Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2011-01-04 22:40:06 följande:
    Hon är väl 98 som Klara? K kan lätt ha dom kortärmade babyklänningarna i 92. Räcker till knäna och någon cm till. Helt perfekt längd med andra ord
    Ja det är hon.
    Nja då är de för långa för min smak, men man kan ju sy lite.
    Tyckte den med stjärnor var stencool!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-01-04 22:43:07 följande:
    Ja, då är den ju inte för liten i alla fall Det hade varit värre
    Nä inte på längden iaf.
    Men sen väger väl A lite mer?
    15 kg eller nåt sånt väger hon.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-01-04 22:54:01 följande:
    Självklart, hon är väl inte så bred över axlarna?
    Stormis skrev 2011-01-04 22:33:51 följande:
    Har inte sett vårens rosa, men visst är den ruskigt lik den från i våras? Dessutom är det mkt möjligt att det i princip är samma rosa. Kantbanden gör jättemycket. Förra vintern jämförde jag den hallonröda/rosa med gula kantband med vårens rosa med ljuslila kanter och när man vek undan kantbanden så såg man ingen skillnad! Överlag har de ju ganska få variationer på kombosarna nu .

Men mest surar jag över att de enkla t-shirtklänningarna kommer att kosta 499 kr precis som de långärmade. Hur surt är inte det . I våras köpte man 86/92 för 299 till ord, och nu 92/98 för 499. Det svider rikligt! Så det får nog bli att invänta rea där. Fast K kommer ju kunna ha babykläningarnai sommar med så det löser sig kanske. men jag gillar puffen på jr, större chans att hon gillar dem eftersom det blir lite prinsessigare då...

Och vinkar hej! Snart blir det nog ordning på oss. Kan nog flytta hem imorgon eller på tors beroende på makens jobb och när bilen är klar fr verkstan. Även om allt är storstädat så har vi en del att ställa ordning på. Allt står bara uppställt i hörnen nu. Jäklars var prylar man har .

Btw, när Försäkringsbolaget tittade in i Karlas garderob ryggade han tillbaka som att han sett ett monster . Han tyckte visst att hon hade lite mycket ...
    Skönt att flytta hen igen.
    Vilken knasig gubbe från försäkringsbolaget
    Nä det tror jag inte att hon är.
    Lalalong skrev 2011-01-04 22:55:39 följande:
    Jo, då väger hon lite mer. Men den är inte trång på bredden... så det tror jag inte heller skulle vara något problem faktiskt! 
    Vad bra! Får chansa på en sån senare då.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-05 08:54:06 följande:
    Åh jag vill med ha en sån klänning! Varför kan de inte göra den i större. Hade kunnat tänka mig den kortärmade tröjan också, men den fanns ju med bara till 92. Ella vill INTE ha med knapp
    Kan du inte köpa klänningen och använda som tunika/tröja?
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-05 09:57:29 följande:
    Skule ju säkert gå, men det jag gillar mest med den modellen på klänningar är att använda den precis som den är, utan nåt till, perfekta sommarplagget
    Men visst borde storlek 92 nu kunna bara lie större än förra årets 86/92 Drömmer
    Ja det är ju fina som de är, men sen tycker jag de är fina efter det med  brallor till. Lååång användning.
    Ja man tycker ju att de borde vara lite större.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-01-05 11:09:11 följande:
    Som dom andra tror jag, men man hittar alltid nåt kul säg
    Aha!
    Vågar knappt kika, men får nog göra det ändå.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-01-05 11:19:36 följande:

Köpstopp är inge kul. Tur du får lite annat så länge då
    lillronya skrev 2011-01-05 11:14:13 följande:
    Aha!
    Vågar knappt kika, men får nog göra det ändå.
    Ja, offrar sig liksom.

Näe, lunch till grisarna och sen ta tag i mitt tvättberg som ska vikas......Kräks 
    Ja

Usch tvättberg är alltid trist!

Jag ska ta tag i den här skitdagen och se tilla tt den snabbt försvinner..
  • lillronya
    LitenBlomma skrev 2011-01-05 11:32:33 följande:
    Nej men nu får ni inte gå, jag behöver mer hjälp här ju!

Nån som kan jämföra Molos MMP skalkläder med Po.p's?
    Busbellan har haft båda, så kolla med henne.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17