Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2010-05-12 12:24:23 följande:
    hej gums vaaaarför hänger du inte så mycket i tråden mer?
    För lite tid och för dålig hälsa...Både Mateo o Maia är väldigt stimulanskrävande och den lilla tiden jag får över sitter jag med jobb o bokföring...o emellanåt tar jag en vilopaus för jag mår så kasst. Så det blir inte mycket tid över till att sitta här. Just nu ammar Mateo och Maia målar med vattenfärger så då fick jag i alla fall några minuter
  • Zvartaliljan
    stökmamma skrev 2010-05-12 12:30:44 följande:
    hon hoppade studsmatta med en 3åring och 2 femåringar..... sen går åsikterna om vad som hände isär ganska brett
    Åh men oj då! Så hon bröt benet då? Var och hur?? Hur länge ska hon ha gipset?
    Fy stackarn, måste ha gjort ont
  • Zvartaliljan
    stökmamma skrev 2010-05-12 12:33:07 följande:
    hur är det med dig själv förresten??
    Buttelina skrev 2010-05-12 12:33:21 följande:
    huu låter jobbigt vännen
    Jag väntar fortfarande på operationstid...men lär väl få vänta
    Massa småkrämpor som tillsammans får mig att må uruselt, men jag kämpar på och försöker tänka att det kunde ju varit mycket värre.

Vikten har iaf stannat upp nu o står på +17kg sen efter förlossningen...hoppas att den kanske börjar dala nu...ska försöka trappa ner på amningen lite.
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-05-15 10:16:38 följande:
    liljan Häääärligt bildbombning O va stor Mateo blivit, han ser så lång ut
    han är bara 60cm lång nu, 4½ månad gammal, så så jättelång är han väl inte, 56 sitter perfekt nu men 62 funkar också
    Hur lång är lilla tjejen nu? Tänker på ett par tokbreda kaninbyxor i 68 {#lang_emotions_dreamer} (ordentligt åtdragna hängslen i bt, men han lär aldrig växa i dom på bredden!!)
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-05-15 10:31:39 följande:
    Aha, tyckte han såg längre ut, men det var nog främst på bilderna i suits, och då ser dom ju ganska så långa ut Meja var 61 cm när hon var 4 mån, så där var dom ganska så lika Skulle tippa på att hon är runt 70 cm lång nu, har inte varit på bvc på en månad men hon brukar växa ungefär 3 cm i månaden Mh...fast jag gillar inte dom ninerna *duckar*
    hihi nä alla kan väl inte gilla alla print, bra det

Mateo ser väl rätt lång ut för att han är så smal...men nu har han ändå lagt på sig en del. Vägde ju 4kg när han var 57cm lång och väger nu 5,6kg till 60cm så har ökat bra på bredden
    Men jag räknar inte med att han blir så lång han heller...Maia var bara 74cm när hon fyllde 1. 74cm och 7kg, kusinen fyllde 1 nu och var 83cm och 10,5kg
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-05-15 10:59:53 följande:
    Ja det är väl så, jag är ju lite fjompig överhuvud taget när det gäller print, tröttnar så sjukt fort på dom, har en massa prästkragar här hemma som jag redan tröttnat på Ja så är det nog, Meja såg också lång ut innan men sen när hon la på sej lite babyhull så jämnade det ut sej lite. Ojdå, lite skillnad där ja Mina barn blir nog ganska långa, verkar som dom har ärvt sin pappas längd, men jag hoppas Meja ärvt lite av min längd också, inget kul om hon blir sådär super lång som tjej kanske.
    Jag hoppas Maia ärvt pappas längd (verkar så) och att Mateo ärvt min (får väl se...) eller t.o.m längre så här är det tvärtom

(pappa är 1.68, jag är 1.78)
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-05-15 20:50:02 följande:
    Gahhhhh vad jag har trist! Barnen sover, sambon är på pappa conjac (stavning?), osten o godiset är slut. Surfar runt på fl. funderar på namn på lillebror/lillasyster som kommer om några år Men namn är väll aldrig för tidigt att tänka på?
    ska du utsätta dig för en ny graviditet trots allt?? Du som sa att du inte skulle det Men se du, man glömmer fort
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-05-15 21:48:13 följande:
    ha ha ja både jag och sambon börjar ändra oss lite Men jag är ju fortfarande ung så kan ju vänta fem år innan jag blir gravid. Och då är ju barnen stora o klarar av att jag tillbringar stora delar av de 9 graviditetsmånaderna på sjukhuset
    Jo precis så jag tänker, vill vänta tills jag klarar av att lämna Maia och Mateo så långa perioder. Samtidigt skulle det vara roligt o ha två tätt...men först måste jag bli frisk i alla fall o gå ner sisådär 30-35kg... så får vi ta det beslutet sen...men bebissuget finns där redan och Mateo är bara 4½ månader
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17