Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2011-04-22 11:23:21 följande:
    Hallå flickor! Hoppas ni har en underbar påsk, vi har ju iaf fått underbart väder! Solig

Nån som vet nån shop som säljer Geggamojas solhatt? Måååste ha den cerice/vita, blev så kär i den. Nån som testat deras solhattar??
    Hej!
    Vädret gör ju att påsken blir underbar.

Har kanske digulo den?
    De har geggamoja iaf.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-22 12:10:38 följande:
    Sådär, plaskpoolen påfylld till A, nu kanske jag kan få tid att fixa maten som givetvis ska intas ute på altanen
    Man får passa på medan det är sånt här väder

HÄr har jag satt barnen till att städa av trädgårdsmöblerna så att vi kan äta middag ute.

R jobbar, men tar med sej jobbet hem för lite helgmiddag.

Mamma till Simon skrev 2011-04-22 12:15:38 följande:
    Låter härligt, här grillas det korv just nu, ska på kalas sedan så det gäller ju att inte vara för mätt då

Åh grillad korv är gott!
    Här blir det kyckling, ris och currysås.
    Chokladpuddig är beställd av Rs jobb till efterrätt.

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-22 12:25:06 följande:
    Trädgårdsmöblerna fick jag sambon att städa av häromdagen
    Låter gott med kyckling! Här blir det bara potatis och köttbullar
    Men goda köttbullar i alla fall, var några av kalkon jag smakade på maxi en dag
    Kötbullar är också gott!
    Fast jag är kräsen och gillar bara hemgjorda.

Gäller att ladda nu idag för ikväll ska A ha filmkväll med några kompisar. Gissar att jag får sår i öronen då.
    Hoppas småtarna är stentrötta så de somnar i tid iaf.
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-04-22 14:56:38 följande:
    Vilken stl på vårens harmen och army ska jag ta till Milla som är typ 85-86 cm lång? Hon har höstens harem och army i 86 och de sitter båda ok, harem är ju lite större. Är de lika stora i vår "som vanligt"? Hon har brara slim och wctn ännu från våren.. Kanske jag ska ta 92 på army iallafall, och 86 på harem? Hjälp!
    E är en meter.
    Tog 98 i harem och 104 i safari som du nog menar med army.

Så 86 i harem och 92 i safari låter väl bra.
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-04-22 20:03:13 följande:
    Nämen jag köpte innan det ändrades igårmorse så det skulle funka för oss som han köpa dealen innan
    När får man koden?
    Jag har aldrig gjort sånt här innan.
  • lillronya

Jag funderar på att köpa converse till mej själv, fast i barnstl.

Någon här som har koll på hur de är i stl?

Måtten står men jag vet inte hur lång min fot är.

Kan man köpa den stl man brukar ha i adidas och puma tex?

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-22 21:02:13 följande:
    Nora har samma storlek i sina adidas och sina converse så du kan säkert ta samma storlek.
    I hennes båda par så är innermåttet precis det samma i alla fall
    .
    Lalalong skrev 2011-04-22 21:04:38 följande:
    Vuxen-converse är ju stora i storlek, så man kunde kansks tänkt att barnskorna är det också. Men jag tror inte det tyvärr... Kan inte svära på det, men jag köpte ett par till Klara förra våren. Då hade hon 23-24 i allmänhet men jag fick ta 25 i Converse, om jag nu minns rätt. Och ja, jag vet att det inte är innermåttet som står i skon utan hur stor foten ska vara, så det är inte därför det blev större  
    Så barnskorna borde vara lite mindre i strl...
    Men jag vågar inte svära på saken!  
    Tack för era svar.
    Då vet jag nog vilken stl jag ska ta.
    Blev lite tveksam en stund.
    Nu ska jag bara bestämma mej för vilken färg jag ska ha med.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-22 21:40:24 följande:
    Tror jag måste lägga en liten order på Lindex, kommer ju inte hinna till butiken innan erbjudandet med ta 3 betala för 2 går ut
    Frågan är bara vad vi behöver mer. Två par jeansshorts till A ska jag ha, men måste ju ha ett plagg till då
    Skulle kunna handla mycket där just nu.
    Så mycket fint och prisvärt.
    Ta den där jeansgrejen som du länkade till.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-22 21:48:40 följande:
    Buttelina skrev 2011-04-22 21:42:39 följande:
    den dressen du länkade till igår?
    Ja, den hade jag tagit om den hade funnits än, men den ligger under kommer snart
    Sen tycker jag det är svårt med storlek i sån dress. Är inte helt säker på att det räcker med 98/104, ibland är de ganska små.
    Får ta den i butik när den kommer
    Tror det blir denna till Nora istället, är ju hon som är i mest behov av kläder egentligen
    www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=1...

Aha!

Den var fin!

Fanns fina knickers också till de lite större barnen för 149kr.

Nikita valde såna till sej själv och de andra två stora tjejerna.

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-22 21:57:57 följande:
    Kollade lite på dom, de ser fina ut
    Men det var inget knyt i midjan och då vågar jag inte beställa utan att hon provar först

Var det inte?

Hade jag för mej.

Synd då, för de är så fina!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17