Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2010-04-22 18:38:39 följande:
    alltså dalmatinerna med gul/vit prickiga armar
    kort arm?
  • SmillaMilla
    Buttelina skrev 2010-04-22 18:47:22 följande:
    och så denna.. har heller ingen knapp. jaaa den med dalmatinerna är uuunderbar
    Åhhh den var ju också underbar!
  • SmillaMilla

Everlonn: Härliga bilder på bus o Maia! De ser ut att ha det riktigt roligt ihop.

Lillronya: Fin fina klänningen! Vad fint det var med me&i tröjan till. Kanske borde ha en sådan till Svea också

CamillaJ: Himmel vad söt din lilla tös är! Grattis Grattis till underverket!

Ängeln83: Byxorna är coola. Men har du köpt dem nu? svea har också sådana men de köpte jag på Kapphal i höstas. Kanske inte samma?

Mammastök: Fin shopping!

• SmillaMilla
    ängeln83 skrev 2010-04-23 11:16:59 följande:
    Ja jag köpte dom för typ 2 veckor sen eller nåt, hum, låter ju lite skumt för jag tror dom är var vår nyheter, jag har iaf inte sett dom där innan och jag spanar alltid jeans på Kappahl
    hmmm måste nog kolla närmare på de svea har....
  • SmillaMilla
    ängeln83 skrev 2010-04-23 11:16:59 följande:
    Ja jag köpte dom för typ 2 veckor sen eller nåt, hum, låter ju lite skumt för jag tror dom är var vår nyheter, jag har iaf inte sett dom där innan och jag spanar alltid jeans på Kappahl
    Konstigt för jag tycker att det var jätte länge sedan jag köpte dem. Tror att det var innan jul men är inte helt säker. Visst är det samma (med risk för fläckar då jag hittade dem i tvättkorgen)
    DSC05413 (640x480).jpg

DSC05414 (640x480).jpg
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2010-04-23 11:54:27 följande:
    Bus gjorde tappra försök o lyckades ibland att leka med Maia...men mest sprang Maia iväg o skrek o gnällde *suck*. Hon kom o sa till mig "jag vill inte att bus ska döda mig" med gråten i halsen, när bus bara försökt krama henne!! Jag vet inte vart hon får allt ifrån...hon blir livrädd så fort andra barn kommer för nära...det är inte bara bus, utan alla barn som är livliga. Hon klara bara att leka med väldigt lugna barn, därför dras hon lite till dom äldre. Men dom vill inte alltid leka med henne...hon hängde efter 5-åringarna på dagis idag men de tyckte ju inte att hon skulle leka med dom... Åh jag vet inte vad jag ska göra åt hennes rädsla...kommer det en bebis krypande mot henne så skriker hon som om det vore ett monster!!!
    Stackarn! Det låter som om hon har det lite jobbigt just nu. Men alla barn är ju olika, hon verkar vara ett inteligent barn din dotter. Hur har det gått med pappa o Maia? Sökt något mer till bup?
  • SmillaMilla
    ängeln83 skrev 2010-04-23 12:00:55 följande:
    Hum, javisst sjutton är det samma, är nästan 100 på att det stod vårnytt över där dom låg, men jag kan ha fel , eller så är mitt Kappahl lite efter
    ha ha ja jätte konstigt. Spelar egentligen ingen roll för snygga byxor är det ju.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2010-04-23 13:21:08 följande:
    Fast sån här har hon alltid varit...gnällig och svårt för att hantera när det blir "för mycket" som vid mycket folk, livliga barn, djur eller okända människor. Det var ju därför vi sökte till bup första gången, då jag trodde att det inte var "normalt". O de höll väl med om att det verkade som att hon behövde skygglappar när man var iväg någonstans. Men de trodde det skulle växa bort, och sen blev det bättre. Hon började komma in bra i gruppen på dagis. Mycket av gnället försvann ju när hon blev bra i magen så jag trodde det var den som spökade. och kanske det är så nu med eftersom hon varit gnällig de här dagarna...jag vet inte när hon bajsade sist... Vi har pratat mycket om pappa hon och jag, jag pratar mycket under dagarna om vad hon och pappa ska göra när han kommer hem och till helgen o så. Och det har faktiskt blivit lite bättre. De hade en rolig stund i simhallen förra helgen och varje kväll får pappa läsa en saga för henne nu utan att hon skriker efter mig. Det tycker hon om och är inte lika elak mot pappa längre...men ibland kommer det fram så vi ska fortfarande till bup, fick tid om 3 veckor.
    Åhh vad du är duktig! Det här kommer att gå jätte bra, det går ju redan framåt! måste vara en stor lättnad för pappa också.

Humöret påvekas såklart av bajseriet, det märker man ju bara på sig själv Kom ihåg att skriva i kalendern när hon bajsar, då ser man lätt hur sällan det är.

Hoppas nu att ert bup är bättre än vårt! Lycka till!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17