Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-07-27 14:13:41 följande:
    den övre rosa/vita heter rosa/vit och den under heter cerise/creme
    Åh tackHjärta
    Jag märker nu att jag har ruskigt dålig koll på tjejiga print/ränder
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    h80 skrev 2010-07-27 20:51:32 följande:
    någon som kan hjälpa mig Glad
    behöver fin-klänning till mina tjejer (storlek 68 o 92) helst sommarklänning. Inte molos babyklänningar, de har vi haft hela sommaren.
    Funkar 98 till den stora så är ju Ej sikke lejs rutiga som reas överallt helt underbar
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Busbellan skrev 2010-07-27 20:56:32 följande:
    Smultron:
    Du som är stamgäst på gekås
    Hur ser det ut på ytterklädesfronten där just nu, barn alltså. Vad finns?
    Det börjar fyllas på- fanns lurvar,några overaller/tvådelade set och en hel del softshells förra veckan
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    lillronya skrev 2010-07-27 20:58:00 följande:
    Funderar och funderar på hur många overaller vi ska ha i vinter.
    Småttarna har två nya molo-overaller var. Men det behövs ju inte egentligen.
    Förra vintern använde vi bara en var till de trots att det var både lång och kall vinter då.

Å vilken beslutsångest!

Ska man sälja eller inte?
    Känner du så tycker jag att du ska sälja! Jag har precis gjort en storrensning och varje gång jag satt och velade åkte båda två i säljhögen
    Av alla dina val så röstar jag på lila och blå!
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Busbellan skrev 2010-07-27 21:00:22 följande:
    Låter bra, ska dit en sväng imorgon
    Åhåhå -det finns ju en risk att du inte är ensam där
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    h80 skrev 2010-07-27 21:02:56 följande:
    åh, den var ju jättefin, men jag vill helst ha likadana eller iallafall matchande
    Det finns likadana hos Linus och Lotta om det funkar med 98 till din stora
    Annars är ju sommarklännigarna från Pop som reas nu supersöta(de som finns med vit botten och randig botten)
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Busbellan skrev 2010-07-27 21:04:39 följande:
    Jag VET
    Vi har inte så många dagar att välja på när vi ska åka både sambon och jag. Han måste vara ledig och August måste vara på kortis
    Det är nog ingen fara- så s t o r t som det är där nu så är det sällan jobbigt trångt nuförtiden
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    solouniko skrev 2010-07-27 21:07:38 följande:

Smultron nu när du är här! Visst går Max på ur och skur? Vad har ni för vinterkläder och har du något speciellt plagg what so ever att rekommendera för blivande ur och skurisar?

Vad det gäller ur och skur så är faktiskt polarns kläder outstanding- vi har haft pops ullfrottèoverall,skaloverall och även deras fodrade skaloverall-såå bra
    Vinteroverall hade vi en ful overall från Me too och den må ha varit skitful men herregud så BRA den var-Max var alltid torr och varm och fick lov att gå in med de andra barnen när de blev blöta i sina ytterkläder-trots hans protester Vi hade även en Reima tec som var kanonbra där!
    Skor är värt att lägga pengarna på goretexskor- vi hade Viking men det finns ju även Ecco och Superfit.
    Sen hade vi väpnarmössa som var fodrad från Reima samt vantar därifrån och hestras zip-där brast pops som inte fungerade för oss

Molos overall hade vi hemma och den var varm men när vi hade de på dagis så tyckte Max själv inte om den för den var bökig att ta på sig.
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    lillronya skrev 2010-07-27 21:11:09 följande:

Jag har också rensat här efterhand och kan säkert rensa lite till.

Du röstar för att spara lila och blå? För det är nog så jag med röstar.

Isf har jag ju en splinkens ny regnbåge att sälja.

Jag kan rensa massor-Max har under sommaren äntligen vuxit ur sina 92or
    Vi sitter också med en sprillans regnbåge-jag hoppas att den kommer funka i vinter-är en 104.. Har små planer på att införskaffa en från Småfolk också. Samt att vi behöver ha nya todieforsnygga gröna jackan från Molo

Sen öppnade jag Lovas växalåda(och alla andra gömmor) och insåg där att vi har mängder i stl 80. Jag ska banne mig inte köpa ett enda plagg till i den storleken såvida inte något måste dyker upp*looovar*
    Tre lurvoveraller rensades snabbt då jag hoppas på en ursnygg lila från höstens kollektionTungan ute
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17