• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1 och 1 är 3 skrev 2010-11-29 10:50:31 följande:
    Men fy!!! Mögel på jobbet? Skönt att de utres iaf! Så kan man ju inte jobba!

Ja, jag e såå glad! Även om de just i detta snökaoset känns rba med stor bil så byter jag ju inte til en mini.. bara en lagom
    Jag tror att det är mögel på jobbet. I somras regnade det in så att det rann igenom vår våning till våningen under det är inte åtgärdat än...
    Vad är det för ny bil du vill ha?
    Stolt mamma till Philippa -05 och Matilda -06
  • Preggi
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-29 10:58:10 följande:
    I fjol hade vi molo overall och T hade aldrig underställ, vi hade ju upp mot -15, -20 även här i skåne Hon hade på sin höjd jeans och tjocktröja under men oftast bara tajts/tröja, varmblodig eller grymt bra overall, jag vet inte I år har vi en småfolk, ska bi kul att se om den funkar lika bra!
    P vägrar tjocktröja eller fleece innanför overallen så det känns bättre med underställ på henne. Hon är inte så varmblodig och väldigt känslig för om det det är tjockt och knöligt...
    Vi har molos overaller vi med. Tycker att de håller värmen bra.
    Duntoffla skrev 2010-11-29 10:57:44 följande:
    Vi har mycket snö här ute. Kanske är det mindre hos er?

Usch, vad jobbigt att du har problem med andningen. Hoppas verkligen inte att det är katterna.

jag kör bara typ långkallingar under overallen.

och DÄR vaknade Lea...
    Vi har en del snö här men kan tänka mig att ni har lite mer.
    Vad har N för vinterkläder?
  • Preggi
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-29 11:28:54 följande:
    En audi a3

Å där kom plogbilen och la upp en meter vall vid min nyskottade infart... Jag orkar inte mer!!! Mina händer går sönder! Gråter
    Åh dom är så fina! Jag älskar audi.

Nä, vad jobbigt. Ibland är det väldigt skönt att bo i lgh och ha folk som plogar och skottar fram till dörren...
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2010-11-29 11:39:59 följande:
    Han har Nanook overall, Pop mössa och ngt okänt märke på vantar
    Ångrar att jag inte köpte Nanook i år. Är du nöjd med den?
    Visst brukar det vara någon utförsäljning på värmdö?
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2010-11-29 11:43:40 följande:
    Ja, jag är jättenöjd. Älskar deras kläder. Overallerna, fleece och skalplaggen är toppenbra.
    Det är numera en utförsäljning i stan. (det var en på Gärdet i april tror jag det var) Sen hade den en extra här ute i september. Nu har barnen plagg ett par år framöver
    Måste man bli inbjuden eller kan vem som helst gå? Du får gärna säga till nästa gång det är så kanske jag kan hamstra jag med.
    Tjollabolla skrev 2010-11-29 11:42:37 följande:
    Hej flickor!

Ser att det pratas vantar. Jag köpte ett par Hestra åt Milo efter tips i tråden, JÄKLAR vilka bra vantar! Efter 2 timmar ute i snön var han varm och torr om händerna. Han som alltid är iskall om sina händer! Å dessutom bra fäste så man kan fästa dom antingen runt handleden eller i kardborrbanden i Molos ytterkläder. SUPER!
    Låter som bra vantar det där. Vart köper man dom billigast och bäst?
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-29 11:40:35 följande:
    Saken e ju den att de bor ingen på andra sidan vägen... alltså alla möjligheter att lägga vallen där istället... Men NEJ inte detta puckot...
    Vilken idiot, han ville säkert jävlas bara..
  • Preggi
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-29 12:05:17 följande:
    Han e dum i huvudet... vi hade två olika som plogade här ifjol.. säkert fler men två vi märkte stor skillnad på, den en ala vallen hos oss, den andra på motsatt sida där de inte bor någon... Jag har skottat vid postlådan nu iaf... sen kör jag över resten, jag orkar inte
    Vissa av dom där går nog igång på att göra sådär.. Idiot! Demon

Nu måste jag nog ta tag i något här.. Frågan är bara vad, finns ju lite att göra..
    Är säkert snart tillbaka.. hehe
  • Preggi

Hej,

Vad händer här? Idag var det kallt..
    M har vuxit ur sin overall. Måste beställa en ny känner jag. Kanske prova MAT?
    Om molos 110 börjar bli liten. Tror ni jag ska ta 116 på MAT då eller är den större?
    Någon mer julkalender än småvi som har ytterkläder i dagens lucka?

• Preggi
    Stormis skrev 2010-12-01 10:00:37 följande:
    De är nog inte så mkt bredare än de flesta andra, men går som sagt att dra åt bra i midjan till skillnad från Molos. Annars är de ungefär lika stora med med lite olika fördelning. MAT har längre axel-grenmått och kortare ben, men totallängden ungefär densamma. Jag har 92 till min 94 cm och den sitter perfekt, men lite lång i ärmarna. Benen på 98 satt bättre, men då blev ärmarna fööör kånga för min vantvägrare. Brrr. Så 98 blir nog bra till din ska du se . Toppenoverall!!!
    M är drygt 1 m tror jag. Hennes molo 110 är för kort i benen nu. Tror du att 116 går på MAT?
    Funderar på orange men vet inte om det är rätt färg för M.
  • Preggi
    Pepper79 skrev 2010-12-01 10:14:11 följande:
    Funderar också på den färgen
    Jag undrar med hur den är i färgen. M är ju lite blek men jag tror att den är fin.
  • Preggi

Orkade inte vela mer så jag tog 116 i orange. Hoppas den blir bra. Ska bli kul att testa annat märke.

Vad ska man göra idag då? Ut och shoppa lite kanske?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17