Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2011-01-17 19:44:33 följande:
    Haha ja, framförallt att alla inte har samma är en bra motivering Här har ALLA pop på vår/höst och reima på vintern. Liiite tråkigt tycker jag. Men fröknarna tycker Milla lyser upp så fint på gården med sin regnbåge Hjärta
    HÄr har de flesta pop eller kläder från gekås, när det gäller ytterkläder.
    Jag bara längtar till hösten då A börjar i skolan. Ska bli roligt att se henne bland de andra.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-17 19:58:21 följande:
    Jag köpte de svarta med lila stjärnor, blev helt grå!  Förvånad lika så det regbågs färgade "settet" det blev så matt direkt. Jag älskar molos design, mycket färg, härliga udda mönster, men fy vad trist att det blir såhär.

Men hur ska man tvätta lurvarna då? det står INGET om det på tex babyshops hemsida. Jag handlar så gott som alla mina kläder där.

En vän till mig köpte med en "ullig" overall till sin nyfödda, han har stl 56 i kläder och hon tog 62 i overallen, den satt som klistrad. Men det står inget om att deras kläder är små heller.
    De svarta bleks mycket och det är förbaskat synd.
    Men som liljan skriver, reklamera. Det är jätteviktigt för att det ska bli förbättringar.

Såg också att du fick råd om hur man tvättar lurvarna.
    Det är väl sällan det står i butikerna hur man tvättar kläderna och hur de är i storlek. Det är en service som väldigt få står för.

Undrar man något speciellt brukar butikerna gärna hjälpa till med mått och råd.
  • lillronya

Hmm jag kan inte citera längre.....

Busbellan: Jag är här nu när jag skrivit klart i bloggen. De som läser den blir väl snart trötta i ögonen. Kanske inte ska skriva en novell varje dag.

Och självklart behöver ni en skaloverall!!

Chokladen: Gokväll!

• lillronya

Litenblomma: ÅÅ så fina de rosa skalbyxorna är! Är det brått att beställa de? Så som det var med de rosa overallerna i höstas?

Men vad 17 då! Vi har ju lila skaljacka..  Då kan man ju inte ha rosa skalbyxor.

• lillronya

Chokladmoshin: Jag köpte 104 i fleecefodrade overaller i höstas men tyckte att de var för stora då. Men 98 eller 104 gissar jag på ändå. Jag hade nog tagit 98 när jag tänker efter.:)

• lillronya

Jag kan forfarande inte citera fast jag lppnat tre nya fönster här och försökt!

Busbellan: Såg att du läst. Tack!Hjärta

Litenblomma: Tror inte de passar till vår ila jacka. Och definitivt inte till party pink.
    Hade köpt nu på direkten men har ju inte enda rött öre. Hmmm om man skulle råna en bank inatt?

• lillronya

Å varför sa ni att det fanns såna fina skalbrallor nu då? Blir ju inte en lugn stund här förrän jag ordnat det.
    In på fb och köp mina saker så jag får påfyllning på kontot!

Chokladmoshin: Ja vi hoppas att det försvinner. Inte alls säkert att det gör det, men nån nytta ska det ju göra.

• lillronya

Litenblomma: Kul att du fick ihop till de iaf! Jag önksar att jag också kunde få det. Fy vad jag surar här nu!

Chokladmoshin: Nu har A haft medicin i 1½ år och vi har sett både nyttan med att ta den och vad som händer när hon inte gör det. Ja hon ska också ta den livet ut.
    Det är en märklig apparat den där körteln.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17