• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Busbellan
    Tessie2022 skrev 2011-01-19 21:40:06 följande:
    Måste säga att det är en dålig inskoling på ert dagis (kommun) Rynkar på näsan!.. Här har man 2 veckor normal inskolning (vi hade längre med sonen).. Under de 2 veckorna vill de ha som max 2 nya barn (kan dock strula till sig vid hösten om alla föräldrar kräver att de ska börja samma vecka (vi fick tex flytta inskolning framåt 2 veckor från vad vi från början ville, för att de inte skulle bli för många barn på inskolningen..).. 1 förskolelärare får barnet som "kontaktperson" och den tar hand om barnet under hela inskolningen (även om de andra är med i bakgrunden och börjar ta kontakt med barnet).. Kan säga att den som tog hand om oss var som sagt med oss hela tiden, och när jag sen lämnade sonen/dottern så var det hos den barnet var den mesta tiden (hela tiden om barnet själv ville det)..

3 dagar låter som jätte lite tid för barnet att vänja sig.... I synnerhet för en 2-åring (har hört att det är den svårast åldern, brukar tydligen vara lättare med yngre barn..).. Våra 2 veckor inskolning är kostnadsfri - men jag hade gladeligen betalat bara barnet får den tiden de behövde (sonen som jag berättade om via PM hade 3 veckor på sitt nya dagis - sen funkade det perfekt, men han var ju över 3 år då..)
    Fast just 3-dagars inskolning är jag väldigt positiv till! har bara hört nöjda personal och föräldrar bland de som provat det.
    Man är ju då heldagar från början och med barnet hela dessa dagar. Alltså är man med sitt barn mer tid på dagis än vid en 2-veckor inskolning samt att man får en chans att se hur alla delar i verksamheten fungerar.

Eftersom man är där så ång tid under dagen så bir det barnet som får bestämma när det är dags att lämna föräldern för lite små "utflykter" lär nog barnet våga göra medan föräldern sitter i soffan och väntar
    Men är dte bara tre dagar så är det såklart viktigt att det är 3 hela dagar
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Har ingen shop i Sverige tagit in bondgårdströjan med svart kant?

• Duntoffla
    Tessie2022 skrev 2011-01-19 21:40:06 följande:
    Måste säga att det är en dålig inskoling på ert dagis (kommun) Rynkar på näsan!.. Här har man 2 veckor normal inskolning (vi hade längre med sonen).. Under de 2 veckorna vill de ha som max 2 nya barn (kan dock strula till sig vid hösten om alla föräldrar kräver att de ska börja samma vecka (vi fick tex flytta inskolning framåt 2 veckor från vad vi från början ville, för att de inte skulle bli för många barn på inskolningen..).. 1 förskolelärare får barnet som "kontaktperson" och den tar hand om barnet under hela inskolningen (även om de andra är med i bakgrunden och börjar ta kontakt med barnet).. Kan säga att den som tog hand om oss var som sagt med oss hela tiden, och när jag sen lämnade sonen/dottern så var det hos den barnet var den mesta tiden (hela tiden om barnet själv ville det)..

3 dagar låter som jätte lite tid för barnet att vänja sig.... I synnerhet för en 2-åring (har hört att det är den svårast åldern, brukar tydligen vara lättare med yngre barn..).. Våra 2 veckor inskolning är kostnadsfri - men jag hade gladeligen betalat bara barnet får den tiden de behövde (sonen som jag berättade om via PM hade 3 veckor på sitt nya dagis - sen funkade det perfekt, men han var ju över 3 år då..)
    3 dagar har vårt dagis börjat med sedan något år tillbaka och deras erfarenhet är att det funkar väldigt bra. Vi hade 2 veckor på vårt första temporära dagis men sedan 3 dagar dit vi flyttade. Visst var det gråt vid lämning i början på bägge (nu var han ju redan "van" vid dagis vid andra starten förvisso men han är också en rätt känslig kille.) jag har bara positivt att säga om båda varianter. Det blir intressant att se hur det blir med nästa barns inskolning. Hade det inte funkat med 3 dagar här så hade de ändrat, de anpassar sig efter barnen (vårt barn blev sjukt så det tog någon dag extra)
  • h80
    Busbellan skrev 2011-01-19 21:44:59 följande:
    Fast just 3-dagars inskolning är jag väldigt positiv till! har bara hört nöjda personal och föräldrar bland de som provat det.
    Man är ju då heldagar från början och med barnet hela dessa dagar. Alltså är man med sitt barn mer tid på dagis än vid en 2-veckor inskolning samt att man får en chans att se hur alla delar i verksamheten fungerar.

