Inlägg från: OsynligtSmåkryp |Visa alla inlägg
  • OsynligtSmåkryp

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2010-10-02 18:59:17 följande:
    Haha ja, sist kände jag verkligen på mig att hon var en tjej och vi ville inte veta kön på UL heller. Nu troooor jag litegrann på en pojke, kanske för att jag mår så bra nu då?
    Med första var jag tvärsäker på tjej, fanns inga alternativ. Tvåan var vi veliga, lite varannan vecka typ, nu med trean så är jag tvärsäker på pojke, sambo likaså.
    Men det kanske är så olika graviditeter för att det är olika fäder, sådant kanske också spelar in, så om ett par månader sitter jag kanske där med en liten tjejbebis som kommer få gå namnlös till högstadiet ungefär.
  • OsynligtSmåkryp
    lillronya skrev 2010-10-02 19:03:22 följande:
    Så trodde vi när jag väntade Anjelin.
    Har mått bra de andra gångerna men med henne kändes det som magsjuka i sex månader. Men det blev en tjej till iaf.
    Det är rätt häftigt att man kan gissa och gissa men inte har en aning om vad som döljer sig inne i magen, det där med pojk/flicksaker som har med graviditeter att göra är ju bara blahablaha.
  • OsynligtSmåkryp
    solouniko skrev 2010-10-02 19:04:49 följande:
    Haha ja, det vore nått Fasen alltså vad svårt med namn. Sist hade vi INGET pojknamn, men det var ju en Milla så det behövdes ju inte heller Pojknamn är sååå svårt! Men har fått förslag på Milla & Molo
    Haha, det vore ett coolt namn! Här har vi bara pojknamn, två stycken som vi velar mellan men båda namnen kommer bebisen ha iaf, fast vilket som blir tilltalsnamn är lite osäkert ännu. Tjejnamn finns bara ett enda som jag har kommit på, men sambon är inte lika inne på det som jag så det ligger i träda typ, för det är ju ändå en pojk.
  • OsynligtSmåkryp
    Quiet thoughts skrev 2010-10-02 19:06:17 följande:
    Tack...

Så vilka väntar barn härinne nu? Och när?

Jag har ingen aning om vad vi kan tänkas vänta men har UL 15 november så jag hoppas det syns då. Vi frågar nog då det blir en annan omställning nu... för Alvin också.
    Här beräknas trean komma i början av januari, vecka 27 gick jag in i idag.
  • OsynligtSmåkryp
    anette 81 skrev 2010-10-03 09:32:53 följande:
    Vilka skor har ni till era barn nu?
    Svårt när det är lite sådär småkallt. Lite tidigt för vinterskor ju
    Bor på ungefär samma breddgrad som dig och här har barnen antingen vanliga Gore-Tex gympaskor eller fodrade höstkängor från Vincent/H&M. Det är ju bara kallt vissa mornar så oftast funkar gympaskorna bra ändå för det är ju varmt sedan.
    Men sedan blir det mer och mer åt höstkängorna/stövlarna då samt fodrade gummistövlar eller allvädersstövlar.
  • OsynligtSmåkryp

GRATTIS på 1-årsdagen lilla MEJA! {#emotions_dlg.flower}

• OsynligtSmåkryp

1. Vilket är ditt genom tiderna favorit plagg från de danska märkerna?
    - Svårt, men kaninerna från förr är alltid en favvo, likaså pärlplattorna och IdaTs lila igelkottar, mfl.

2. Vilket var det första danska plagget du köpte?
    - Det borde ha varit två sommarsuits från Katvig, en lila/orangeröd och en rosa/lila till minstingen när hon var en 9-10 mån.

3. Vilket är det senaste danska plagget du köpte?
    - Hmm, minnesförlust big time tyligen, men minns iaf en blå/blå suit från Tradera, men nyköp minns jag faktiskt inte...

4. Vad tycker dina barn om danska kläder?
    - Dom föredrar det danska färgglada i garderoben även om lilltösen drar väldigt mycket åt tunikor just nu, och gärna enfärgade...Men då tar hon ju iofs Molo-leggings till...

• OsynligtSmåkryp
    Busbellan skrev 2010-10-18 21:14:30 följande:
    Ja, den är fin
    Men visst måste den vara hemskt liten i storlek? Ella har 104 i sin och jag tycker den sitter ganska precis redan
    Mmm, liten i strl, min lillfisa har 10 och den sitter precis, men jag vill inte sälja den förrän jag hittar en större...*s*
  • OsynligtSmåkryp
    ChokladMoshin skrev 2010-10-19 16:13:31 följande:
    Här kommer en liten uppdatering i från mig:

Föddes en liten danskbebis igårkväll.
    Efter 1 ½ timmes värkar så förlöstes en liten tjej med katastrofsnitt på 2.3 kg och 48 cm lång.
    Hoppas ni alla har det bra Hjärta
    Men oj, GRATTIS!
    Vilken liten pluttig goding!
    Hoppas att allt gick bra trots snittet! {#emotions_dlg.flower}
  • OsynligtSmåkryp
    SmillaMilla skrev 2010-10-25 12:26:00 följande:
    Då kör vi några frågor igen

1. Vilken vinteroverall har ditt barn?
    2. Vilken vinterjacka har ditt barn?
    3. Vilken vinterbyxa har ditt barn?
    4. Vilkenmössa har ditt barn?
    5. Vika vintervantar har ditt barn?
    6. Vilka vinterksor har ditt barn?

Ja vissa har ju fler än en, men tipsa oss andra lite om olika kombosar.
    5-åringen:
     En regnbåge från Molo samt en ljusgrå/rosa från lager 157.

- En blå/beigerutig från PoP(reafynd som ÄNTLIGEN passar) samt en grön från Molo.

- Grå/svart byxa från Didriksons samt ett par svarta från PoP om det skulle behövas...

- En hel drös från massor av olika ställen, bla Lager 15, rånisar från Molo, enfärgat från H&M, Lindex och PoP.

- ReimaTec, Lassie och PoP.

- Viking GoreTex i lila samt arvegods av märket Friends som extra.

7-åringen:
    - Svart från Molo.

- Bubblegum från Molo samt en blå/svart/vitrandig från Lager157.

- Svart från PoP och svart från Lager157.

- Hopkok här också från många olika affärer.

- Lassie och PoP-handskar.

- Viking GoreTex och sedan ett par av något billigare märke som hon älskade förra året och som jag lyckades htta igen för 100:-/paret.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17