• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Busbellan

Hur många auktioner orkar man ha ute på en gång?
    Har nu 40 plagg fotade, frågan är hur många som ska ut nu

Mamma till Nora, August och Ella
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2011-01-19 19:48:26 följande:
    OT, men ni är ju många i tråden som har dagisbarn så jag frågar iallafall. A började inskolning på dagis förra veckan. Det gick bra när jag var där, tors o fredag var hon där själv o hon var lite fundersam men det gick bra. I måndags var hon lite ledsen när jag lämnade, men det gick snabbt över. I tisdags var hon hysteriskt ledsen när jag lämnade o hon hade varit ledsen under största delen av tiden som hon var där (3timmar), när jag hämtade kom hon springade o gråtande o skrek A GÅ HEEEEM. Idag har hon varit ledig o nu ikväll så nämde jag att imorgon är det dagisdag, hon blev jätteledsen o sa NEJNEJNEJ. Hur 17 gör vi nu Rynkar på näsan
    kan du inte ringa förskolan till morgonen och förklara läget och fråga dem hur de tycker ni ska lösa det.
    Du kanske bbehöver vara med några fler dagar eller nått sånt
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-01-19 20:00:40 följande:
    Alla, jag har 70 ute nu, iofs med 2 avslutsdagar
  • SmillaMilla
    OT, men ni är ju många i tråden som har dagisbarn så jag frågar iallafall. A började inskolning på dagis förra veckan. Det gick bra när jag var där, tors o fredag var hon där själv o hon var lite fundersam men det gick bra. I måndags var hon lite ledsen när jag lämnade, men det gick snabbt över. I tisdags var hon hysteriskt ledsen när jag lämnade o hon hade varit ledsen under största delen av tiden som hon var där (3timmar), när jag hämtade kom hon springade o gråtande o skrek A GÅ HEEEEM. Idag har hon varit ledig o nu ikväll så nämde jag att imorgon är det dagisdag, hon blev jätteledsen o sa NEJNEJNEJ. Hur 17 gör vi nu Rynkar på näsan
    Jag kan nog svara dig. Jobbar själv på dagis som föreståndare och skrev mitt examensarbete om inskolning

Och så har jag erfarenhet från mina egna barns inskolningar som har varit som natt och dag. Svea skriker oftas fortfarnade och hon har varit där i snart ett halv år. Men hon slutar skrika efter ett tag.

Alla barn reagerar på att börja på dagis, kommer det inte under inksolningen så kommer det senare (antons reaktion kom efter tre år). Det du nu skall göra är att vara hård på att detta är så det skall vara. Hon skall vara där och du är trygg med att lämna henne där, på samma sätt som du lämnar henne till sin pappa även om hon skulle skrika. Som personal vill jag att du som förälder lämnar över barnet snabbt, dra inte ut på det , utan var bestämd och gå. Sedan får du gärna ringa och fråga hur det går efter en liten stund. Men det är bara att stå på sig, gå dit regelbundet. Men ja det är tufft som mamma när barnen inte vill gå till dagis. Men det går över.

Lycka till och en stor kram!
  • SmillaMilla
    Duntoffla skrev 2011-01-19 19:50:55 följande:
    Ja, den blev det till Noel och sen får Lea en Fruity.

Kul
    Kul! För den är ju sååå fin!
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-01-19 20:01:44 följande:
    Alla, jag har 70 ute nu, iofs med 2 avslutsdagar
    nej du det orkar jag INTE med
    har ju probem ibland att hinna med att packa 5 paket
  • movie
    Vi hade en jobbig inskolnings period med Alice och lång blev den. Hon var ofta ledsen och ville inte gå men man får kämpa på och nu älskar hon dagis och bråkar o skriker för att hon inte vill gå hem. Det är upp i bland och ner i bland men om man pratar med henne om allt possitivt på dagis och låter glad och käck, säger hejdå med ett leende trots att hon gråter så kommer det att bli bättre tillslut. Vi fick byta inskolningsföken då Alice vägrade vara hos henne men i dag tycker hon jätte bra om henne. Allt är så nytt för henne och man måste förstå att det tar ett tag att anpassa sig. Det gör det ju även för oss vuxna när vi börjar nytt jobb eller skola, inte allltid man trivs i början.
    Jag förstår att det känns jätte jobbigt för dig, jag grät många gånger kan jag säga.
    Alice 080728 Iris 100531
  • Busbellan
    Du är hemma och föräldraledig va? Hur länge är det i så fall tills hon MÅSTE börja dagis?
    Kommer ni vara hemma med småsyskon ett bra tag till så hade jag nog funderat på att ha henne hemma.
    Hade nog gett det nån vecka till och se hur det gick, men gick det inte över eller blev bättre alls under den tiden så hade jag haft mitt barn hemma istället.
    Men det är ju jag det
  • h80
    SmillaMilla skrev 2011-01-19 20:01:44 följande:
    Jag kan nog svara dig. Jobbar själv på dagis som föreståndare och skrev mitt examensarbete om inskolning

Och så har jag erfarenhet från mina egna barns inskolningar som har varit som natt och dag. Svea skriker oftas fortfarnade och hon har varit där i snart ett halv år. Men hon slutar skrika efter ett tag.

Alla barn reagerar på att börja på dagis, kommer det inte under inksolningen så kommer det senare (antons reaktion kom efter tre år). Det du nu skall göra är att vara hård på att detta är så det skall vara. Hon skall vara där och du är trygg med att lämna henne där, på samma sätt som du lämnar henne till sin pappa även om hon skulle skrika. Som personal vill jag att du som förälder lämnar över barnet snabbt, dra inte ut på det , utan var bestämd och gå. Sedan får du gärna ringa och fråga hur det går efter en liten stund. Men det är bara att stå på sig, gå dit regelbundet. Men ja det är tufft som mamma när barnen inte vill gå till dagis. Men det går över.

Lycka till och en stor kram!
    tack. lite svårt med regelbundenheten eftersom hon bara får gå 15timmar/vecka. (må-tis-tors). Dett hade varit mer ok om hon hade slutat gråta efter ett tag när jag hade gått, men det gjorde hon ju inte :(

det som gör att vi funderar lite extra är att jag är ju hemma med lillasyster, så egentligen behöver hon inte gå på dagis nu. Vi lät henne börja för hennes skulle, för att vi trodde att hon skulle tycka att det vqr roligt.  
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-19 20:00:40 följande:
    20 är min maxgräns.
    Och sen 20 till några dagar senare.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17