Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2011-04-25 17:03:22 följande:
    Jaa.. det är hans lilla pärla. Fast om vi får sålt vårt hus har han ingenstans att förvara den på vintern så nu pratar han om att sälja den. Jag kommer dock vägra, jag vet att han inte vill egentligen och han kommer ångra sig för resten av sitt liv!! 
    Åh, jag undrar om det inte är just en vit 67:a han längtar efter lite i smyg, om vi hade varit rika. Hans pappa hade en sån när han var liten så det hade ju varit trevligt. Det är coola bilar tycker jag! Sen så tycker ju jag att ett stort plus med att ha en  "rolig" sommarbil är att det är så mycket bilträffar och sociala grejer man kan åka på
    Mattias är med i styrelsen för svenska Volvo 140-klubben, så vi åker ju på en hel del bilträffar under sommarhalvåret och träffar likasinnade. Det är skoj!!
    När jag och M träffades hade han två amazoner, en som vi åkte i och en som han höll på att renovera. Dom var så fina!! Fast komforten var inte den bästa Sen blev det platsbrist där med... Han hade dom i ett garage i Broby där vi bodde då, men dom som han hyrde av sålde och han fick inte fortsätta hyra av dom nya. Så det blev försäljning av bilarna tyvärr!

Åh, attans... Jag har inte kollat erbjudanden över huvudtaget... Ska ju inte handla som sagt Det var bara det där Groupon-erbjudandet jag inte kunde stå emot!  
    Men åh vad trist att behöva sälja pga såna orsaker.
    Behöver det vara varmt garage?Drömmer

Vi gjorde en superdålig affär när vi sålde vår volvo. Insåg inte alls värdet förrän det var försent.

Åh vad kul att han är så engagerad!
    Vi hängde ju med raggarna i flera år och jag blir fortfarande helt lyrisk när jag hör ljudet av en v8a.
    Så jag förstår känslan med likasinnade och bilträffar.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-04-25 17:00:42 följande:
    Jo jag såg det, smart! Ska testa det! Tänk att alla "långa" linnen som brukar sluta under rumpan numera slutar vid naveln nästan Ska bli SKÖNT att inte vara gravid längre, fast än är jag inte direkt less och det är ju mysigt på sina sätt med såklart
    Så fick jag göra sista tiden också. Fattar inte var längden i linnena blir av?
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-25 17:04:37 följande:
    Nån som sett något test på olika solskydd?
    Måste köpa nytt, hittade en flaska från förra året som vi använt nu, men den tålde tydligen inte Ella
    trodde hon fått soleksem först eftersom hon var alldeles rödprickig, men när jag tittar närmre är hon bara rödprickig precis där jag smörjt henne
    Ingen koll alls på sånt.
    Smörjer ju aldrig barnen. Skäms
    Inte mej själv heller för den delen.
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-04-25 17:17:31 följande:
    Nä verkligen inte, mycket märkligt Har heller inga riktiga gravidkläder utan har kört med leggings/linnen/tunikor både den här gången och med Milla, så man får väl skylla sig själv nu då. Men känns ju meningslöst att köpa nu när det är 1-2 veckor kvar bara. Bara härda ut och hålla sig inne
    Jag har inte heller haft riktiga gravidkläder.
    Brukar inte kunna ha de ändå.
    Jag är för kort och får för stor mage.
    Busbellan skrev 2011-04-25 17:19:03 följande:
    Jag är inte heller så duktig på det
    Brukar komma på det framåt eftermiddagen när de varit i solen ett antal timmar.
    Tur att de inte är så känsliga för solen i alla fall
    Ja det är en himla tur att mina inte bränner sej.
    E och jag har redan antagit en färg som antyder att vi inte är svenskar, säger resten av familjen.
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-04-25 17:21:09 följande:
    Ja, det är tråkigt! Samtidigt som jag visst förstår honom, han har ju lagt ner hjärta och själ i att den ska se ut som den gör och då vill man ju inte förstöra den på vintern. Ja, nu är det alltså ingen bil i toppskick eller så... Det vill han inte ha, för då hade han inte vågat köra den säger han. Den har lite fläckar i lacken och sånna saker. Men helt rostfri och helt i original i plåt och övriga delar. Och det har ju krävts en hel del jobb för att hålla den så! 
    Behöver inte vara varmt garage! Bara tätt. Har du något tips? Drömmer

