Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej i tråden!
    Allt bra här?
    Trotsiga barn här verkar det som.

Vi har ju konstaterat att skaffa tre döttrar med tre års mellanrum väl inte var det allra smartaste ur trotsperspektiv. Nu är ju två av de tonåringar och den tredje på god väg dit. Med allt vad det innebär.
    Att sen få två hulliganer till, en med total, ständig järnvilja och en som just nu befinner sej i treårstrots, kräver ett visst tålamod det med.

Tur de inte är lika envisa och bestämda samtidigt hela högen.

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Buttelina skrev 2010-05-05 20:13:07 följande:
    jag la ut lite på facebook
    Märkte det...
  • lillronya

Hej i tråden!

Hoppar in lägligt i städsnacket ser jag.
    Har damm i hela huset för vi har rivit upp hela det, snart 100 år gamla, köksgolvet. Fanns minsann inte en gnutta isolering där under, precis som vi misstänkte.
    Imorgon ska det riktas upp så att det kanske inte lutar 10 cm längre, som det gör nu.
    När spånskivorna ligger på plats är det dags att börja riva i bardrummet. JAG LÄNGTAR EFTER MITT BADRUM!!
    Har ju inte haft nåt på 12 år. Dags nu tycker jag.

Shoppas det nåt här eller alla längtar efter salg?

• lillronya
    Buttelina skrev 2010-05-06 18:43:19 följande:
    din önskan är min lag syrran kolla bildis
    Så söt hon är!!
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-05-06 18:43:54 följande:
    verkligen dags att du får ett badrum!!
    JA visst är det?!
    Det ska jag få nu. På riktigt. Inte kanske eller nog utan jag SKA få ett nu.
    Kanske börjar på det redan nästa vecka. Tur vi har ett utedass att använda sålänge.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2010-05-06 18:45:42 följande:
    oj huu efter 12 år är det dags tack såå busig tycker det är skitkul att göra grimaser för kameran
    Ja jag har nästan glömt hur det är att borsta tänderna i badrummet med en spegel framför sej.

JAg får inga vettiga kort på mina barn nu heller. Bara en massa bus.
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2010-05-06 18:46:44 följande:
    Vadå? 12 år utan badrum? Nu tycker jag faktiskt du är lite gnällig...
    Ja du vet, jag är lite fin i kanten och klarar inte det här primitiva livet så bra. *asg*
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-05-06 18:49:03 följande:
    ha ha ha   Bra att du SKA få ett då
    Märks det att det varit på gång tidigare?
    Längtar!
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2010-05-06 19:19:13 följande:
    Borstar man tänderna framför spegeln? Gör jag nog aldrig trots ett väl fungerande badrum... Massa bus? Ja om det bara vore så, Marcus sätter ju upp världens mest tillgjorda flin när kameran åker fram...
    Har för mej att man gör det. Men jag kan ha fel, det är ju så längesen jag hade en.

Trodde jag skulle skämmas ihjäl när tandläkaren en gång sa till nåt av barnen att titta noga på tänderna i badrumsspegeln när hon borstade, så att alla tänderna blev rena och fina. Så säger ungen att vi borstar tänderna i köket och har ingen spegel.
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2010-05-06 20:14:36 följande:
    GodkvällHär kämpar vi fortfarande med nattningen av Liam, nu har vi bestämt att nappen ska bort på riktigt. Trodde det skulle bli hyfsat enkelt eftersom han aldrig ha den på dagarna utan bara när han somnar på kvällen men så enkelt är det visst inte.Nån som har några bra tips på hur man kan underlätta avvänjandet?
    Godkväll!!
    HAr inte så mycket erfarenhet ev nappavvänjning men antar att det bara är att vara konsekvent och inte ge sej. Den hårda tråkiga vägen...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17