• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • xmari

Någon som har koll på någon dansk, finsk eller norsk butik med helt ok frakt som säljer ej sikke lej? Eller ja, egentligen från vilket land som helst... Är ute efter deras House mönster. Blev helt kääär i det när jag satte det på lillan. Hon passade verkligen superbra i dom färgerna!

• Busbellan
    xmari skrev 2011-01-16 22:21:03 följande:
    Någon som har koll på någon dansk, finsk eller norsk butik med helt ok frakt som säljer ej sikke lej? Eller ja, egentligen från vilket land som helst... Är ute efter deras House mönster. Blev helt kääär i det när jag satte det på lillan. Hon passade verkligen superbra i dom färgerna!
    Vilket är housemönstret?
    Mamma till Nora, August och Ella
  • xmari

Det här. Ser inte så mycket ut för världen men den var verkligen såååå fin på! Vi har tunikan men vill ha klänningen och den här sparkdräkten också...

• Busbellan
    xmari skrev 2011-01-16 22:28:18 följande:
    Det här. Ser inte så mycket ut för världen men den var verkligen såååå fin på! Vi har tunikan men vill ha klänningen och den här sparkdräkten också...

Tycker det ser riktigt fint ut, men jag är ju svag för lila
  • LJ2
    Maria222 skrev 2011-01-16 22:04:17 följande:

Jag har problem med att mina fina kläder blir tvättluddiga och blekta alldeles för fort!! Hur gör ni när ni tvättar era? Nu tänker jag främst på molo, småfolk, katvig. Det är de märkena jag shoppar mest...
    Nu har jag till och med börjat blöta upp bebisens kläder för hand för att de ska hålla sig fina längre. Jag tvättar alltid annars enligt tvättråden i plagget, har lite tvättmedel för färgade plagg  av märket via. Torktumlar aldrig. Tvättar ut och in...

Det värsta jag vet är urtvättade kläder... :/

jag vränger mina ut o in.. tvättar nästan allt molo i vitt..
    o 40 grader, hänger de o torka.. har inte jätteproblem med att de luddar massa? lite gör ju molo.. men låter som de e nåt knas om de luddas o bleks så mycket?
    * 3 underbara busfrön *
  • Busbellan
    LJ2 skrev 2011-01-16 22:32:11 följande:
    o 40 grader, hänger de o torka.. har inte jätteproblem med att de luddar massa? lite gör ju molo.. men låter som de e nåt knas om de luddas o bleks så mycket?
    Precis så gör jag också
    Tycker det varierar väldigt mycket mellan oliak print, vissa luddar jättefort, medan andra är fina hur länge som helst
  • Maria222
    Ja jag kanske borde byta tvättmedel.. vilket har du?
    pojke 0706 och pojke 1008.
  • Pepper79
    så gör jag med
    (¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Elliott 101015 ღ ¸.?°´¯)
  • Busbellan
    Maria222 skrev 2011-01-16 22:34:15 följande:
    Ja jag kanske borde byta tvättmedel.. vilket har du?
    Jag tvättar allt i via sensetive colour
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17