• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2011-01-18 19:40:50 följande:
    Vi har bara haft utebyxorna, men i många år. Jag har varit supernöjd. så i år tänkte jag testa jackan också.
    Ok. Du får avlägga rapport sen
    Kristyr skrev 2011-01-18 19:45:36 följande:
    *blink blink* påminner om att jag vill veta nästa utförsäljning.. när den är..
    SmillaMilla skrev 2011-01-18 18:59:56 följande:
    Håller absolut med! Fast jag fick bort stooora fläckar med blåbärsoppa på en molo knapptröja med röd/vita prickar. och de hade legat orörda några dagar då jag varit sjuk. Trodde att det skulle vara kört, men de är bort.
    ja apelsinfläckar och lingonfläckar är lixom ingen match!
    Jag ska absolut försöka komma ihåg. Förra årets vårutförsäljning var sent. I april tror jag det var. 
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2011-01-18 19:52:49 följande:
    Ok. Du får avlägga rapport sen
    Kristyr skrev 2011-01-18 19:45:36 följande:
    *blink blink* påminner om att jag vill veta nästa utförsäljning.. när den är..

ja apelsinfläckar och lingonfläckar är lixom ingen match!
    Jag ska absolut försöka komma ihåg. Förra årets vårutförsäljning var sent. I april tror jag det var. 
    får påminna lite då och då, då
  • SOL10

Fina bilder i bt! Men, påslakansetet - vid varje beställning (hm 3 på en vecka) så har jag tvekat trots 3 plagg i safariprtintet som jag älskar.. Vad tyckte du om setet? Ej sett det IRL..

• Kristyr

så då börjar det snart bli dax att ladda nästan se sita av pluttisplaggen... upp till stl 68. Samlade upp allt det sista som har legat och skramlat.

nej inte allt. har alla sommarkläder kvar i miniplutt storlekar men de ska inte ut än. Men bodys omed lång är och suits och sånt.

• Kristyr
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-18 19:37:31 följande:
    Hej igen.

Måste bara fråga vad tycker ni om Katvig?? storlekar, hållbarhet osv...

Och så en sak till, vilken stl har barnet när de är ca eett och ett halvt år? jag ska köpa vinteroverall till min dotter till nästa vinter, hon fyllar ett den 14 feb. Jag tror 92-98. vad tror ni??
    jag älskar katvigs ränder. Lite mindre i stl kanske men sååå fina. Blir kanske lite luddiga efter några tvättar. Men det är det värt

jag har stl 98 på min son som blir 2½ i mars.

Jag funderar kanske på 92 till min dotter nästa år. Hon blir ett i maj. (har iof redan en overall i 86 nu )
  • ChokladMoshin
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-18 19:55:32 följande:
    Någon som vill ge mig råd, ang inlägget uppe?
    Älskar KAtvig för dom e så mjuka.
    Men betalar sällan fullpris då jag tycker det är dyrt för enkla ränder plus att det blir tvättluddigt väldigt fort.
    Normala i storlek men åt det mer slimmade hållet.
    SOL10 skrev 2011-01-18 19:56:14 följande:
    Fina bilder i bt! Men, påslakansetet - vid varje beställning (hm 3 på en vecka) så har jag tvekat trots 3 plagg i safariprtintet som jag älskar.. Vad tyckte du om setet? Ej sett det IRL..
    Tyckte påslakan var alldeles för stelt, kanske blir mjukare i tvätt men inte provat.
    Sen var trycket mycket blekare, det var liksom så förstorat så man såg alla raster prickarna för tydligt, inte snyggt.
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • lillronya
    Hej igen.

Och så en sak till, vilken stl har barnet när de är ca eett och ett halvt år? jag ska köpa vinteroverall till min dotter till nästa vinter, hon fyllar ett den 14 feb. Jag tror 92-98. vad tror ni??
    Tycker att katvig är lite små i stl om man jämför med molo.
    Håller bra och är så fina.

Hur stora de är när de är 1½ varierar väldigt ju. Överlåter den gissningen till de som har barn i den åldern.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-01-18 19:54:08 följande:
    får påminna lite då och då, då
    Gör det. Lider ju av amningshjärna och är allmänt virrig
    Hej igen.

Jag tycker plaggen är mjuka och sköna men de har i alla fall förut blivit lite tvättluddiga. Normala till lite små i storlek. Lite mer slimmade än ex Molos plagg som generellt är breda.

Hmm...1½ år? Jag har för mig att det var 92 då ungefär.... 
  • 1 och 1 är 3
    Hej igen.

Ang overall så beror det ju både på märke och barnet... min T är född aug 08, alltså 2 år och 5 mån snart.... hon har nu 86/92 i sin småfolk... förra vintern hade hon 80 i sin molo...

Ang katvig så blir dom tyvärr lätt flockiga efter tvätt, främst appel trycken. Ränderna håller bättre. Det är mina erfarenheter iaf. Ang ytterplagg och så så har vi aldrig haft något därifrån.
    080826 - Puma Teolin < truckerfrun.blogspot.com >
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17