Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2010-09-03 21:52:27 följande:
    åh, hoppas att jag inte gjorde hela tråden ledsna nu, behövde bara vräka ur mig lite......
    byter samtalsämne o frågar om det är nån som vet varför det skiljer så i pris på kik kid klänningarna? 379 på babyshop o 299 på matador
    De i små storlekar kostar 299, och de i större storlekar (från 98 tror jag) är dyrare
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Ocikatten skrev 2010-09-03 21:59:02 följande:
    Kolla, här var visst ett proffs! SkrattandeFlört
  • Busbellan
    melizza skrev 2010-09-03 22:11:32 följande:
    Jag kan inte bestämma mig för vilken storlek jag ska ta på kik kid klänningen......ska jag ta 116 eller 122??? Den Stella har i bt är 110 och den satt som korvskinn på och ärmarna var precis. jag vill ju inte att den ska bara så lång så jag kanske ska ta 116 iaf. Aaaa vad svårt.

Snälla ge mig lite råd......vad skulle ni tagit. Jag tror att Stella är ca 108-110 cm lång och väger ca 18 kg.
    Jag tror inte du ska ta större än 116, då blir den nog för lång.
    Men tight lär den nog sitta ändå, den är ju smal i modellen
    Den satt ju NÄSTAN åt på Ella också trots att hon bara väger 13 kg
  • Busbellan
    Tic1 skrev 2010-09-03 22:26:37 följande:
    Snabbt svar någon...?? Tänkte beställa rånarluvor på BoR nu med rabatten ikväll men vilken storlek ska jag ta?? Till en snart tvååring med huvudfång på 48-49cm. Hade tänkt den tunnare med rådjur och den lurviga rosa med ena sidan i girly rainbow. Har inte en aning om hur storlekarna är så jag behöver HJÄLP!!Och gärna så snart som möjligt så jag hinner utnyttja rabatten...
    Jag skulle tro att storek 2-3 år blir bra i den tunna rånisen och 3-5 år i lurven.
    Jag har tagit 6-8 år i lurvrånisen till min 3-åring, den är liiite stor runt om, men annars sitter den för tight vid hakan
  • Busbellan

Storlek 6-8 år på min 3-åring, med ganska normalstort huvud skulle jag tro

• Busbellan

Kom just på att August nog måste ha en vinterjacka till. han har en MAT overall och ett MAT set anorak+byxor
    Men nog skulle han behöva en jacka till, en mer snyggjacka att ha i bilen/till affären och liknande.
    Nån som har några förslag?

• Busbellan
    Buttelina skrev 2010-09-03 22:52:34 följande:
    molo
    Vill nog inte ha den vanliga Molo, men har lite span på en holden (eller vad de nu heter) på T
  • Busbellan

Ni som har koll på allt här, visst var det så att det fanns nån kod på laredoute?

• Busbellan
    Buttelina skrev 2010-09-03 23:12:51 följande:
    är nova stars mörka harem fina? tycker dom ser lite smutsblå ut på vissa bilder?
    ja, jag tycker de är jättefina, inte smutsblå bara mörkblå
  • Busbellan
    Lisabecka skrev 2010-09-05 09:49:04 följande:
    Go morgon !

Är det någon som har den nya kik kid klänningen i lila samt molos penser print?  Funkar dom färgerna ihop ?
    Det är jättefint ihop!
    Kan tyvärr inte ge dig bildbevis för den lila färgen på klänningen är så svår att få till på bild, ser bå ut hela tiden
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17