Inlägg från: OsynligtSmåkryp |Visa alla inlägg
  • OsynligtSmåkryp

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2011-01-21 08:25:39 följande:
    Åh vet ni vad vi ska göra i helgen? Vi ska umgås med Familjen Butte hela lör-sön! Dom ska komma hit imorgon em och sova över till söndag, det ska bli sååååå roligt! Vi har försökt ett par ggr innan men alltid nån som blivit dålig, så nu hoppas vi att alla barn (å föräldrar såklart) håller sig friska!
    Åhh, så skoj!
    Blir lite lätt avis faktiskt...Vill också bo längre söderut och träffas.
    Hoppas alla håller sig friska nu då!!!
  • OsynligtSmåkryp
    Everlonn skrev 2011-01-23 12:55:58 följande:
    Gått igenom sommarkassen..fyyy vad det skär i hjärtat att göra av med alla för små knickers!  Tänk om man hade haft en liten till att ha dom till..
    Vad är det för storlekar på byxorna?
  • OsynligtSmåkryp
    ChokladMoshin skrev 2011-02-03 09:47:54 följande:
    Gomorron i tråden

Ännu en natt med mycket sömn, börjar bli bortskämd
    Hur är Fix´s skalyxor i storlek?
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=117...
    Tänkte på min son på 125 cm.
    Om jag tar 128 räcker dom till hösten med?
    Det tror jag!
    Min stortjej är nog lika lång och hon hade 128 redan i våras, dom funkar lika bra nu och jag räknar kallt med att dom funkar till hösten också om hon inte får ännu ett växtryck eller om byxan går sönder.
  • OsynligtSmåkryp

Låter bra med nya gruppen, såg att jag fick komma med så det tackar jag för!
    Skriver inte massor här då fel personer läser varje ord jag skriver, men jag är desto mer aktiv på fejjan.

• OsynligtSmåkryp

Här går stortjejen 8.30-12.30 om dagarna, en dag i veckan slutar hon 13.00.

• OsynligtSmåkryp

Nu har jag frossat Katvig! Blev suit och kortärmad body till minstingen och T-shirt och shorts till mellanungen, allt i rosa/orange. Vill ha lilarandigt sedan också, dom andra färgerna kändes trista men jag hinner säkert ändra mig.

• OsynligtSmåkryp

Är det storlek 68 man borde satsa på i sommarplagg till en liten som är 5 månader i början av sommaren?
    Hon är ju typ 57 cm lång och väger 4.3 kg ungefär, växer snabbt på längden så fortsätter det kommer nog tösen att bli lååååång.
    4 känns tokstort, det hade inte mina andra barn förrän dom var runt året och över...

• OsynligtSmåkryp
    Duntoffla skrev 2011-02-10 12:16:38 följande:
    Ja, det är surt. Jag har tidigare köpt dem på rean. Känns lite mer prisvärt då.
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-02-10 12:13:18 följande:
    Är det storlek 68 man borde satsa på i sommarplagg till en liten som är 5 månader i början av sommaren?
    Hon är ju typ 57 cm lång och väger 4.3 kg ungefär, växer snabbt på längden så fortsätter det kommer nog tösen att bli lååååång.
    4 känns tokstort, det hade inte mina andra barn förrän dom var runt året och över...
    Ja det tror jag. Lea är 6 mån nu och har strl 68 fortfarande. nu har vi inte varit på BVC på en månad men sist (5 månader, samma storlek då) vägde hon 7880 g och var 65,5 cm lång. Sen beror det väl på förstås. Hur gammal är din nu då? 1,5 månad eller vad blir det?
    Hon blir en månad idag, lillhjärtat. Hjärta Och hon har växt 5 cm sedan hon föddes.
    Men då kan jag shoppa på mig lite 68 då, sommarsuits och sådant borde inte bli för korta i grenen, hon borde ju rimligen stanna av lite med sitt växtspurtande.
  • OsynligtSmåkryp
    Greksmurfen skrev 2011-02-10 12:20:32 följande:
    så stort...=P ja tänkte mej 68 till melina i sommar juh haha..hmm kanske blir jag som kommer få ärva av er sen lr ;)......
    melina är 65cm nu å är 7mån å väger 6500g tror ja iaf enligt vågen här.. på bvc sist var det 6300g
    Oops!
    Men hon verkar bli lång våran lilltjej, bredden lär hon inte fylla ut storlek 68 dock.
    Skulle hon kräva mindre storlek så känns det som att 62 är lättare att få tag på ju längre fram emot sommaren vi kommer så då kan jag ju shoppa då isåfall.
    Vi använder ju 56 i kläder här ännu, 62 är galet för stort på vissa plagg så det kanske blir lite av båda storlekarna.
  • OsynligtSmåkryp
    Duntoffla skrev 2011-02-10 12:25:45 följande:
    Jag tror jag ska köpa den och glass T-shirten. Resten får bli på Tradera eller något.
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-02-10 12:19:44 följande:
    Hon blir en månad idag, lillhjärtat. Hjärta Och hon har växt 5 cm sedan hon föddes.
    Men då kan jag shoppa på mig lite 68 då, sommarsuits och sådant borde inte bli för korta i grenen, hon borde ju rimligen stanna av lite med sitt växtspurtande.
     Grattis på månadsdagen! Hmm...ja och så säger Grekis att hon ska ha 68.

Nu blir jag ju osäker men det är ju 4 månader kvar så jag tycker det borde funka. Jag har köpa sommarsuits utan ben i  86 till Lea. Kanske egentligen för stort men jag vill inte ha dem korta i grenen
    Nä, det är just det där med grenen jag tänker på...Vill inte att det ska strama, men heller inte vara alldeles för stort, jag vill ha kläder som är lagom just här och nu liksom.
    Nåja, det är ett tag kvar och jag tvivlar ju på att tösen kommer få gå naken i sommar, jag kan nog få ihop en garderob till henne också.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17