• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • ängeln83
    katarina118 skrev 2010-04-20 10:43:56 följande:
    dop present som är poppis är väl en sådan där regg skylt man sätter på vagnen...sen visst kläder å sådant är ju alltid skoj men ja tycker inte de hör hemma på ett dop...dop present är ju något som ska finnas kvar hela livet....
    Mjo, men sen beror det ju helt på vad det är, Liam fick nästintill bara tenn saker vilket jag avskyr, känns ganska onödigt eftersom jag aldrig kommer ställa fram det utan det ligger i en kartong och kommer förmodligen alltid göra.
    Lite tråkigt eftersom jag uttyckligen sa att tenn saker INTE står på önskelistan Då finns det ju så mycket andra fina saker som också är ett minne.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Kristyr
    katarina118 skrev 2010-04-20 10:40:42 följande:
    krystyr..bli de snitt eftersom du exakt vet att de bli om två veckor???ja skulle oxå vilja ha en liten baby....min yngsta är 14 månader...
    japps snitt!
    ängeln83 skrev 2010-04-20 10:48:44 följande:
    Mjo, men sen beror det ju helt på vad det är, Liam fick nästintill bara tenn saker vilket jag avskyr, känns ganska onödigt eftersom jag aldrig kommer ställa fram det utan det ligger i en kartong och kommer förmodligen alltid göra. Lite tråkigt eftersom jag uttyckligen sa att tenn saker INTE står på önskelistan Då finns det ju så mycket andra fina saker som också är ett minne.
    Det var därför vi inte ville ha några presenter på sonens dop, han "önskade" sig pengar till sparkontot för att vi skulle slippa "skräp" som många kan/kommer med..
  • ängeln83
    Kristyr skrev 2010-04-20 10:55:44 följande:
    japps snitt! Det var därför vi inte ville ha några presenter på sonens dop, han "önskade" sig pengar till sparkontot för att vi skulle slippa "skräp" som många kan/kommer med..
    Det gjorde vi också, men tyvärr så lyssnade inte folk och han fick hur mycket skräp som helst, förutom mina föräldrar som öppnade sparkonto med pengar insatta och min lillebror som köpte en super fin tavla från Isa form.

Till Mejas dop var det dock inte lika hemska saker, fick bara 1 tenn sak, sen fick hon pengar, jätte fina påslakan, kläder, Isa form tavla, porslin servis med prinsess kronor och lite andra fina saker till rummet.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-04-20 11:05:23 följande:
    Det gjorde vi också, men tyvärr så lyssnade inte folk och han fick hur mycket skräp som helst, förutom mina föräldrar som öppnade sparkonto med pengar insatta och min lillebror som köpte en super fin tavla från Isa form. Till Mejas dop var det dock inte lika hemska saker, fick bara 1 tenn sak, sen fick hon pengar, jätte fina påslakan, kläder, Isa form tavla, porslin servis med prinsess kronor och lite andra fina saker till rummet.
    vi skrev kontonr på inbjudan! och folk anväde det! Jättebra!

För man "måste" komma med ett paket på dop, det var ganska så gästerna tyckte?

Men kul att det blev bättre till Mejas dop!
  • Kristyr

Undrar om man vågar köpa hemligt småfolkplagg på liten på landet..

om man kan få nått äldre plagg än det som ligger i småfolk kategorin?

• ängeln83
    Kristyr skrev 2010-04-20 11:09:34 följande:
    vi skrev kontonr på inbjudan! och folk anväde det! Jättebra!För man "måste" komma med ett paket på dop, det var ganska så gästerna tyckte?Men kul att det blev bättre till Mejas dop!
    Ja förmodligen var det så, men man kan ju även ta med ett kuvert med pengar i
    Kristyr skrev 2010-04-20 11:11:34 följande:
    Undrar om man vågar köpa hemligt småfolkplagg på liten på landet..om man kan få nått äldre plagg än det som ligger i småfolk kategorin?
    Det tycker jag absolut man vågar
    Jag gjorde det för ett tag sen och jag fick 2 plagg från äldre kollektioner.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-04-20 11:15:14 följande:
    Ja förmodligen var det så, men man kan ju även ta med ett kuvert med pengar i Det tycker jag absolut man vågar Jag gjorde det för ett tag sen och jag fick 2 plagg från äldre kollektioner.
    då ska jag funderar lite till om jag "vågar" slå till, det är ju fri frakt idag. Så det blir lite "billigare" Men jag har redan eg shoppat för mycket denna vecka...{#lang_emotions_undecided}
  • stökmamma
    ängeln83 skrev 2010-04-20 09:29:28 följande:
    OT men nån som har tips på dop present till en liten Molly?Inga traditionella saker som hemskt tenn och sånt Funderade lite på Molos regnbåge/stjärn filt, vad tror ni om det?
    finns det ingen i närheten som kan maskinbrodera? Kanske namnet på filten? det tycker jag vore en kalaspresent
    andras barn och mina älskade ungar
  • katarina118

vanliga presenter är ju fotoram där man kan gravera in vikt å längd å klockslag å även he dit fot å hand avtryck...

liten servis med typ mugg å tallrik
    bestick
    halsband med månadsten

något som är lite annolunda är ju att man få typ ett äppelträd eller något som man ska plantera i trädgården.

självklart tycker ja INTE att det är fel att ge kläder eller en filt....man kan ju spara kläderna sedan då de vuxit ur dem...

sen bero de ju helt klart hur föräldrarna är....om mamman älska ett klädesmärke eller något liknande så är de ju toppen att få något....i den stilen...

• hzl
    katarina118 skrev 2010-04-20 10:43:56 följande:
    dop present som är poppis är väl en sådan där regg skylt man sätter på vagnen...sen visst kläder å sådant är ju alltid skoj men ja tycker inte de hör hemma på ett dop...dop present är ju något som ska finnas kvar hela livet....
    hahaha hatar dom där skyltarna! jag hade börjat gråta om jag hade fått en sån
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17