• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2011-01-18 14:32:09 följande:
    ha ha nä man kan ju inte det. Sonen min vill ha en gul lurv med blå kantband, det har fortfarande inte kommit någon sådan på de tre åren vi väntat
    du får skicka tips till molo! dags att hämta på dagis nu

cu 
  • Kavat

Halloj! Hoppas att ni kan hjälpa mig tjejer!

Jag har tröttnat på att dottern (5 år) är pissblöt på dagis. Didriksonoverallen drar upp det blöta så hon är blöt upp till knäna och armbågarna... Nu var den nyimpregnerad idag och hon är pissblöt lik förbannat. Ok, bor man på västkusten så är det ju rätt "rått blött" så idag borde hon väl haft fleecefodrat galon istället, men hon vill ju ha overall.

Så vad är vattentätast/tåligast mot väta, Miniature eller Molo? Erfarenheter? Annat?
    Och finns det något kvar i 116/122 på rea någonstans? Vad har ni för tips?

• Mamma till Simon
    Kavat skrev 2011-01-18 14:56:11 följande:

Jag har tröttnat på att dottern (5 år) är pissblöt på dagis. Didriksonoverallen drar upp det blöta så hon är blöt upp till knäna och armbågarna... Nu var den nyimpregnerad idag och hon är pissblöt lik förbannat. Ok, bor man på västkusten så är det ju rätt "rått blött" så idag borde hon väl haft fleecefodrat galon istället, men hon vill ju ha overall.

Så vad är vattentätast/tåligast mot väta, Miniature eller Molo? Erfarenheter? Annat?
    har bara erfarenhet av molo, här är också jätteblött nu och det var overallen med när jag hämtade på dagis, men bara utvändigt, han har inte varit blöt igenom än iaf.
  • SmillaMilla

Reima kan jag tipsa om.
  • LitenBlomma
    Mamma till Simon skrev 2011-01-18 14:59:19 följande:
    har bara erfarenhet av molo, här är också jätteblött nu och det var overallen med när jag hämtade på dagis, men bara utvändigt, han har inte varit blöt igenom än iaf.
    Samma här, barnen har Molo overaller som är dyngsura. Men barnen är torra!
    -02 -08 -09 & BF mars -11
  • Flock

Igår jublade jag när vår kille kom in. Han var helt torr, överallt! Han hade viking stövlar, molo overall och pop vantar. Trodde faktiskt att han skulle vara blöt med tanke på hur hans kläder såg ut...
    Vi bor i skåne och här är mycket vatten oxå nu...
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • SmillaMilla

Annars kan man köpa en sådan här som jag fick hem i dag. Det perfekta dagis plagget när det är slaskigt.
    Från Ellos.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17