Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle skrev 2011-01-01 20:19:16 följande:
    Hallo flickor och god fortsättning på det nya året!

Ni som är experter även på OT-frågor - sonen har fått vattenkoppor. Hur pass mycket mer koppor ska man förvänta sig att det kommer utöver det som redan har kommit idag? 
    Hej och tack detsamma!

hmm det är så längesen någon hade vattkoppor här så jag minns inte.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio >femsmahjartan.blogspot.com<
  • lillronya

Godmorgon i tråden!!

Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2011-01-02 01:11:06 följande:

Hej alla goa tjejer som hänger här!!

Gott Nytt År!

Får man också vara med och leka, kanske?

Jag gillar ju inte bara danska barnkläder, utan är helt såld på danska damkläder med...

Det kanske ni också är...

Välkommen hit!
    Låter som att du hamnat på rätt ställe.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2011-01-02 08:58:52 följande:
    God morgon! Alltså vad har hänt med mina barn? Vi vaknar vid 10 nästan alla dagar Skönt med ledigt

Å vad skönt!

E vaknar senat 6.30. Men det är mycket bättre än när han vaknade 4.15 varje morgon, så jag är ganska nöjd.

A vaknade nyss och de är nog rekord.

• lillronya
    SmillaMilla skrev 2011-01-02 09:06:47 följande:
    Oj fy vad hemskt. 6.30 är ju tidigt även på vardagarna här. Men kanske jag skall tillägga att Svea ligger fortfarande o sover (kl är 10 är som sagt) men hon går och lägger sig vid 19.30 somnar o sover i 30-60 minuter sedan börjar hon hosta så att hon spyr, knappt kan andas och måste sitta upp, då kommer hon o sitter i soffan med oss till tolv ungefär, och så hostar hon hela natten. Så kanske inte så konstigt att just hon sover länge.
    Fy vad det låter jobbigt!
    Varför har hon det så?
  • lillronya
    maugu skrev 2011-01-02 09:17:43 följande:
    LillR; en storleksfråga,,vad har du köpt till E i tröjor när det gäller typ Småfolk, Molo?
    Gustafs tröjor i 98-104 är lite små men jag bävar om 110-116 inte blir absolut för stort?
    Molo 104 är oxå på gränsen till små..men då är frågan, hur stora är 110?
    Köper 98/104 i småfolk och 98 eller 104 i molo.

G måste ju ha växt massoa! Hur lång är han?

Tyvärr är ju glappet mellan storlekarna i småfolk ganska stort.
  • lillronya
    maugu skrev 2011-01-02 09:31:10 följande:
    Precis-det är det däringa glappet iallafall i Småfolks kläder..
    Ja det är dumt att de kan hamna i mellan storlekarna.
    I molo kan du säkert bara gå upp en stl.
    Det märkliga är ju att våra killar är i princip lika stora, men E har fortfarande mest 98 i molo.
    Men det är så olika hur de är byggda så det kan ju variera.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-02 09:44:10 följande:
    God morgon på er
    Här är vi nyss uppstigna, undra hur detta ska gå när vi måste ställa om till normala tider igen
    Godmorgon!
    Inte alls avis på era sovmornar.
    maugu skrev 2011-01-02 09:45:30 följande:
    God morgon!
    Fina bilder i BT på dina barn..vi behöver inte vara skraja för rutinerna, som sagt, de lägger sig och kliver upp som vanligt (försöker peppa  mig själv när jag läser om sovmorgnar i tråden )
    Här existerar inte heller sovmorgon. Inte för E iaf.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-02 18:53:49 följande:
    Jag sitter här och försöker komma på nåt bra namn på min blogg, men det står helt still
    Hahaha ska du också komma igång nu?
    JAg funderade tills jag blev knäpp och när jag kommit på ett som jag gillade så var det upptaget.
    Fast jag är rätt nöjd nu ändå.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17