• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • SOL10

Någon som vet var jag kan hitta molos nya bilskor i strl 34? eller i allafall se innermått då jag kan beställa ? Storfotad liten kille här:)

• SmillaMilla
    Busbellan skrev 2011-01-19 19:07:51 följande:
    Ja, stövlarna var nog hon själv, skrev det här ovan

Jag går absolut inte runt och är irriterad, vårt dagis är super på alla sätt och vis kan inte vara bättre. Det är den äldre av pedagogerna som alltid vill ta på barnen lite extra har märkt det innan. Trodde det skulle räcka med att helt enkelt inte ta dit en extra tröja, men tydligen inte

Jo förresten en sak irriterar mig lite. De har hänt några gånger att de hängt Ellas molo i torkskåpet trots att jag sagt flera gånger att de inte får vara där, och att jag erbjudit mig att sätta en lapp på torkskåpet, men det skulle inte behövas.
    Jag vet att det är svårt att hålla reda på därför tog jag upp det med lappen.
    Annars tycker jag det är en bra idé att bara ha torkskåpet på 40 grader så blir inga kläder förstörda, men där kör de på 50-60 grader
    Ja o det där med torkskåpet har jag märkt vilken skada det verkligen gör. Båda våra småttingar har ju molo overaller. Den ena har de haft i torkskåpet och den andra har inte varit där. Den som varit i torkskåpet blir jättekonstigt blöt nu i detta väder, det går inte helt igenom men det suger liksom upp och ser blött ut. Den andra syns det knappt att den varit ute. Och de vantar som varit i tokskåp håller inte alls, och de som inte varit är snustorra.
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-01-19 19:13:32 följande:
    Ja o det där med torkskåpet har jag märkt vilken skada det verkligen gör. Båda våra småttingar har ju molo overaller. Den ena har de haft i torkskåpet och den andra har inte varit där. Den som varit i torkskåpet blir jättekonstigt blöt nu i detta väder, det går inte helt igenom men det suger liksom upp och ser blött ut. Den andra syns det knappt att den varit ute. Och de vantar som varit i tokskåp håller inte alls, och de som inte varit är snustorra.
    Ja, vantarna har jag inte ens orkat säga nåt om, de får åka in i torkskåpet med allt annat, känns inte så farligt. Vi brukar ändå tappa bort massvis med vantar
    Mamma till Nora, August och Ella
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2011-01-19 19:23:23 följande:
    Ja, vantarna har jag inte ens orkat säga nåt om, de får åka in i torkskåpet med allt annat, känns inte så farligt. Vi brukar ändå tappa bort massvis med vantar
    Fast jag brukar allltid säga att inga av deras kläder får vara i torkskåpet, lättare så. Och så lär jag barnen också att deras saker inte får gå in i det där hemska skåpet
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-01-19 19:27:30 följande:
    Fast jag brukar allltid säga att inga av deras kläder får vara i torkskåpet, lättare så. Och så lär jag barnen också att deras saker inte får gå in i det där hemska skåpet
    Ja, det är sant så kan man ju också göra
    Mössor får de dock gärna hänga in, de blir varma och gosiga då
    Mamma till Nora, August och Ella
  • SmillaMilla
    ChokladMoshin skrev 2011-01-19 19:11:09 följande:
    På vårat dagis har dom införskaffat en sån stöveltork till mina barns overaller...... Kyss
    Dom kör bara ner dom där "snablarna" i beben på overallen om det behövs och vips så är dom torra Hjärta
    Åhhh vad bra. Har de flera? Är de vid dina barns krokar?
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2011-01-19 19:31:06 följande:
    Ja, det är sant så kan man ju också göra
    Mössor får de dock gärna hänga in, de blir varma och gosiga då
    Nä för vi har reima funktions mössor
  • ChokladMoshin
    SmillaMilla skrev 2011-01-19 19:31:38 följande:
    Åhhh vad bra. Har de flera? Är de vid dina barns krokar?
    Dom har 2 st som har 4 "snablar" vardera. Dom hänger vid mina barns krokar eftersom deras krokar är precis vid dörren. Fanns bäst plats där
    Finns ett barn till som har Po.p overall, annars är det IcaMaxis My Wear som gäller för folk här......
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • movie
    h80 skrev 2011-01-19 14:10:56 följande:
    åååhh varför har ingen sagt hur fullkomligt underbart londonprintet är Glad jag måste ha mer, finns det på rea nånstans? inte luvklänningen eller tightsen, de fick jag idag
    Alice har nästan slitit ut sin london tröja, hon älskar den för att det är godisar på den

Choklad: Super grattis till husköpet, när får vi se bilder
    Alice 080728 Iris 100531
  • Saraia

choklad: vilken stl har mini på colibriklänningen? 62? ser ut att va perfekt på henne. hur stor e hon nu, vet du det?

Tre flickor f.-04 -06 o -10
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17