Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

minamor skrev 2010-04-21 13:27:54 följande:
    okej tack så mycket för hjälpen! :)
    ingen fara. Svea älskar sin dress, får inte av den, så fick sätta en tröja under för att hon inte skall frysa ihjäl här inne.
  • SmillaMilla
    Ocikatten skrev 2010-04-21 15:24:31 följande:
    Smillamilla: Älskar ju Hello Kitty så Katvig-matchningen i BT funkar utmärkt för mig!!
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2010-04-21 19:54:23 följande:
    Jag ger upp...har letat överallt efter ett par snygga muddjeans och en finskorta i strl.56 till Mateo. Vill ha något snyggt till dopet (eller ja, efteråt på kalaset menar jag förstås). Så om ni har något annat tips på något fint så kom gärna med förslag. O skulle ni snubbla över ett par muddjeans (ej name it, för breda) o en skjorta i 56 så blir jag lycklig!!
    Jag tycker inte att så små barn skall ha skjorta. Till Svea hade vi ejsikkeljes suite, vit med gulduggla på ryggen efter dopet. Sååå fint!
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2010-04-21 20:55:31 följande:
    Men jag har blivit lite tokig i just skjortor o pullovers o sånt fint "grabbigt" på Mateo till fint, är väl för att jag har en tjej innan Men den suiten är ju såååå fin!! jag är grymt sugen på Kik-Kids skjortsuit på småvi men kan inte motivera det priset...
    Ja så är det säkert. Jag hade också skjorta o slips på Anton när han döptes. Men kan knappt ha det fotot uppe, för han ser så konstig ut. Som en förkymt gubbe.

Men ja smaken är som....
  • SmillaMilla
    Stormis skrev 2010-04-21 20:58:13 följande:
    Å vi hade vit Hollys med stor guldklöver på rumpan!
    Åhhh det låter också fint. Hade ni det på dopet?
  • SmillaMilla
    Stormis skrev 2010-04-21 21:07:10 följande:
    Å jag dig!
    hihi vad roligt. Måste se om jag hittar en jag med...
  • SmillaMilla
    Theina skrev 2010-04-21 21:05:13 följande:
    Exakt så.. letar som en galning också och ingenstans hittar jag just bruna.. ska komma ihåg dig
    Ett par bruna velour lite taightare byxor i stl 92, kommer snart på fb. Jättefina till klänning.
  • SmillaMilla

Bara jag som har barn som inte sover hela nätterna än?

Svea vaknar fortfarande minst tre gånger varje natt. {#lang_emotions_demon}

• SmillaMilla
    maugu skrev 2010-04-22 09:13:54 följande:
    Vi hade oxå välling race dvs när de vaknade så trattade vi dem välling, sent på kvällen elle rmitt i natten, vi trodde att vi hjälpte dem men stjälpte dem snarare för de blev hungriga och vaknade samma klockslag varje kväll/natt..vi tyckte det var skitjobbigt så min man tog tag i det hela..de fick ingen välling utan han gick in och sade; pappa är här, det är kväll/natt och nu ska du sova..de tog tre nätter sedan sov de rakt igenom..de första kvällarna/nätterna protesterade de förstås..vi upptäckte oxå att de blev mindre griniga och åt bättre dagtid när de började sova natten igenom..om de vaknar nu så går han in och säger sin lilla ramsa så lugnar de sig och somnar om..vi bär inte över de i vår säng utan går hellre in mer ofta någon natt för att trösta och ta bort "nattmonstret"..
    Ja så gör vi också. svea har inte dryckit välling på natten på jätte länge. På kvällen får hon dock fortfarande, men funderar på att sluta med den. Dock kommer hon ju nästan alltid över till oss vid 02. Men jag orkar verkligen inte springa upp för trappan hundra gånger varje natt. Då är jag inte människa på morgonon.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17