Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

etindris skrev 2010-07-13 12:16:29 följande:
    Hej i sommarvärmen.
    Sitter och skall shoppa lite höstkläder men funderar på storlekar. Min dotter är 85-86 cm lång och 13,5 kg och jag skall nu köpa en Molo klännning. Borde inte 86-92 funka då? eller 74-80? Såg i bildtråden att någon köpt 74-80 till en tjej på ca 76 cm, blev den jättelång då?. Snälla om någon vet svara gärna
    Vet att 86-92 kan bli lång men jag vill inte att hon skall växa ur den i typ october utan den skall användas till hösten.

Tack, tack.
    Jag var för långsam för mysgrodan och få va utan fina klänningarRynkar på näsan
    Jag tror nog att 86/92 blir bra på din tjej! Milla är ca 76-77 cm och 74/80 sitter bra på henne, både på längden och i ärmarna
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    h80 skrev 2010-07-13 18:12:19 följande:
    jag med :)
    Fick iallafall mail igår om att orderstatusen var ändrad till "Fuldendt" istället för "pågår" eller va det var innan.. Visst stod det 5 dagar till utlandet? Också kanske man får plussa på lite iom kaosrean
  • solouniko
    Smultronhjärta skrev 2010-07-13 20:30:45 följande:
    Jaha men då har även jag förklaringen till varför jag inte får något svar

Mina skäl är 4:
    Fotplattan-stör mig galet mkt på att det är tyg på Sporten
    Broms på handtaget-jag får inte ens upp bromsen på med foten i dagsläget
    Gosigare syskonsits-det är bra fattigt på gos i nuläget
    och
    Färgen-valet är rätt enkelt då Dashen finns i rött och svartDrömmer

Den där Smarten känns även den befogad...klart jag behöver ha en sulky till bilen också
    Shit vilken djungel det är det här med syskonvagnar alltså! Fattar absolut inte skillnaden mellan alla Phil&Teds. Jag vill inte ha syskon riktigt än, men jag gillar att ha bra framförhållning så man måste ju sätta in sig lite i god tid
  • solouniko
    Milliz skrev 2010-07-14 09:56:22 följande:
    Hej i tråden!

Någon här som har koll på när nästa släpp från Molo kommer, och vad det är som kommer då? Ytterkläder eller?
    I veckan ska det komma vad jag förstått Softshell iallafall, vad mer vet jag inte med jag hoppas på massa spännande!
  • solouniko

Åhhh Dollhousetröjan med lila ärmar + de lila byxorna måste få flytta hem till mig Håller med om pojkprinten, har nog inte gillat nästan ett enda hittills! Oftast brukar ju något falla i smaken iaf, cars, lastbilar, cartoon, tågen osv men nä, inte ett enda vill jag ha från hösten. Desto mer från tjejsidan iofs så det kanske inte är lika bra

• solouniko
    lillronya skrev 2010-07-14 19:58:36 följande:
    Å det är så fint!

Oh ett sånt har ju jag som ska säljas! Borde kanske göra det nu när det är varmt?
    Visst var det du som hade bobmarley tröjan från matador? Eller är jag ute och cyklar?
  • solouniko
    h80 skrev 2010-07-14 20:21:36 följande:
    nej Rynkar på näsan
    håller tummarna för att det kommer imorgon. då skickar jag direkt
    Var inte med på eran beställning Förstår att det är svårt att hålla reda på, ni var väl  en hel del Jag beställde med två kompisar med såg att Stormis fått idag. Då booorde ju vi få imorgon hoppas jag!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17