• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Zvartaliljan
    minamor skrev 2010-04-20 15:20:29 följande:
    Så där blev det på min lilla tjej till en början, sedan kom det inga mer fläckar på ett tag o trodde då att hon inte skulle bli helt brunögd utan någon slags blandning, sedan blev det mer o mer o nu är de jättebruna. Ja det tror jag absolut kan det vara så att ögonen ändar färg, hur gammal är han?
    Han är 4 månader om 10 dagar, men då kom han 1 månad för tidigt. Om det nu har betydelse för ögonfärgen vet jag inte...

Tyckte väl det vore konstigt o lyckas få två blåögda barn med en så mörk man, men nu verkar det som det blir en av varje istället {#lang_emotions_laughing}

Herregud, han är ju redan en kopia av sin pappa, blir han nu brunögd också så lär jag få döpa om honom till Felipe junior!
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-04-20 15:24:43 följande:
    Jag tror att E var minst sex månader innan hans ögon blev helt bruna.
    när började de blir bruna?
    lillronya skrev 2010-04-20 15:25:12 följande:
    Ser ut att kunna vara det.
    Alla har varit så säkra och sagt att de kommer bli blå ända sen han föddes så jag har liksom inte haft något hopp alls, blev så chockad när jag såg denna fläcken idag!
  • minamor
    Zvartaliljan skrev 2010-04-20 15:30:47 följande:
    Han är 4 månader om 10 dagar, men då kom han 1 månad för tidigt. Om det nu har betydelse för ögonfärgen vet jag inte...Tyckte väl det vore konstigt o lyckas få två blåögda barn med en så mörk man, men nu verkar det som det blir en av varje istället Herregud, han är ju redan en kopia av sin pappa, blir han nu brunögd också så lär jag få döpa om honom till Felipe junior!
    haha Ja men då blir han säkerligen brunögd, mina barns pappa kommer från chile och jag är jätteglad att de fick hans "färger", tycker personligen att det är jättefint med mörka ögon, säkert p g a att jag har ljusa ögon. :) och med lilltjejen tog det lite längre tid innan det började, ungefär vid samma ålder som din son. Så nu får du en av varje :)
  • Zvartaliljan
    minamor skrev 2010-04-20 15:35:53 följande:
    haha Ja men då blir han säkerligen brunögd, mina barns pappa kommer från chile och jag är jätteglad att de fick hans "färger", tycker personligen att det är jättefint med mörka ögon, säkert p g a att jag har ljusa ögon. :) och med lilltjejen tog det lite längre tid innan det började, ungefär vid samma ålder som din son. Så nu får du en av varje :)
    Ja Felipe är ju från Argentina, så säkert ungefär lika mörk som din man. Tycker det vore så fint om Mateo får de mörka ögonen och mörka dragen. Maia är mer lik mig och har även mina blågröna ljusa ögon och min hårfärg. Hon ser inte ett dugg utländsk ut.
  • minamor
    Zvartaliljan skrev 2010-04-20 15:42:57 följande:
    Ja Felipe är ju från Argentina, så säkert ungefär lika mörk som din man. Tycker det vore så fint om Mateo får de mörka ögonen och mörka dragen. Maia är mer lik mig och har även mina blågröna ljusa ögon och min hårfärg. Hon ser inte ett dugg utländsk ut.
    Det är svårt att säga hur lilla Alma  kommer se ut då hon bara är 9 mån än, förutom att hon har bruna ögon då. på Min stora tjej Nova så ser man bättre, bruna ögon, ljus hy dock, brunt hår och långa mörka ögonfransar, men man ser på dragen att hon är en "blandning", tror de mörka ögonen gör sitt också :) Visst är det roligt med mixar, alla sa till mig också att Alma kommer minsann få gröna ögon, men icke :)

Ja de mörka dragen från din man slår säkert igenom på eran son, speciellt då han fått en brun fläck i ögat, snart blir det fler :)
  • THEA och Grodan
    Zvartaliljan skrev 2010-04-20 15:08:49 följande:
    Ni här som har brunögda barn, när blev ögonen bruna?? Mateo har helt plötsligt en stor brun fläck på ena ögat!!
    Tildes blev helt bruna först när hon fyllde ett (fram tills dess var det varierande färg ) Alex blev bruna snabbare, runt 6 månader var dom helt bruna.
    ♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
  • ängeln83

Behöver lite OT hjälp här
    Ska på maskerad med 80 tals tema, vad sjutton ska man ha för skor då?

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-04-20 16:03:34 följande:
    Behöver lite OT hjälp här Ska på maskerad med 80 tals tema, vad sjutton ska man ha för skor då?
    rosa pumps men ganska låg klack...

Nu testade jag att slå till på hemligt småfolkplagg från liten på landet.. Kommer säkert få nått som jag redan har är jag lite rädd för bara {#lang_emotions_undecided} Eller har hon haft småfolk länge så man kanske kan få nått som är från ännu äldre än förra sommaren?
  • THEA och Grodan
    ängeln83 skrev 2010-04-20 16:03:34 följande:
    Behöver lite OT hjälp här Ska på maskerad med 80 tals tema, vad sjutton ska man ha för skor då?
    Pumps, converse eller sådana där spetsiga boots
    ♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
  • hzl

liljan, har du helt sjuk kamera eller!?
    Nån som vet "bäst före dag" på att ändra ögonfärg? Jag har blå o killen har gröna. Våran tös har blå, litelite pytte grönt runt pupillen. (kanske för att jag verkligen vill att hon ska ha gröna ögon jag får det till det) Hon är 15månader. är hoppet ute då? Innan året hade hon absolut inget grönt i ögonen..

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17