Åh vad tråkigt att ni känner så! Vad sålde ni den för? Om du minns..  Dom har ju blivit dyrare och dyrare när folk insett att 140-serien är en bra veteranbil! Dom har dom äldre bilarnas charm men är ändå ganska bekväma! Dessutom är ju sånna gamla Volvos lätta att skruva med och hålla efter själva på det viset. 
    Ändå tror M inte att han kan få mer än kanske 13-14 000 för sin.. Men 74:orna är inte så eftertraktade som dom äldsta modellerna! så en äldre hade man fått bra mycket mer för!

jo, det är nåt visst med billjud... bilfolk... och allt det där
    Brukar ni åka på några träffar alls nu? Typ Power meet i Hässlehåla?  
    Ja vi har ju liksom lite byggnader på den här tomten.
    Ni får komma hit och kolla om nåt duger.
    Tätt uppifrån är det iaf.

Vi sålde den inte utan gjorde ett byte.
    Vi ville ju så gärna ha en amerikanare och bytte mot en valiant som vi aldrig fick igenom besiktningen för att ramen var sned. Sååå blåsta!

Konstigt ändå att den inte är värd mer.
    Ms alltså.
    Ja de bilarna är ju de enklaste att mecka med.

Nu åker vi väldigt sällan på träff, men ägnade stora delar av somrarna åt det innan.
    Ms första sommar åkte hon mer cadilac cab än nåt annat.
    Min bästa kompis hade en sån men inget körkort. Passade mej utmärkt.

Power meet i Hässlehåla har vi varit någon gång, men det är längesen.
    I västerås på sveriges största var vi ett par gånger.
    ÅH vad jag skulle vilja ha en egen bil och dra runt hela sommaren.
    Smygraggare kommer jag vara resten av mitt liv.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-25 17:24:55 följande:
    Kan tänka mig det

Här ser barnen brunare och brunare ut ju ljusare håret blir, A blir i alla fall helt vit i huvudet på sommaren
    Sommarblekt hår är så fint!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-25 17:33:02 följande:
    J, det är ju det
    En annan som har brunt hår i vanliga fall får ju bara en råttbrun tendens av solen

tänker beställa mig en klipptid  nu i veckan tror jag, ska klippa mig ordentligt och göra massvis med slingor, känner för att göra något
    Å det låter fint med en massa slingor.
    Jag ska också klippa mej lite tror jag. Sitter nästan på håret nu om jag inte sätter upp det.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-25 17:38:03 följande:
    Dags att ta en bit då kanske

Mitt är så slitet nu, brukar vänta lite för änge jämt med att klippa mig

Du förresten, hur sitter de rosa kavaten på A? De sitter inte als bra på Ella, de är för höga i foten för henne, de vita är inte lika höga och sitter bättre
    Ja lite kanske.
    Jag brukar också vänta lite för länge, eller mycker för länge. Kom på nu att jag klippte mej i maj förra året senast.

De rosa sitter jättebra på A. Är de inte likadana som de vita?
    Här dög inte de vita.
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-04-25 17:45:48 följande:
    Snällt! Det kan vi absolut göra, hade varit kanon att hitta något annat... Om nu huset blir sålt. Hoppas hoppas!! 

Men åh nej... fy vad surt!! Förstår att det känns en smula... Bittert!! 
    Cadilac cab låter rätt najs om jag får säga det Konstigt att du inte protesterade, hahaha. 
    Hur går det med husförsäljningen?
    Håller tummarna för er iaf.

Cadilac cab ÄR najs.
    Sommaren 94 var en supersommar från midsommat till långt ut på hösten. Hääärligt!!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-25 17:57:25 följande:
    Nej, de vita känns lite lägre över foten än de rosa tycker jag, men jag kanske inbillar mig, vi har ju inte hunnit använda de vita
    Jaha.
    Nä vi har inte heller använt de vita.
    A ville tvunget använda de rosa så det fick hon. Sparar de vita ett tag till. Eller tills hon ska ha röda kläder.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17