Inlägg från: 1 och 1 är 3 |Visa alla inlägg
  • 1 och 1 är 3

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2010-08-25 10:25:14 följande:
    Hmm ja, lite orättvist... Fast ändå sjukt snällt att bjussa på en månad sådär, det gör dom inte här. Milo har varit ledig i 3 månader och vi har snällt fått betala 1260 spänn varje månad. Hela våren med, trots att han bara går 15 timmar. Grrr. Nu går han iaf äntligen gratis. (allmän förskola)
    En gratis månad har vi haft här i måååånga år enligt henne på kommunen.. men hur tänker man när man går ut med att vi i Örkelljunga satsar på dom som inte har "vanliga" jobb och det kostar ingenting extra med nattis! Förrutom 1260 kr om året.... Säjer ju emot sej själva lite... Ja ja... Sura pengar e de iaf! Å ett helt år inna T blir 3! *SURAR*
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Smultronhjärta skrev 2010-08-25 10:30:18 följande:
    Men så är det här också..oavsett hur mycket eller hur lite tid barnet är på dagis så betalar man ju för platsen..
    Max har varit ledig sen midsommar och ska tillbaka 14:e september-vi får snällt betala ändå. Fast detta året fick vi faktiskt en månad gratis men det var nytt för i år..
    De finns ju dom kommuner i detta landet som har 50% taxa... varför e de inte så överallt!?
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2010-08-26 08:39:57 följande:
    Du får säga till henne att det INTE är morgon då

och grattis på födelsedagen teolin på födelsedagen! (för det är väl idag)
    De va hennes pappa som tyckte det var morgon då. Sen tyckte jag att vi skulle mysa men icke...¨

Kan säja att jag e liiiiiite trött på kaka nu
    ',
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3

HELT OT som vanligt, SORRY!!!

NU sitter jag och skabeställa min systemkamera! Mannen har precis sagt att jga får hälften av honom i födelsedagspresent

Mitt stora bekymmer nu är, VAD ska jag ha för minneskort!? Vad är det för skillnad på SD och SDHC!? Vad jag kan utläsa så passar liksom båda....

080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Tjollabolla skrev 2010-08-26 23:04:53 följande:
    Godkväll förresten. Jag är shoppingsugen..
    Gokväll! Jag har köpt en ny kamera!

TACK Smultron för råd!!!
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Tjollabolla skrev 2010-08-26 23:08:58 följande:
    Åhhh så kuuul!
    Jag har velat fram och tillbaka länge.. Idag talade min man om för mej att jag kunde få den i födelsedagspresent av honom så jag slutade tjata  Efter lite dealande så kom vi fram till att jag fick hälften av honom, som han själv uttryckte det:

- Då kan jag få låna den ibland och du blir inte helt slutkörd när du ska betala tillbaka Förvånad

Drömmer Jag undrar hur han tänker.....
    080826 - Puma Teolin
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17