Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Juni flickan skrev 2011-01-29 22:44:55 följande:
    Någon som har erfarenhet av Molos softshell overall? Är den bra? liten/stor?
    Menar du mmp overallen?
    Vi har en, har inte använt den så mycket än men den verkar kanon bra. Dock liten i storlek, min dotter har 92 i sin, hon har storlek 80 annars, några cm uppvik och den sitter perfekt
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • ängeln83

Godmorgon förresten

Här är familjen piggare idag, igår var en väldigt skum dag. Meja sov ju ända till 12.30, var sen vaken 30 minuter och sov vidare till kl 16, veti sjutton vad som var med henne men trött var hon
    Och jag och sambon låg i soffan och kved halva kvällen, hade sååå ont i magen och mådde illa, trodde det var magsjukan men förmodligen var det nåt vi ätit.

• ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-30 09:31:45 följande:
    God morgon!

Skumt! Noel var ju sådär förra fredagen. Gnällde över magont, sa att han spydde (hittade ju bara vatten?)  och sov sen som en tok. Sambon fick migrän och var illamående förra söndagen. Undrar om det är någon mildare variant av magkör ändå?

Godmorgon
    Ja alltså det var verkligen tok skumt, mådde illa fram och tillbaka men det blev aldrig nåt av det, och magen värkte konstant så vi höll på att bli tokiga båda två, men till slut lyckades vi somna och idag är det borta.
  • ängeln83

Juni flickan skrev 2011-01-30 09:42:14 följande:
    Vad synd, då blir den nog för liten till lillkillen ivår då...
    Vilken storlek var det och hur stor är han?
    Här är storlek 92 på Meja, 15 månader och drygt 78 cm lång.
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-30 09:46:37 följande:
    Har hört flera som varit så. Helskumt! Det kan ju vara att man är olika känslig och en del spyr ju "lätt" medan andra "bara" får ont i magen.

För några jular sen var vi hos sambons föräldrar i Norrland och hans brors ena barn spydde en gång någon dag innan vi skulle ses och sen inte mer, andra barnet spydde som en gris på julaftonskvällen (sambons föräldrar har bara en toa...kul Hade handsprit överallt. Som tur var var barnet litet och använde inte toan). På juldagen åkte hans bror med familj hem då tredje barnet började känna sig illamående. Väl hemma sen blev hela familjen magsjuk. Själv hade jag grymt ont i magen på juldagen och lite på annandagen men spydde aldrig. Sambons syrra blev sjuk någon dag efter. GOD JUL liksom!
    Ja så är det nog. Jag får nog mest ont i magen, tror aldrig jag haft nån riktig magsjuka, och det är jag evigt tacksam för Barnen verkar också vara ganska så tåliga.

Åh fy, vilken rolig jul
  • ängeln83
    Juni flickan skrev 2011-01-30 10:07:12 följande:
    Leopold är 16 månader, och han var 83cm vid 15 månaderskontrollen, dock har han vuxit ur 86 i kläder. Han har lång överkropp, så om själva overallen sitter bra på Meja, men armarna och benen är för långa så borde den blir för liten på Leopld? Alltså om den är mindre än storlek 92 är i venliga fall?
    Juni flickan skrev 2011-01-30 10:08:01 följande:

Fast det ser ju ut att vara bra att växa i även på kroppen på henne? Kanske ska chansa på en 92a

Ja alltså jag tror nog en 92 borde funka på honom. Mejas är ju trots allt uppvikt 4-5 cm i ärmar och ben och i kroppen är den stor, både på längden och på bredden.
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-30 10:01:08 följande:
    Jag är inte heller så "lättspydd" tack och lov. Har inte heller legat däckad och spytt flera gånger i rad. 

Nåväl, nu kanske vi ska prata om något roligare

Operation rensning pågår här hemma. Inser att en del plagg inte kommer att användas trots att de är fina. Sen måste jag börja försöka kombinera mer plagg. Nu köper jag bara för att jag tycker om dem men måste börja tänka lite mer matchning också.  
    He he, ja spyor är kanske inte det roligaste samtals ämnet

Samma sak här, försöker begränsa mej lite just nu. Meja har en massa klänningar men inga underdelar så nu ska det fyllas på med leggings, beställde ju 3 par från Lindex, tänkte ta en runda till stan med barnen på onsdag och då ska det shoppas flera, fanns ju i en massa fina färger ju.
    Ibland känns det som jag handlar bara för att det är kul och sen ligger kläderna bara här. Typ min salg shopping i höstas, hälften är redan sålt
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-30 10:33:13 följande:
    Alla gånger!
    ängeln83 skrev 2011-01-30 10:29:52 följande:
    He he, ja spyor är kanske inte det roligaste samtals ämnet

Samma sak här, försöker begränsa mej lite just nu. Meja har en massa klänningar men inga underdelar så nu ska det fyllas på med leggings, beställde ju 3 par från Lindex, tänkte ta en runda till stan med barnen på onsdag och då ska det shoppas flera, fanns ju i en massa fina färger ju.
    Ibland känns det som jag handlar bara för att det är kul och sen ligger kläderna bara här. Typ min salg shopping i höstas, hälften är redan sålt
     Samma här. Man måste ju ofta ha någon nertill också och jag gillar enfärgat bäst då. Oftast i alla fall. Tycker det är roligast att köpa kläder när de går och står. De gör sig lite bättre då plaggen.

Köpte ju en del leggings och velourisar på Lindex. Tycker de har bra basutbud och bra priser.

Gillar också bäst enfärgat nertill, eller ja, upptill också om man har mönstrat nertill Gillar inte när det blir för mycket, så länge det inte är typ ränder och stjärnor.
    Ja verkligen, kläderna sitter så mycket finare när dom går, speciellt klänningar.

Kul att det kommit i lite roligare färger nu också, tycker mest det funnits typ fisiga färger på leggings innan.
  • ängeln83

Godkväll flickor

Antar att typ alla kikar på Solsidan? Jag kom på precis nu att det var idag, ingen ide att se slutet, får spana på det imorgon istället
    Vi har varit hos mamma och pappa hela eftermiddagen, sen åkte sambon iväg och jobbade, hans roliga resperiod har börjat, bläääää, men vi har veckan så gott som uppbokad så det ska nog gå ändå.

Vad händer annars?

• ängeln83
    lillronya skrev 2011-01-30 20:24:44 följande:
    Godkväll!
    Jag tittar inte på solsidan.

Hoppas det går snabbt till han kommer hem igen.
    Godkväll

Aldrig? Bästa programmet ju, förstår inte hur jag kunde glömma.

Mmm...han kommer ju hem natten mot tisdagen men fyyy så trist det är, vill ha honom hemma om kvällarna ju. Lite tröst hopping kanske?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17