• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Godkväll,

Smultronhjärta skrev 2010-12-05 20:18:05 följande:
    God kväll!

Jag har ett litet dilemma..jag har ett regnbågeset med jacka+byxa och en regnbågeoverall- det känns lite overkill Ni med barn runt 4 vad använder ni mest? Max har två overaller redan på dagis men hemma vet jag inte vilket som är att föredraDrömmer
    Jag har en 4 åring och en 5åring. Nu när det är mkt snö så använder vi mest overall på båda.
    Vi använder inte jacka byxa lika mkt men det är bra att ha med.
    Känner att jag var till stor hjälp nu!
    Stolt mamma till Philippa -05 och Matilda -06
  • Preggi
    jompa skrev 2010-12-05 20:24:03 följande:
    Go kväll i tråden
    Ni som handlar även annat än danska kläder Obestämd om vi nu ska nämna det här hur tycker ni att kvaliten är på tex HM och Lindex? Beror det på vad ni köpt eller tycker ni det ungefär är lika rakt över)?
    Jag vet inte om jag har otur eller gör något fel när jag tvättar men de plagg vi köpt från nån av dessa ställen har en tendens att vrida sig eller dra upp trådar och tappa formen så fort man tvättat dem en gång. Lite bättre när det gäller byxor tycker jag.

Börjar tröttna på detta men skulle vilja kunna köpa några enkla basplagg då och då hos dessa kedjor då priset faktiskt är bra, men om man bara kan använda dem en gång så blir det ju dyrt i längden.
    Jag köper inte så mkt på Lindex och HM men jag tycker att vissa av de plagg vi har därifrån har bra kvalitet. PÅ HM köper jag enfärgade leggings och t shirts som är bra och väldigt billiga.
    Lindex har jag nog bara köpt velour på och den är helt ok med tycker jag...
  • Preggi

Till M har jag en del velourtunikor från Lindex men de är från förra året. Håller med om att barnet ser mer klätt ut när det går ner över rumpan. Bara leggings och tröja blir lite pyjamas tycker jag. På M får jag sätta på en kjol över då ser det ju ok ut. Men P vägrar, hon vill bara att det ska vara skönt just nu.
    Molos knapptröjor använder vi med till leggings. Vad skönt det var när barnen inte hade någon egen vilja...

• Preggi
    Buttelina skrev 2010-12-05 20:44:39 följande:
    äsch tröja o leggings funkar väl? dra på en kjol lillebror har tröja/leggings varje dag vägrar velour.. ibland funkar jeans..

jag kör ofta molo leggings med enfärgad klänning till bella.. tex katvigs, kik kids osv.
    Det var tider när man fick göra det.. P vägrar klänning och tunika nu.. Tycker att det är knöligt innanför overallen...
  • Preggi
    jompa skrev 2010-12-05 20:50:51 följande:
    Ja sonen är ofta inga problem att få på det jag vill men dottern, oj oj vilken vilja.
    Jag ska se om det finns några knappisar jag kan tänka mig, kanske finns nån fin på rea. Annars så får jag försöka överleva gnället till våren för då kommer det väl mer klänningar och tunikor till affärerna.
    Jag har 2 döttrar med vilja. M har dessutom en väldigt stark åsikt om vad som är snyggt. Vill gärna fixa själv medan P är praktisk och vill att det inte ska vara knöligt...
    Buttelina skrev 2010-12-05 20:51:25 följande:
    ja det tycker i och för sig jag med till 95% blir det tröja/leggings nu.. hade en kjol på bella i fredags och hon tyckte det var superkrångligt när termosarna skulle på.
    Här med! Eller underställ när det varit superkallt. Idag var det ju värsta sommarvärmen här..
  • Preggi

Nu är det filmtajm här. Kikar säkert in lite senare.. cu

• Preggi

Godmorgon

Zvartaliljan skrev 2010-12-06 08:34:05 följande:
    Godmorgon. Inte så livat här ser jag. Mycket o pyssla med inför jul

Måste bara berätta då jag är så stolt Hjärta
    Igår var det dop för min kusins lilla dotter, min kusins tjej ringde då mig för några veckor sen och bad mig sjunga "du är allt" med sonja aldén. Men under tiden jag gått o sjungt här hemma o övat för att lära mig texten så märkte jag en dag att Maia sjöng med och kunde hela sången! Så jag frågade henne om hon ville sjunga med mig i kyrkan och det tyckte hon lät jättekul, så igår så följde hon (och min mamma så vi var tre generationer) med mig fram och jag ställde micken direkt framför henne och hon tog i som bara den, jag hördes inte ett smack kan jag säga! Hon sjöng så högt o fint Hjärta
    Kan säga att min kusin och hans tjej blev lite lätt chockade...de var ju beredda på bara mig Sagas mamma satt ju där o började storböla när Maia sjöng så jag nästan började gråta också när jag såg henne.

Pricken över i:et var ju när applåderna kom, ja kyrkan var fullsatt och man brukar ju inte applådera i kyrkan men så är det ju inte varje dag en 4-åring står o sjunger. I alla fall så böjde sig Maia ner i värsta bugandet inför publiken med armarna rakt ut som en riktig artist Det har jag INTE lärt henne

Åhh värsta egoinlägget o skrytsamt men jag bryr mig inte, är så otroligt stolt Hjärta På alla kalas brukar Maia vara "den där störande ungen som aldrig är stilla o bara för en massa liv" men igår var alla så snälla mot henne och berömde henne, det behövde hon Hjärta
    Vad kul! Klart att du är stolt, det var modigt av henne..

Idag har jag ingenting på schemat.. Lite shopping kanske?
  • Preggi
    Saraia skrev 2010-12-07 10:52:42 följande:
    vilka termobyxor e bäst: molo el miniature???
    Jag har inte provat MAT men på mina tjejer har molo helt värdelös passform.

Shoppas det något idag? Min plan för dagen är att hitta något till mig själv.. Får se hur det slutar.
  • Preggi
    alvide skrev 2010-12-07 11:35:34 följande:
    Jag har bestäält Molos vinterbyxor. Varför är det värdlös passform? Vad är det som inte är bra?
    Jag tyckte att de var låga i midjan och för breda så de hasade ner. Ingen av tjejerna ville ha dom så vi sålde dem med en gång. Det är ju bara min åsikt, det är ju många som är supernöjda med dom.
  • Preggi
    alvide skrev 2010-12-07 11:55:38 följande:
    Då får man kanske lämna tillbaka eller komplettera med hängslen. Får se hur de passar min dotter sen.
    Det blir säkert bra. Komletterar du med hängslen gör det ju inte så mkt att de är lite stora i midjan..

Idag kom vår fina MAT overall. Guud vad fin den är.Hjärta Jag är supernöjd. hoppas den passar bara. Ser lite stor ut..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17