Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-06-03 23:09:05 följande:
    Lea är snart 10 månader. Hon är 73,5 cm lång och väger 10,5 kg
    Hon har 74 i Molosuits och 74/80 i deras bodys. Känns inte som om hon kommer vara 2 när hon har storlek 86, snarare 1-1,5
    Lilla Ego 07 skrev 2011-06-03 22:53:21 följande:
    Förresten så har jag ju en butterfly tröja med pärlplatteärmar i typ 80 el 86 ju!! Dock så har kladdLeia spillt nåt så jag skulle behöva försöka få bort diffusa fläckar på den. Kanske ett disktablettsbad?? Den är ju extremt fin annars, perfekt för Lea ju
    Åhhh...vet inte om jag vet hur den ser ut exakt men det låter himla fint.

Ang cups är jag nog mer inne på body eller klänning i just det printet. Har en 68 klänning nu men de blir ju tyvärr lite dassiga.  

Låter som om jag har en del att ärva sen Lea är ju lite mindre än Leia.

Elin var 76 lång och 9.1kg på ettårskontrollen..
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2011-06-03 23:12:35 följande:
    Smalfis Eller rättare sagt är ju Lea en liten Buddha
    ja en liten smalfis.. fast så smal tycker jag inte hon är eg.
  • Kristyr

någon som har tips på bra knickers/capri som är hållbara och gärna smal passform? *hhmm* sonen måste ju ha några byxor hos dagmamman..

• Kristyr
    Mawe123 skrev 2011-06-06 20:48:14 följande:
    Jag tycker att Molos albertus jeans shorts/knickers är superfina, de har ställbar resår i midjan. De är coola och lekvänliga och tål tuffa tag. Tycker fjolårets variant var lite snyggare än årets dock, men de är också fina.
    Här har L sina 104:or, 98:orna sitter betydligt bättre :)

fina baksidan
    hur lång och har 98or?

Molo känns lite dyrt bara....Drömmer
  • Kristyr
    ängeln83 skrev 2011-06-06 20:53:59 följande:
    Mina favoriter är VV:s capri jeans.
    håller de? jag har de röda capri hemma.. men jeansen är hållbarare eller`?

här slits det på knän genom att krypa hoppa fram på asfalt.. typ. ja när han inte kryper i sandlådor eller gräsmattor...
  • Kristyr
    Mawe123 skrev 2011-06-06 21:02:37 följande:
    Han är 102 nu och 98:orna sitter bättre, skiljer ganska mycker mellan 98:orna och de i 104:a:

Köpte de ifjol när babyshop felmärkt dem så betalade nog bara 250 spänn tror jag Tungan ute

Jag tycker också Molo är för dyra, var lite sugen på att köpa en skjorta, men 500spänn för en skjorta till en treåring som kanske används 2-3 gånger det känns inte riktigt sunt Drömmer
    500 spänn för ett par shorts som inte kommer hålla en dag känns lite mycket det är det jag tror om byxorna till jag har sett att de håller. Därför vet jag inte alls vad jag ska ta på honom i morgon, för jag var verkligen inga capri hemma som jag vill ska gå sönder direkt.
  • Kristyr
    Busbellan skrev 2011-06-06 21:12:29 följande:
    Finns både ljusa och mörka på Lindex, kommer inte ihåg exakt vad de kostade, men billiga i alla fall.
    Tror det är ett par såna August har på sig på de senaste bilderna jag la in i BT
    jag har köpt ett par capri från lindex för 179:- men hade ett par sådana förra året med och tyckte inte de tålde galet mycket.

nu sitter jag och kikar på blåkläders piratbyxor med de finns bara från 104 tror det bli lite stort på honom då han är omkring 96 lång.
  • Kristyr
    Busbellan skrev 2011-06-06 21:42:29 följande:
    Nej, det är nog sant, särskilt hållbara är de nog inte
    Men NS då? Kolla om du hittar några i rätt storlek på tradera så behöver de ju inte bli så dyra
    har ett par NS short hemma, men det svider att ta dem till dagmamman.. de är inte tillräckligt långa tycker jag heller.... får offra lindexshortsen... problemet är väl att han behöver fler än ett par, då de är rejält skitiga efter en dag... Drömmer
  • Kristyr
    Busbellan skrev 2011-06-06 22:02:53 följande:
    Kappahl har vi några par från också, men de är köpta förra året. Vet inte om det finns liknande i år
    Men de är i alla fall mycket rejälare än lindex
    har lite svårt för kapphl bara.. kollade deras hemsida men hittade inga...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17