varmt och mysigt och slipper inte in mycket kyla.. *gillar massor*
    Passar en sådan i liggdelen på en bugga tro?
  • OsynligtSmåkryp
    MiniM3 skrev 2010-08-03 12:07:44 följande:
    vilka färger kör du på buggan? ;)
    Kör ingen alls ännu, men det är en sådan vi vill ha till bebisen, en svart/grå, och så har vi tänkt växla mellan röd och orange toppset senare.

Perfekt att den passar där, då ska man bara kika efter någon fin på rea då!
  • OsynligtSmåkryp
    MiniM3 skrev 2010-08-03 12:13:55 följande:
    okej :) Ja bugga är faktiskt helt klart bäst :D
    Vi hoppas ju på det, sambon blev helt såld på vagnen när vi provkörde.
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-03 12:34:11 följande:
    va trist för dig  

du kan ju inboxa om du vill
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-03 12:11:56 följande:
    Kör ingen alls ännu, men det är en sådan vi vill ha till bebisen, en svart/grå, och så har vi tänkt växla mellan röd och orange toppset senare.

Perfekt att den passar där, då ska man bara kika efter någon fin på rea då!
    så ni ska rulla Bugga ni? En underbar vagn verkligen!! Solig
    Mmm, det är tänkt så iaf, sambon vägrar annan vagn och jag har ingen anledning att inte hålla med honom.
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-04 09:58:02 följande:
    Vår lilla bebis har kanske en kromosomavikelse, det va något med hjärtat hon såg och det ihop med min ålder gav 2 avvikande markörer och ökad risk för tex DS, det bara får inte va sant, vi vet inte vad vi ska göra nu???

Fått tid för morfologiskt UL om 2 veckor, en spec läkare ska kika igenom bebisen då och ser han mer så rekommenderar dom FVP, men det blir så sent, vad gör man???

Vår lilla bebis Hjärta
    Älskade vännen! Hjärta
    Jag hoppas innerligt att det inte är något, att det är en ganska vanlig markör som någon skrev, något som inte alls finns kvar vid nästa ul, något annat får det inte vara!!!
  • OsynligtSmåkryp
    MiniM3 skrev 2010-08-05 10:44:54 följande:
    Ni som håller på med T..
    Om man har avslut den 22:e ..
    Tror ni man får allt klart då på en vecka? För sen drar jag till Tunisien och är borta i 2 veckor..

Betalar alla i tid så funkar det ju...
    Du får skriva tydligt vad som gäller, att sengångare får klara sig utan sitt paket ett par veckor liksom.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17