Eftersom man är där så ång tid under dagen så bir det barnet som får bestämma när det är dags att lämna föräldern för lite små "utflykter" lär nog barnet våga göra medan föräldern sitter i soffan och väntar
    hm, dag 1 var vi där 2 timmar o de andra 2 dagarna 2½ timme
  • Kristyr
    Greksmurfen skrev 2011-01-19 21:42:26 följande:
    gör det=)...
    ge det en cahns å låt henne gå som sagt 15 timars=)..kan säga att maxen vaknade med mkt på näterna när han började , likaså blir det så om han haft paus från dagis å kommer dit igen. berror antagligen på att han bearbetar så mkt nya intryck undernatten.

just ja har gjort stor HKLÖÖ idag =P stooooooooor fyndant POP =).... dem ändrade priserna idag istället för imån P så ja fick försmak haha.....ja som inte skulle shoppa mer juh =P....
    byxorna kostade ju max 100kr typ=P (425ord)
    har tagit bild=P, blev till max: ett mjukissett, 3jeans, kalosonger 4st, å til melina en hel del i stl 74...men kort å gott mkt =P hahaha
    sen väntar mej post från ajabaja =p hämta ut den morn ...mums med molo=)
    åhh då kanske man ska orka ta sig ut och låsa upp bankdosan i morgon och kika förbi ett pop..

var det urplockat eller? (skiljer sig iof från pop till pop men..)
  • h80
    Greksmurfen skrev 2011-01-19 21:42:26 följande:
    gör det=)...
    ge det en cahns å låt henne gå som sagt 15 timars=)..kan säga att maxen vaknade med mkt på näterna när han började , likaså blir det så om han haft paus från dagis å kommer dit igen. berror antagligen på att han bearbetar så mkt nya intryck undernatten.

just ja har gjort stor HKLÖÖ idag =P stooooooooor fyndant POP =).... dem ändrade priserna idag istället för imån P så ja fick försmak haha.....ja som inte skulle shoppa mer juh =P....
    byxorna kostade ju max 100kr typ=P (425ord)
    har tagit bild=P, blev till max: ett mjukissett, 3jeans, kalosonger 4st, å til melina en hel del i stl 74...men kort å gott mkt =P hahaha
    sen väntar mej post från ajabaja =p hämta ut den morn ...mums med molo=)
    redan nu?? måste kolla pop
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-01-19 21:44:59 följande:

Samma här!
  • Julia1234
    Julia1234 skrev 2011-01-19 21:40:47 följande:
    Jacka i jeans

Någon som har denna jacka ifrån Molo? Är den snygg irl?
    Ingen?
  • Busbellan
    h80 skrev 2011-01-19 21:47:48 följande:
    hm, dag 1 var vi där 2 timmar o de andra 2 dagarna 2½ timme
    Då verkar de missuppfattat hela grejen med 3-dagars inskolning
  • Buttelina
    h80 skrev 2011-01-19 20:07:08 följande:
    tack. lite svårt med regelbundenheten eftersom hon bara får gå 15timmar/vecka. (må-tis-tors). Dett hade varit mer ok om hon hade slutat gråta efter ett tag när jag hade gått, men det gjorde hon ju inte :(

det som gör att vi funderar lite extra är att jag är ju hemma med lillasyster, så egentligen behöver hon inte gå på dagis nu. Vi lät henne börja för hennes skulle, för att vi trodde att hon skulle tycka att det vqr roligt.  
    åh ha henne hemma!!!!
    jag gjorde samma sak med bella och hon bara grät, efter tre veckor tog jag hem henne och vi var hemma i två år till. det är DET BÄSTA jag gjort. hon var nästan två när jag började skola in henne där och än idag minns hon. när vi körde förbi dagiset förra veckan (hon går på ett annat nu) så sa bella: "det är det dagiset jag gick på när jag var liten och jag var så himla ledsen" tänk om jag "tvingat" henne gå kvar. nä dom är små en gång och tvivlar du så ha henne hemma, hon trivs garanterat bäst hemma hos dig och du kan ge henne och hennes utvecklig minst lika mycket, tom mer än dagiset kan Hjärta
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17