Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

HUR ska man få gubben att sätta på Bubblis REGNKLÄDER när dom jobbar i trädgården?? Jag höll på att strypa karln igår.. Han går ut och tycker han är så redig om tar med sig henne ut när han ska gräva runt grunden, en timme senare kommer dom in och Bubblis är helt LERIG och hon har på sig LJUSLILA byxor med VIT tröja och älskade Småfolkslurven {#lang_emotions_cry} Jag blir helt vansinnig självklart {#lang_emotions_yell}

Jag trodde inte hon skulle gegga sååå mycket med jorden säger han, *morr*

Undrans vad jag får i julklapp i år?
  • RååSa BuBBlan
    JsN skrev 2010-04-16 15:17:50 följande:
    *smutsiga barn är lyckliga barn* Hon hade förmodligen jättekul! *tur man har tvättmaskin*
    Å absolut! Men jag går själv inte ut och jobbar i trädgården i mina finkläder

Det finns mer passande kläder för ler lek!!
  • RååSa BuBBlan

Ååååå va mycket fiiina bilder i bildis {#lang_emotions_sunny} Riktiga vår bilder både med och utan snö

Massa fin hopping åxå

• RååSa BuBBlan

Jaaaaaaaaa!!!!

Elräkningen kom idag och den va på bara 4145.-!!! Vilken skillnad!!

Tjohooooo!!! Dagen är räddad

• RååSa BuBBlan
    Busbellan skrev 2010-04-16 15:35:47 följande:
    de hade 50 % på nästan allt igår
    Oj! Attans att man missade då
  • RååSa BuBBlan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-04-16 15:38:59 följande:
    Usch, så triiiist!Överdragskläder är obligatoriskt här hemma för tillfället med en blöt och geggig gräsmatta och lerpölar i skolan!Som sagt, det finns mer passande kläder för geggande utomhuslek även om man har tvättmaskin och allt det där...Och hon är nog säkert minst lika lycklig i ytterkläder också! Min stortjej tjatade om jeans till skolan imorse, men det hade ju regnat hela natten och jag vet hur hon ser ut efter en dag utomhus liksom...Skitsur cyklade hon till skolan i regnkläder och muttrade om att hon inte skulle ens titta på leran...Nu när jag hämtade på fritids var hela hennes ytterkläder täcka i lera...*asg*Så det var tur att det var galonkläder just idag.
    Ja jag blev såå ledsen riktigt mörk tjock svart lera byxorna och tröjan gick inte att rädda men lurven har jag jobbat med å den överlevde faktiskt vilket va en jäkla tur för karln!!

Gubben själv byter ju om till fulkläder när han ska jobba ute och jag tycker han va riktigt elak när han tog ut henne i lerhögarna i dom kläderna, fy på honom

Tur mamma stod på sig med galonkläderna idag   *asg*
  • RååSa BuBBlan
    Busbellan skrev 2010-04-16 15:43:07 följande:
    Tror inte precis ni har brist på kläder ändå
    Njaäe inte jättebrist
  • RååSa BuBBlan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-04-16 15:45:56 följande:
    Haha, nä det har nog ingen här och allra minst Bubblis. Jag fasar för när sommarkläderna ska ta plats i garderoberna, VAR ska dom få plats liksom???
    Bubblis gillar kläder

Våra sommarkläder får inte heller plats *ska köpa byrå*
  • RååSa BuBBlan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-04-16 15:49:23 följande:
    Tur att lurven överlevde!Jag förstår absolut hur du känner, jag menar, man går ju inte ut i frack och långklänning när man arbetar med en massa smuts, då borde man kanske haja att man klär barnen som man klär sig själv...Här är det nästan tvärtom, överdrivet mycket frågor om vad barnen ska ha på sig när dom gör ditten och datten i trädgård och garage, fast han börjar lära sig nu ändå. Jaa, galonkläderna var en toppenidé idag, hon hade som vanligt legat ned och lekt/grävt i leran. Men hon var lycklig ändå när jag kom, och hon sa själv att det var tur att hon hade galonkläderna för jeansen hade nog kunnat bli lite blöta.
    Ja hade den rykt så hade han fått åka och köpa en ny IDAG det kan jag lova!! 600.- jackor har man INTE i lerhögar, *morr*

Gör han om det så ska jag låna hans nya fina gympa skor och ta mig en promenad i träsket {#lang_emotions_djavulsk}

Ha ha ha.. Hade jeansen kunnat bli lite blöta?   hi hi.. Jo tack
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17