• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • h80
    Tjollabolla skrev 2011-01-19 20:49:35 följande:
    Vi hade oxå en jobbig inskolning med Milo. Inskolningen sköttes väldigt dåligt, 7 barn inskolades samtidigt och dom hade ingen speciell inskolningspedagog/barn. Det var sååå rörigt! Han slutade inte heller skrika efter att jag hade gått. Vi tog en veckas extra inskolning. Men han blev lääänge ledsen när jag skulle gå, ofta under dagen med. Det var skitjobbigt, men blev bättre efter några månader.
    Än idag är han inte överlycklig över dagis. Han tycker det är roligt där, det säger han varje dag, men han är HELST hemma med mig. Det känns som att alla andra barn bara springer in på dagis helt överlyckliga och aldrig vill hem, det är så det "ska" vara på något sätt verkar alla tycka.

Din tös är så liten, jag hade absolut tagit hem henne igen och gjort ett nytt försök i augusti.... Eller om du vill försöka så försök med inskolning i en vecka till och går det inte sen hade jag struntat i det...
    Här är A + 4 andra barn som skolas in (de 4 andra är precis runt året) de har ingen speciell personal/barn o dessutom så är 3 av de barnen som redan går där väldigt ledsna så det känns som om de itne har riktigt tid........vi provar o jag är med så får vi se om hon tycker att det är roligt.
    Nu ska jag inte kapa tråden mer Glad
  • SmillaMilla
    h80 skrev 2011-01-19 20:48:11 följande:
    Nu har vi funderat o pratat. Vi försöker lite till, men vi "backar o börjar om". Så jag o lillasyster är med o så är vi på dagis lite kortare stunder nu i början. Så får vi se, jag är med henne på dagis till hon lämnar oss.
    Låter jätte bra! Hoppas att hon snart skall gilla dagis.
  • Tjollabolla
    h80 skrev 2011-01-19 20:52:59 följande:
    Här är A + 4 andra barn som skolas in (de 4 andra är precis runt året) de har ingen speciell personal/barn o dessutom så är 3 av de barnen som redan går där väldigt ledsna så det känns som om de itne har riktigt tid........vi provar o jag är med så får vi se om hon tycker att det är roligt.
    Det där tycker jag är lustigt! Det blir ju för mycket för barnen när dom då dessutom inte får nån speciell att ty sig till. Jag är övertygad om att när jag började lämna Milo hade han ingen som helst aning om vem som var fröken och vem som var förälder, vi var ju 7 föräldrar där samtidigt och många var både mamma och pappa. Ingen pedagog hade ens pratat med honom mer än Hej typ och det var såå stimmigt. Kommer aldrig gå med på en sån inskolning igen...
    Stå på dig om att du ska vara med mer, jag fick kämpa lite för det me jag sa att jag lämnar INTE honom när han är så ledsen och dessutom hela dagarna.
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • SmillaMilla
    h80 skrev 2011-01-19 20:52:59 följande:
    Men kan ni inte vänta tills de andra barnen är färdiginskolade, ett par veckor, och då när det är lugnt i huset köra igång med inskolningen?
  • h80
    SmillaMilla skrev 2011-01-19 21:02:03 följande:
    Men kan ni inte vänta tills de andra barnen är färdiginskolade, ett par veckor, och då när det är lugnt i huset köra igång med inskolningen?
    de andra är inskolade, eller vad man nu ska kalla det.......föräldrarna fick bara vara med de 3 första dagarna. Ska prata lite med personalen imorgon
  • Tessie2022
    h80 skrev 2011-01-19 21:03:59 följande:
    de andra är inskolade, eller vad man nu ska kalla det.......föräldrarna fick bara vara med de 3 första dagarna. Ska prata lite med personalen imorgon
    Måste säga att det är en dålig inskoling på ert dagis (kommun) Rynkar på näsan!.. Här har man 2 veckor normal inskolning (vi hade längre med sonen).. Under de 2 veckorna vill de ha som max 2 nya barn (kan dock strula till sig vid hösten om alla föräldrar kräver att de ska börja samma vecka (vi fick tex flytta inskolning framåt 2 veckor från vad vi från början ville, för att de inte skulle bli för många barn på inskolningen..).. 1 förskolelärare får barnet som "kontaktperson" och den tar hand om barnet under hela inskolningen (även om de andra är med i bakgrunden och börjar ta kontakt med barnet).. Kan säga att den som tog hand om oss var som sagt med oss hela tiden, och när jag sen lämnade sonen/dottern så var det hos den barnet var den mesta tiden (hela tiden om barnet själv ville det)..

3 dagar låter som jätte lite tid för barnet att vänja sig.... I synnerhet för en 2-åring (har hört att det är den svårast åldern, brukar tydligen vara lättare med yngre barn..).. Våra 2 veckor inskolning är kostnadsfri - men jag hade gladeligen betalat bara barnet får den tiden de behövde (sonen som jag berättade om via PM hade 3 veckor på sitt nya dagis - sen funkade det perfekt, men han var ju över 3 år då..)
  • Duntoffla

Fick ju hem underbara lurven Fruity idag (rosa med lila kantband) Har någon tips på fin mössa att matcha till? Ska ha den i vår så lite tunnare mössa är jag ute efter. Behöver en till Noels turkosa berrie också. (funderar där på Katvigs turkosrandiga men hittar den inte i rätt storlek)

• Greksmurfen
    h80 skrev 2011-01-19 21:03:59 följande:
    gör det=)...
    ge det en cahns å låt henne gå som sagt 15 timars=)..kan säga att maxen vaknade med mkt på näterna när han började , likaså blir det så om han haft paus från dagis å kommer dit igen. berror antagligen på att han bearbetar så mkt nya intryck undernatten.

just ja har gjort stor HKLÖÖ idag =P stooooooooor fyndant POP =).... dem ändrade priserna idag istället för imån P så ja fick försmak haha.....ja som inte skulle shoppa mer juh =P....
    byxorna kostade ju max 100kr typ=P (425ord)
    har tagit bild=P, blev till max: ett mjukissett, 3jeans, kalosonger 4st, å til melina en hel del i stl 74...men kort å gott mkt =P hahaha
    sen väntar mej post från ajabaja =p hämta ut den morn ...mums med molo=)
    mamma till Maximilian född 081028
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17