Lalalong skrev 2011-01-15 22:07:24 följande:
Tack! Jag hoppas... Och bokar inte av alldeles omdedelbart. Mår hon bra på dagen och det är av vaccinationen så smittar hon ju inte någon heller. Så då kör vi som planerat! Får se hur hon mår i morgon!!
Lilla Ego 07 skrev 2011-01-15 22:02:09 följande:
Vi tog 18 månaders vaccin i måndags förmiddag. På kvällen blev Leia sjuk och har varit det hela veckan. Jättehög feber. De säger ju att febern från denna spruta iaf inte ska komma så tidigt men vet inte om det gäller annorlunda vid de tidigare sprutorna. Jag tror att min lilla tjej hade en infektion i kroppen som bröt ut av sprutan, och det rejält för hon har varit helt sänkt och fått öroninflammation på det.
Oj då, stackars liten!!
Ja, det är nog inte riktigt samma då... Vi fick höra både nu och då vid 3 och 5 månader när man får samma som nu vid ett år (sen vid 18 mån är det ju MPR dom vaccineras mot) att om dom får feber av vaccinationen så kommer det på kvällen eller natten, beroende när på dagen dom fick sprutan. Kommer det efter någon dag så är det inte sprutan som är boven.
Men det kan nog mycket väl vara som du säger att hon hade nåt i kroppen som blev igångtriggat av vaccinet!
Jag hoppas inte det blir samma för Alva. Skulle ju vara supertråkigt om vi fick ställa in firandet... Onödigt dyrt också eftersom vi abbonerat ett Café som säkert vill ha betalt för tårta och kakor för 18 pers i alla fall...
Eftersom hon inte är dödsjuk så tillåter jag mig att tycka det skulle vara jäkligt surt
Det är säkert vaccinationen då ska du se. Har hon inte någon feber imorgon bitti så är det ju helt lugnt. Vissa barn klarar ju av att stoja och ha det även om de har lite feber också. Min son är rätt tolerant för feber, han kan ha en bit över 39 utan att verka speciellt sjuk. Dottern är nog mer som jag, känslig för feber. Hon hade 40grader igår och var helt borta hela dagen, även med alvedon i kroppen. Själv så känner jag direkt i kroppen om jag har feber, bara nån tiondels grad, får värk framförallt i benen då.