• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Pepper79
    Smultronhjärta skrev 2011-01-18 10:56:52 följande:
    FruityoverallenTungan ute

Jag har fortfarande sug efter den men efter mina 10 Småfolksklänningar på ett dygn så får jag nog tagga ner liteOskyldig
    Hoppsan, 10 st!!!!! Lika bra at shoppa rejält när man ändå gör det liksom

jag har börjat skriva in alla inköp och försäljningar i ett excel dokument. Usch, det blir så verkligt när man ser det svart på vitt Tyst.

Därför kommer T att gå varmt nu med mina auktioner en tid framöver tills allt är ute som ska bort.
    (¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Elliott 101015 ღ ¸.?°´¯)
  • Pepper79
    ChokladMoshin skrev 2011-01-18 10:35:10 följande:
    Känner mig så shoppingsugen så jag sitter och budar på ett hus.
    Håll tummarna vi får det
    Så spännande . Då kan man tala om shopping
  • Smultronhjärta
    Pepper79 skrev 2011-01-18 11:05:08 följande:

jag har börjat skriva in alla inköp och försäljningar i ett excel dokument. Usch, det blir så verkligt när man ser det svart på vitt Tyst.

Därför kommer T att gå varmt nu med mina auktioner en tid framöver tills allt är ute som ska bort.
    Voj voj- jag ska INTE börja föra protokoll över*hell no*

Fast Tradera ska få gå varmt för min del också, för vi får inte plats med allt
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2011-01-18 10:24:07 följande:
    God dagens i tråden!

I dag vägrade Noel klä på sig ytterkläder så jag lät honom gå i bara brallor och tröja till dagis. Självklart skulle de då börja dagen ute. Suck! Efter evigt tjatande så klädde han på sig.  Måste än en gång hylla Nanooken. Alla andra barn på dagis idag hade galonisar över deras overaller utom de barn med Nanook. Jag frågade om jag skulle sätta på honom de men de svarade att eftersom han har Nanook behövs inte det trots blasket ute. I löööve Nanook. (om nu någon skulle missat det )

Vilken storlek skulle ni ta i Molo lurvoverall till Lea? Hon vägde förra veckan 7880 g och var 65,5 cm lång. Hennes 68 ryker nu då den börjar kännas tight i grenen. Blir 80 bra? Köpte ju en 80 i party pink som jag inte gillade men jag provade den ju aldrig på... 
    pop skalisen klarade sig bra igår med.. hade en torr son

Dagmamman säge att det är de kläderna med foder som sticker ner under yttertyget som suger vatten och barnen bli blöta.
  • xmari

Hej tjejer!

Dagens shoppingtur resulterade i våroverall till lillan. Vad tror ni, funkar väl bra hela våren? Inte för "pojkig" eller hur... (bild i bildtråden)

Kunde inte låta bli då jag hittade den i rätt storlek och 50 % men jag skulle ju helst velat ha en rosa... Obestämd 

• Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-01-18 10:48:39 följande:
    Lila med svarta kantband då? Drömmer
    Hur ser den ut? Ja, att den är lila fattar jag men bild

Jag har fortfarande sug efter den men efter mina 10 Småfolksklänningar på ett dygn så får jag nog tagga ner liteOskyldig
    Fruity? VIlken är det?
    Pepper79 skrev 2011-01-18 11:05:08 följande:

Så gör jag också fast jag har en liten bok. Rätt intressant i slutet på året. Fast jag minns att jag ett år faktiskt "bara" handlat för ca 8000 borträknat Tradera. Det är ju inte farligt på ett barn eller hur?
    Pepper79 skrev 2011-01-18 11:02:32 följande:
    Jag köpte faktiskt en Kik Kid nu, tycker de är enklare att få på. Sen har E lång överkropp och då är inte Molo optimalt. Finns en lila Kik Kid overall i stl 74 till 60% på sigge o Juno
     Men är inte de små i storlek då? Jag köpte ju en klänning till Lea i 68 och den var tokliten. (från KIK KID) Är overallerna större?
  • Pepper79
    Smultronhjärta skrev 2011-01-18 11:11:52 följande:
    Voj voj- jag ska INTE börja föra protokoll över*hell no*

Fast Tradera ska få gå varmt för min del också, för vi får inte plats med allt
    nej jag börjar nästan ångra att jag gjorde det, men nu tänker jag fortsätta. Fast ska kanske lösenordsskydda dokumentet så manne "slipper" se
  • Pepper79
    Duntoffla skrev 2011-01-18 11:14:55 följande:
    Hur ser den ut? Ja, att den är lila fattar jag men bild

Fruity? VIlken är det? Så gör jag också fast jag har en liten bok. Rätt intressant i slutet på året. Fast jag minns att jag ett år faktiskt "bara" handlat för ca 8000 borträknat Tradera. Det är ju inte farligt på ett barn eller hur?
    Pepper79 skrev 2011-01-18 11:02:32 följande:
    Jag köpte faktiskt en Kik Kid nu, tycker de är enklare att få på. Sen har E lång överkropp och då är inte Molo optimalt. Finns en lila Kik Kid overall i stl 74 till 60% på sigge o Juno
     Men är inte de små i storlek då? Jag köpte ju en klänning till Lea i 68 och den var tokliten. (från KIK KID) Är overallerna större?
    de står att den är normal i stl. har inte fått hem min än, men hoppas den kommer idag
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17