Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-01-15 22:01:34 följande:
    Jag tror att det fortfarande kan vara vaccinationen.
    Tack! Jag hoppas... Och bokar inte av alldeles omdedelbart. Mår hon bra på dagen och det är av vaccinationen så smittar hon ju inte någon heller. Så då kör vi som planerat! Får se hur hon mår i morgon!!
    Lilla Ego 07 skrev 2011-01-15 22:02:09 följande:
    Vi tog 18 månaders vaccin i måndags förmiddag. På kvällen blev Leia sjuk och har varit det hela veckan. Jättehög feber. De säger ju att febern från denna spruta iaf inte ska komma så tidigt men vet inte om det gäller annorlunda vid de tidigare sprutorna. Jag tror att min lilla tjej hade en infektion i kroppen som bröt ut av sprutan, och det rejält för hon har varit helt sänkt och fått öroninflammation på det.
    Oj då, stackars liten!! 
    Ja, det är nog inte riktigt samma då... Vi fick höra både nu och då vid 3 och 5 månader när man får samma som nu vid ett år (sen vid 18 mån är det ju MPR dom vaccineras mot) att om dom får feber av vaccinationen så kommer det på kvällen eller natten, beroende när på dagen dom fick sprutan. Kommer det efter någon dag så är det inte sprutan som är boven. 
    Men det kan nog mycket väl vara som du säger att hon hade nåt i kroppen som blev igångtriggat av vaccinet! 
    Jag hoppas inte det blir samma för Alva. Skulle ju vara supertråkigt om vi fick ställa in firandet... Onödigt dyrt också eftersom vi abbonerat ett Café som säkert vill ha betalt för tårta och kakor för 18 pers i alla fall...  
    Eftersom hon inte är dödsjuk så tillåter jag mig att tycka det skulle vara jäkligt surt

Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    lillronya skrev 2011-01-15 22:03:34 följande:
    Wow vilka bra köp!
    Ja, det var sån där shopping man blir så där nöjd med så man lutar sig tillbaka med händerna bakom och ryggen och bara jäser  
    SmillaMilla skrev 2011-01-15 22:04:30 följande:
    Fiiint! Nä det är inte mycket! Jag har shoppat massa nu på sistone så tipsa inte om någon rea
    Haha
    Nu kollade jag iofs bara Molo. Men det fanns faktiskt inte så mycket. Så det är ändå inte lönt att du tittar! 
  • Lalalong
    Lilla Ego 07 skrev 2011-01-15 22:18:56 följande:
    Det är säkert vaccinationen då ska du se. Har hon inte någon feber imorgon bitti så är det ju helt lugnt. Vissa barn klarar ju av att stoja och ha det även om de har lite feber också. Min son är rätt tolerant för feber, han kan ha en bit över 39 utan att verka speciellt sjuk. Dottern är nog mer som jag, känslig för feber. Hon hade 40grader igår och var helt borta hela dagen, även med alvedon i kroppen. Själv så känner jag direkt i kroppen om jag har feber, bara nån tiondels grad, får värk framförallt i benen då.
    Ja, visst är det så! Alva är överhuvudtaget ett ganska gnälligt barn men hon har inte varit mer gnällig eller påverkad än vanligt ikväll. Lite tröttare och lättare att söva bara, men inget annat! Så jag tror hon är av sorten som inte påverkas speciellt mycket! Jag är lite likadan medan maken är mer som dig då. Han känner sig dödssjuk bara han har någon tiondelsgrad feber. Men det kan ju bero på att han är man också
  • Lalalong

Kalasförbereder här idag och Klara valde den röda Kik-kid klänningen och hennes nya Colibri-tights. Jag var först mycket tveksam till den matchningen, men den är faktiskt helt ok!!

Bilder kommer i BT senare  

• Lalalong

Åhh. Idag har vi haft kalas för Alva och vi träffade Mattias ena bror som vi inte sett sen innan jul. Det blev alltså lite julklappsöppning för Klara och Alva. Dom fick varsitt plagg från LouisLouis (stavas..?). Klara en tröja och Alva en klänning. Superfint, med hästar på! Har aldrig direkt fastnat för LouisLouis men nu när jag såg det i verkligen fick jag en helt annan syn på det. Jättesöta var dom!! 
    Så nu har jag kanske fastnat bara liiite liiite till för ännu ett danskt märke

En Molotröja fanns det minsann i ett av paketen från hans andra bror också. Och massor med fina OT-kläder från bästa OT-affären Lindex. Jag tror våra vänner och familjer förstår att vi gillar kläder Oskyldig 

• Lalalong
    Buttelina skrev 2011-01-16 16:44:24 följande:
    dom hästarna är superfina!! isabel älskar sina leggings
    Ja, dom var verkligen ursöta! Vet inte varför det inte talat till mig tidigare... Det kan ju vara så att jag medvetet inte direkt tillåtit mig att falla för fler märken. Det är dyrt nog redan som det är

Vet du om det finns någon shop man kan få tag på dom legginsen nu? Eller om dom har andra leggings med lite samma färgställning som är tänkt att matcha med? 
  • Lalalong
    Ocikatten skrev 2011-01-16 18:16:15 följande:
    Finns i 92 till bra pris på Liten Correlin - har dålig koll på vilken storlek du behöver!
    Tack! {#emotions_dlg.flower}
    Blir nog tyvärr lite för litet eller ganska för stort. 
    Klara har 98 i dom flesta leggings och Alva hade jag velat köpa 80 till (om det ens finns sånna leggings i den strl)  
  • Lalalong

Hihi påtal om sexuella aktivitet i graviditetens slutskede så måste jag berätta vad en kompis sa (han är ofta ganska torr... han skämtar på ett sätt som bara han tycker är roligt. Men detta kan jag skratta åt än idag). 

Jag var väl typ halvvägs i graviditeten och han skulle ge Mattias lite goda råd för att hålla igång det i sänghalmen. Så han sa att nu när magen börjar vara lite i vägen är det rätt bra att köra doggy-style. "Och sen när den är alldeles för stor och tung så hon inte orkar stå på alla 4 så får du köra "vargen"". Vi hade lixom aldrig hört talas om vargen och undrade vad det var för nåt. Hans svar: "Det är när du hänger utanför och ylar".  

Hihihi, jag har kanske kass humor jag med. Men jag tycker faktiskt det är jävligt roligt

Bubblan: Hoppas så att du snart får träffa din bebis!!! Kram  

• Lalalong
    lillronya skrev 2011-01-16 20:39:26 följande:
    Hahahah jätteroligt
    Haha, gött! Då är det i alla fall inte bara jag som tycker det
  • Lalalong
    AnnaFreja skrev 2011-01-16 21:17:12 följande:
    Hoppar in i tråden. Hur långa och stora var era tjejer när de började använda 74/80 i molos klänningar?
    Alva är 74 lång och väger 7.9 kg. Hon har 74 nu i enkelstorlek (dels gamla print i enkelstorlekar. Sen enkelstorlekar av sånt som egentligen var i dubbelstorlek i affär men som såldes i enkelstrl på salgen. Dom är dock lite större än 74 i äldre print. Jag menar då t.ex. Dalmatin i 74 är mindre än Flowerfield i 74). 

Jag tror dock att dom i 74/80 skulle vara för stora! Speciellt dom långärmade! Tyvärr är det så med dom långärmade i 62/68 att dom passar bra på längden och hyffsat på bredden. Men är för korta i armarna. 

Samma med bodies i 74. Sitter fortfarande rymligt på bredd och längd men är för korta i armarna så vi får börja hoppa på 80 som är tokstora...  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17