• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • ChokladMoshin
    movie skrev 2011-01-19 19:57:34 följande:
    Då har jag nått att se fram emot då
    Precis
    Busbellan skrev 2011-01-19 20:00:40 följande:
    Hur många auktioner orkar man ha ute på en gång?
    Har nu 40 plagg fotade, frågan är hur många som ska ut nu
    Har haft 107 som max och aldrig mer säger jag bara, fy blev ner mailad i 4-5 dagar och packade dygnet runt kändes det som. Tycker 25-30 är helt ok.
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • movie
    h80 skrev 2011-01-19 20:07:08 följande:
    tack. lite svårt med regelbundenheten eftersom hon bara får gå 15timmar/vecka. (må-tis-tors). Dett hade varit mer ok om hon hade slutat gråta efter ett tag när jag hade gått, men det gjorde hon ju inte :(

det som gör att vi funderar lite extra är att jag är ju hemma med lillasyster, så egentligen behöver hon inte gå på dagis nu. Vi lät henne börja för hennes skulle, för att vi trodde att hon skulle tycka att det vqr roligt.  
    Tror faktiskt att det är lite svårare att komma in i det då. När Alice började på dagis så var hon ledig 1 vecka i månaden då sambon jobbar skift men vi fick ha henne där iaf så att hon skulle komma in i det. Nu när Iris kom var hon ju van vid dagis och då var det inga problem med att gå ner till 15 tim.
    Jag hade kanske också övervägt om det inte går över att ha henne hemma tills lillasyster börjar på dagis.
    Lycka till och gör det som känns bäst.
    Alice 080728 Iris 100531
  • SmillaMilla
    tack. lite svårt med regelbundenheten eftersom hon bara får gå 15timmar/vecka. (må-tis-tors). Dett hade varit mer ok om hon hade slutat gråta efter ett tag när jag hade gått, men det gjorde hon ju inte :(

det som gör att vi funderar lite extra är att jag är ju hemma med lillasyster, så egentligen behöver hon inte gå på dagis nu. Vi lät henne börja för hennes skulle, för att vi trodde att hon skulle tycka att det vqr roligt.  
    aha, då förstår jag. Men om hon inte måste vara där så kan ni kanske vänta med dagis starten till höösten då hon kanske är mer mogen. Hur gamla är hon?
  • h80
    Busbellan skrev 2011-01-19 20:06:04 följande:
    Du är hemma och föräldraledig va? Hur länge är det i så fall tills hon MÅSTE börja dagis?
    Kommer ni vara hemma med småsyskon ett bra tag till så hade jag nog funderat på att ha henne hemma.
    Hade nog gett det nån vecka till och se hur det gick, men gick det inte över eller blev bättre alls under den tiden så hade jag haft mitt barn hemma istället.
    Men det är ju jag det
    ja, jag är ju hemma. Hon måste inte börja förrän i oktober. Funderar starkt på att ha henne hemma istället. Men vill ge dagis en chans, för hennes skull. Vet bara inte hur jag det. 
    Hon har blivit jätteorolig av de här dagarna på dagis, vaknar på nätterna o gråter o pratar om dagis, när vi är hemma så kan jag inte lämna rummet utan att hon blir ledsen.............dagis skulle ju vara nått positivt för henne :( 
  • h80
    SmillaMilla skrev 2011-01-19 20:13:30 följande:
    aha, då förstår jag. Men om hon inte måste vara där så kan ni kanske vänta med dagis starten till höösten då hon kanske är mer mogen. Hur gamla är hon?
    hon fyllde 2 i oktober. Funderar på att ta några dagar nu o vara med på dagis o sen får hon sluta o så börja i höst igen. Vill ju inte att hpn ska ha nån negativ bild av dagis o det har hon nu
  • SmillaMilla
    h80 skrev 2011-01-19 20:15:47 följande:Men
    hon fyllde 2 i oktober. Funderar på att ta några dagar nu o vara med på dagis o sen får hon sluta o så börja i höst igen. Vill ju inte att hpn ska ha nån negativ bild av dagis o det har hon nu
    Men oj då är hon ju fortfarande jätteliten. Passa på att ha henne hemma om du kan. Hon kommer att hinna med dagis.
  • Kayn

Vi hade oxå problem med W vid inskolning, han började på 15 timmar eftersom jag var arbetslös. Det var inte alls roligt att lämna men personalen var bra och vi var tydliga med att så här är det, jag ringde ibland och kollade hur det gått men oftast så hade det gått över efter en liten stund. Men just det här med kontinuiteten, hade schema på tre dagar i veckan till en början men för att få bättre flyt så valde vi att istället ha tre dagar i veckan och då gick det helt plötsligt mycket bättre. Vi har även hunnit med att  byta förskola nu när han var 3,5 år och det gick bättre än vi trott, var ju inställd på att det skulle bli jobbigt. Dock är han inne i en period nu då han gråter vid lämning, när jag lämnar, men att det går över när vi vinkat och jag åkt. Tror det till viss del kan hänga ihop med att jag jobbar hemma vissa dagar i veckan och att han då tycker att han kan vara hemma med mig men det funkar ju inte riktigt.....

Hoppas iaf att det löser sig för er! Jag tror på att ge det lite till, kanske några extra dagars inskolning och kanske lägga ut timmarna på en dag till och testa!
    Mamma till Wilhelm 070114 & liten i magen bf februari 2011
  • AnnaFreja
    h80 skrev 2011-01-19 20:15:47 följande:
    Jag tycker det nästan alltid är svårt med de barn som är runt två år. Tycker att ni ska försöka några veckor till. Kanske kan du och lillasyster vara med på dagarna ett längre tag. Men självklart är det ni som föräldrar som avgör. Min kille var 1 år och 5 mån och då är det lättare för att de inte förstår lika mycket.
  • h80
    AnnaFreja skrev 2011-01-19 20:43:57 följande:
    Jag tycker det nästan alltid är svårt med de barn som är runt två år. Tycker att ni ska försöka några veckor till. Kanske kan du och lillasyster vara med på dagarna ett längre tag. Men självklart är det ni som föräldrar som avgör. Min kille var 1 år och 5 mån och då är det lättare för att de inte förstår lika mycket.
    Nu har vi funderat o pratat. Vi försöker lite till, men vi "backar o börjar om". Så jag o lillasyster är med o så är vi på dagis lite kortare stunder nu i början. Så får vi se, jag är med henne på dagis till hon lämnar oss.
  • Tjollabolla
    h80 skrev 2011-01-19 20:15:47 följande:
    Vi hade oxå en jobbig inskolning med Milo. Inskolningen sköttes väldigt dåligt, 7 barn inskolades samtidigt och dom hade ingen speciell inskolningspedagog/barn. Det var sååå rörigt! Han slutade inte heller skrika efter att jag hade gått. Vi tog en veckas extra inskolning. Men han blev lääänge ledsen när jag skulle gå, ofta under dagen med. Det var skitjobbigt, men blev bättre efter några månader.
    Än idag är han inte överlycklig över dagis. Han tycker det är roligt där, det säger han varje dag, men han är HELST hemma med mig. Det känns som att alla andra barn bara springer in på dagis helt överlyckliga och aldrig vill hem, det är så det "ska" vara på något sätt verkar alla tycka.

Din tös är så liten, jag hade absolut tagit hem henne igen och gjort ett nytt försök i augusti.... Eller om du vill försöka så försök med inskolning i en vecka till och går det inte sen hade jag struntat i det...
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17