Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mawe123 skrev 2010-07-18 10:18:57 följande:
    Godmorgon tjejer!

Någon som vet vilka ränder det är på vinteroverallen som kommer till veckan?

Är det samma nyanser som de som var i vintras, eller är det något som skiljer?

Pratar regnbåge nu, men det förstår ni säkert :)
    Den blåa är mer turkos i färgen, och den gröna är ljusare än "moss" som var sist. Ser fin ut Finare än förra hösten tycker jag, ljusare!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    Mawe123 skrev 2010-07-18 10:50:47 följande:
    Låter bra, vi har förr förra årets som vi använde i vintras och den är underbart fin, köpte jackan i vintras och den gillar jag inte lika mycket..

Funderar nu på om jag ska beställa en ny regnbåge nu när de kommer, eller lägga ner x antal timmar på att ragga fram en i nyskick från förr förra året..
    Ja, den gamla är ju också superfin. Tyckte förra årets var så mörk så den här passar oss mkt bättre Babymodellen har dubbla dragkedjor nu också så det blir perfekt!
  • solouniko
    Kristyr skrev 2010-07-18 11:04:58 följande:

Jaha ja, då kan man nog säga att stl 62 snart är urvuxet.. iaf bodysarna. *suck* Inte mycket man han använda de långärmade bodysarna (tur att det bara är 3-4 st)

Men då är ju finaste katvig suitarna med försmå.. *inser*

Finaste röd/vita suiten......

Usch, så tråkigt när de växer ur favvisarna. Minns hur mkt jag sörjde min älskade pärlplattesuit i 56! Jobbigt jobbigt Men, nya storlekar, nya kläder!

Kristyr skrev 2010-07-18 11:05:41 följande:
    kan bara hålla med måste ha sån klänning eller en tröja... Många klänningar blir det..

Klänningar är det bästa

• solouniko
    molnen skrev 2010-07-18 11:10:18 följande:
    Får kolla i butiken och se om det har några kvar på rea ,var ju så fint till rådjuren ;)
    Ja, det var superfint verkligen. Premiär idag Längtar när lite till hösten Haha.
    Kristyr skrev 2010-07-18 11:12:10 följande:
    Ja nya storlekar ny kläder ja.. Men vissa kläder hade vart trevligt att använda....och inte bara tvättat och lagt in dem i garderoben...
    Jaa det är klart. Ett tecken på att man har för mkt kläder kanske Drömmer
  • solouniko
    h80 skrev 2010-07-18 12:20:56 följande:
    nej, jag måste nog köpa penseerna......skulle ju inte köpa mer nu. Till stora tjejen på snart 2 blir det klänning o leggings. Men vad ska jag ta till lilla på 3 månader?
    Suuuuuit Underbar!
  • solouniko
    stjärna4 skrev 2010-07-18 18:02:56 följande:
    Hur gammal och stor är ditt barn??Så då menar du att min 18mån 12kg och 81cm nog kan ha baby 92 i tröja nu till hösten?
    Jag hade absolut tagit baby 92, inte JR. Det skiljer ganska mycket mellan de storlekarna.. Min tjej är 16 månader och är väl ca 77 cm och har hennes molotröjor i 80 sitter bra, men nu när jag köper nytt inför hösten så köper jag 86. De är rätt stora och långa i ärmarna men ska nog funka bra till hösten/vintern. Och så många cm skiljer det ju inte mellan våra Så MAX baby 92 skulle jag nog säga!
  • solouniko
    Damien och Adrian skrev 2010-07-18 15:33:58 följande:

Hej, vi köpte hus i mars - och du? Kul med nytt kök, men sååååå jobbigt, vi rev ut allt och även en vägg. Nu målar vi huset, byter ut mkt på balkongen, byggde staket, sandlåda etc, det händer mkt. Kul men slitigt, vi ska inte fortsätta i samma tempo.

Grannflickan är 3 år och mammans favvomärke är Molo, man ser flickan leka med Damien ibland, båda iförda molos lurvisar el sommarkläder t ex.

Vi köpte i maj så det var ju en rätt bra gissning Jo vi ska också riva en vägg, har redan rivit massa i hallen och nu idag fick sambon semester så nu drar det väl igång på riktigt det här med renoveringen! Ska bli sååå skönt med nytt kök. GUD vad jag saknar mina lådor från lägenheten, det är ju sjukt opraktisk med dörrar och hyllplan. Utdragbara lådor är det bästa Nä, kan nog vara bra att ta det lugnt också och inte stressa ihjäl sig. Så ni har fullt upp med andra ord
  • solouniko
    Greksmurfen skrev 2010-07-19 06:53:11 följande:
    gomorn... här vaknar vi med att ett stycket vatten har gått... så ja nästa gång vi höres så kanske det e en litem´n bebbe på g=)... var mer  beredd på tis men som sagt nu gick det igång av sig själv.... så vi får vella se..'

ha det gott tjejer...=)
    Åhh FY så spännande. Lycka till gumman Och hoppan lillan vill skyna sig ut nu :Baby
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17