Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1 och 1 är 3 skrev 2010-11-23 21:41:36 följande:
    Min unge vägrar fortf somna på kvällarna.. va hos mamma i helgen ju, ungen gick å la sej utan större bekymmer, somnade gott utan både musik, saga eller film... Sen åter till hemmet och helvetet....
    Vet precis hur det är
    Vi har såna problem med A. på kortis somnar han nästan alltid senast 20, inget spring upp och ner.
    Här hemma är det ALDRIG innan 22, oftast är klockan 23-24 innan han somnar. Man undrar ju vad man gör för fel
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-11-23 21:42:52 följande:
    Fick en liknande bekräftelse idag.

Min mamma jobbar på skolan och irriterade sej idag på hur dåligt klädda barn är idag.
    Hon har sexåringar och flera av de hade inte vattentåliga byxor och stövlar/skor idag. Det har kommit tio cm snöslask idag och alltså kunde flera av barnen inte gå ut mer än en gång idag.

Då utbrister hon: - Dina barn har ju alltid så bra ytterklääder och de blir ju aldrig blöta igenom.
    Varför kan inte alla föräldrar köpa såna?

Sånt man önskar man kunde tipsa vissa föräldrar om ibland när man tar hand om deras barn, men det är så svårt att veta hur man ska lägga fram det

Har ju prkatik nu och hälften av de 10 barnen som var där hade vattentäta overaller (vissa från gekås, men de håller tätt de med) resten var böta ända inpå blöjan
    Men där jobbar det fruktansvärt okunnig personal, de vill dra på ALLA barnen galonisar utanpå overallen, jag förösker då lägga fram lite fint att en av anedningarna till att man köper vattentätt antagligen är för att man ska slippa ha galonisar på.
    Idag klädde jag på några barn = inga galonisar över
    Men när man lämnat stället lär de fortsätta likadant som de alltid har gjort

En pedagog uttryckte sig till och med efter att vi kommit in såhär:
    "jag tror inte riktigt på det där med vattentäta ytterkläder" och detta trots att barnen var torra när de kom in och idag var det INTE torrt ute
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-23 21:52:03 följande:
    Jag tog hem Ts regnkläder förra vintern, så kunde dom inte göra så... Ett par veckor senare fick jag frågan: - VAR har du köpt hennes overall, helt fantastiskt ju!!
    Jag har med tagit hem Ellas, eller det gjorde jag redan tidigt förra våren. Tyckte det räckte bra med skalkläderna i våras/höstas och nu då med overallen
    Och än har jag inte fått hem några blöta kläder
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-23 21:56:52 följande:
    Måste nog komma ihåg att påminna om att Ts overall inte ska hängas i torkskåpet detta året heller....
    ja, det får man minsann påminna om.
    Har sagt det i år redan, men igår hittade jag ändå overallen i torkskåpet, som tur var på låg värme
  • Busbellan

Här funkar inte heller sitta jämte i sängen
    Ella somnar alltid till film i vår säng, jag är glad att hon bara somnar och sover någorlunda på natten.
    Med tanke på hur hennes två första år såg ut sömnmässigt

• Busbellan

Hej på er
    Ni kanske kan råda mig hur ja ska göra.
    Ella har haft hemsk hosta några nätter nu, hon är inte sjuk med såklart ganska trött på dagarna eftersom hon sover dåligt
    Kan man vara hemma och vabba en dag så hon får vila upp sig, eller är det "fusk"?
    Hon har ganska lång dag på dagis imorgon så det lär nog trötta ut henne att gå dit.

Jag får ju inte ens några pengar från fk om jag stannar hemma så det är ju knappast så att det drabbar nån annan än mig egentligen, och en dag kanske inte är hela världen att missa på praktiken

• Busbellan
    Tjollabolla skrev 2010-11-24 21:28:52 följande:
    Det tycker jag absolut att du kan, utan dåligt samvete. Utan sömn mår ju ingen bra, framförallt inte ett barn.
    Tack det var nog det jag behövde höra.
    Känner mig allt lite skyldig om jag ringer och säger att jag vabbar och det inte är något att vara hemma för.
    Men då kan jag göra det med gott samvete alltså
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-11-24 21:32:29 följande:
    Hej!
    Man måste ju gå på hennes allmäntillstånd och det är ju inte bra när hon inte får sova,
    Stanna du hemma med gott samvete!
    Vi blir hemma
    Hon har minst sagt varit på dåligt humör de senaste dagarna när hon sovit för lite
    Vi får stanna hemma och vila upp oss en dag
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-11-24 21:40:40 följande:
    Bra att ni stannar hemma. Hoppas hon slipper hosta snart!
    Ja, hoppas det. Frågan är om vi inte ska försäka med singulair som vi blivit erbjudna att få utskrivet.
    För tillfälet hjälper inte pulmicorten och airomiren i alla fall. Hon är liksom inte ens det minsta förkyld, bara hosta
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17