• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Busbellan

A har två MAT anorakar, funderar på om en ska åka och vi ska införskaffa en annan jacka till honom istället
    Nån som sett om den mintgröna softshellen finns kvar på rea nånstans?

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-01-15 22:16:15 följande:
    Ja anoraker.
    100916100916
    Åh den är så fin den där rosalila, längtar tills vi kan börja använda vår. hmm hoppas bara 110 funkar nu i vår, måste prova den tror jag. Och visst borde colibrimössan passa bra till den också
    Mamma till Nora, August och Ella
  • lillronya
    LJ2 skrev 2011-01-15 22:10:23 följande:
    jag köpte 104 till lillan nu i lurv.. lite stor sist jag provade, ska prova snart igen..
    92an vet jag inte längre om hon kan ha.. känns som den ska va liten snart.. =)
    sonen hade 110 i höstas, o lite liten då.. hade en 122 med.. o va gör jag?? köpte 116??? på salgen?? jaja..
    vi har molo, molo o gekås o softshell :-P o sen lurvar.. men ska rensas snart med..

o orka lägga ut på t!! de är tråkigt!!
    men SKA ta tag i de..
    tänkte fixa bord på loppis med snart, har massor med bebissaker som ska iväg.. påslakan, lakan, spjälskydd.. allt.. o massa ot kläder som jag inte orkar.. =)
    Ja jag har också köpt 104 nu. Men köpte 98 utan luva för att ha under skaljackorna. Tycker att de ska vara precis för att det inte ska bli knöligt.
    E har en 110 men den har han inte använt ännu.

Jag måste också ta tag i T. Måste finasiera NS när det kommer ju.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • LJ2
    Busbellan skrev 2011-01-15 22:14:12 följande:
    hmm, känner igen det där
    Vi har nog med för mycket ytterkläder till i vår
    till i vår? :-P
    vi har ALLTID för mycket kläder här, i allt haha...
    men vi har de finaste iaf <3
    * 3 underbara busfrön *
  • Lilla Ego 07
    Lalalong skrev 2011-01-15 22:07:24 följande:
    Tack! Jag hoppas... Och bokar inte av alldeles omdedelbart. Mår hon bra på dagen och det är av vaccinationen så smittar hon ju inte någon heller. Så då kör vi som planerat! Får se hur hon mår i morgon!!
    Lilla Ego 07 skrev 2011-01-15 22:02:09 följande:
    Vi tog 18 månaders vaccin i måndags förmiddag. På kvällen blev Leia sjuk och har varit det hela veckan. Jättehög feber. De säger ju att febern från denna spruta iaf inte ska komma så tidigt men vet inte om det gäller annorlunda vid de tidigare sprutorna. Jag tror att min lilla tjej hade en infektion i kroppen som bröt ut av sprutan, och det rejält för hon har varit helt sänkt och fått öroninflammation på det.
    Oj då, stackars liten!! 
    Ja, det är nog inte riktigt samma då... Vi fick höra både nu och då vid 3 och 5 månader när man får samma som nu vid ett år (sen vid 18 mån är det ju MPR dom vaccineras mot) att om dom får feber av vaccinationen så kommer det på kvällen eller natten, beroende när på dagen dom fick sprutan. Kommer det efter någon dag så är det inte sprutan som är boven. 
    Men det kan nog mycket väl vara som du säger att hon hade nåt i kroppen som blev igångtriggat av vaccinet! 
    Jag hoppas inte det blir samma för Alva. Skulle ju vara supertråkigt om vi fick ställa in firandet... Onödigt dyrt också eftersom vi abbonerat ett Café som säkert vill ha betalt för tårta och kakor för 18 pers i alla fall...  
    Eftersom hon inte är dödsjuk så tillåter jag mig att tycka det skulle vara jäkligt surt

Det är säkert vaccinationen då ska du se. Har hon inte någon feber imorgon bitti så är det ju helt lugnt. Vissa barn klarar ju av att stoja och ha det även om de har lite feber också. Min son är rätt tolerant för feber, han kan ha en bit över 39 utan att verka speciellt sjuk. Dottern är nog mer som jag, känslig för feber. Hon hade 40grader igår och var helt borta hela dagen, även med alvedon i kroppen. Själv så känner jag direkt i kroppen om jag har feber, bara nån tiondels grad, får värk framförallt i benen då.
    Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • Stormis
    Busbellan skrev 2011-01-15 22:18:16 följande:
    Åh den är så fin den där rosalila, längtar tills vi kan börja använda vår. hmm hoppas bara 110 funkar nu i vår, måste prova den tror jag. Och visst borde colibrimössan passa bra till den också
    Åh, de två fina har jag med. Dock skeptisk om 104 passar Karla än. Men jag har jackan i kappmodell i samma färg i 98, kanskevi kan använda den istället **mumlar med i sången om för mkt ytterkläder**
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-15 22:18:16 följande:
    Ja den är tokfin!
    Tror säkert den funkar nu till våren och collibri blir nog perfa till!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • LJ2
    lillronya skrev 2011-01-15 22:18:29 följande:
    Ja jag har också köpt 104 nu. Men köpte 98 utan luva för att ha under skaljackorna. Tycker att de ska vara precis för att det inte ska bli knöligt.
    E har en 110 men den har han inte använt ännu.

Jag måste också ta tag i T. Måste finasiera NS när det kommer ju.
    jag vill bara bli av med det.. molo vill jag inte ta till loppis.. de får gå på t eller fb..
    de andra får jag se..
    har ingen plats!! :-P
    o så bra o få in till nytt med nytt e kul..
    måste nog prova lurv o softshell i morgon för o se nu när vi pratar om de.. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • solouniko
    Busbellan skrev 2011-01-15 22:12:47 följande:
    Yes, det gick igenom
    altså jag tycker colibri är jättefint så mössa och klänning blir det, men inte mer.
    Är rädd att jag tycker det är för "flickigt" till slut, är ju inne i en period med mycket NS och kativg känns det som
    solouniko skrev 2011-01-15 22:01:06 följande:
    Mössa gills INTE Milla har också fått både klänning och mössa i colibri och ett bronx linne, men det är det enda hittills. Och ja den rosa softshelljackan då också Vill haa bondgårdströjan med svart spetskant!!
    Ja, jag sitter ju med och är sugen på den softshellen och den bondgårdströjan MÅSTE vi ha, undra om man blir tvungen att be nån beställa hem
    Softshellen är helt underbar! Speciellt IRL Klart Ella måste ha den Ja jag ska nog be min lokala butik efterbeställa den tröjan åt mig, älskar verkligen den modellen på tröjorna! Annars är jag mest så sugen på NS just nu så man borde ju försöka spara lite pengar tills dess också. För det kommer nog svida i plånkan
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17