Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ChokladMoshin skrev 2010-11-07 10:15:07 följande:
    Godmorgon!
    Hur är Molo bodies i stl.?
    Är dom normal långa i grenen eller lika långa som suitsen?
    Ha en bra dag {#emotions_dlg.flower}
    Smala i passformen, men långa i grenen. Ingen risk att man växer ur dem på längden. Mer på bredden eller som i vårt fall när ärmen blir för kort.
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis
    Greksmurfen skrev 2010-11-07 13:51:23 följande:
    AKUT FRÅGA ;) lr ja det beror vella på hur man ser det.
    letar efter en småfolks overall teddy lurven stl 56 grön....ngn som vet vart ja kan hitta det??
    Malous är såld eller? Tror bara de finns kvar på T. Men har ingen koll på om nån finns nu, men de senaste höstarna har det ju funnits "massor".
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2010-11-07 14:04:33 följande:
    Ja det förstår jag. Skulle vilja ha en bebis bara för att få klä den i fina suitar från molo. Och hitta fina namn till den Men gravid det vill jag inte vara. Min bakis just nu påminner mig starkt om graviditeten
    Jaså, fest igår? Skål
  • Stormis
    Älskade Moa skrev 2010-11-07 14:29:47 följande:
    Hur är Molos stickade rånisar i storlek? Ska jag ta 1-2 år eller 3-5 år till min dotter på 2år. Tror hon har rätt normal stort huvud.
    Har ingen koll på årets, men jag har haft en märkt S och den kunde min dotter ha upp till dryga 2 år, sen var själva ansiktshålet för litet. Mössan som sådan satt  bra, men man ska ju kunna se och andas ut också . Alla andra mössor i år är små i stl. Så svår fråga. Mått kanske?
  • Stormis
    Mamma till Simon skrev 2010-11-07 15:42:46 följande:
    Alltså mitt fynd inget tips
    Verkligen! Helt vansinnigt om det är så att overallsäsongen är slut nu ! Har ju liksom inte ens börjat och just i dessa mindre stl brukar det ju gå mer ok eftersom de stl är svårare att förutspå när de växer snabbt och ryckigt upp till två-årsålderns. Bara att gratulera ju .
  • Stormis
    solouniko skrev 2010-11-13 20:59:38 följande:
    Och grattis FL Lisa till lilla lillebror SoligBabySkål{#emotions_dlg.flower}
    Va? Nu? Wohooo! Grattis Hjärta.
  • Stormis
    melizza skrev 2010-11-13 21:38:29 följande:
    ok då kanske man vågar satsa på en sådan då......om inte annat så får den väl säljas vidare
    dem tröjorna kom väl aldrig till Sverige eller?? det verkar vara många som hittade sådana....dem var jättefina med enfärgade ärmar

vad fin Isabel var med kycklingarna med
    Jag uppfattar dem också som lite mindre i stl.
    THEA och Grodan skrev 2010-11-13 21:36:49 följande:

Grattis Lisa till bebben

Bilder på min salgshopping kommer snart och ni som är intresserade av något så kommer en del ut på Fl lite senare ikväll

Jackan var tyvär enorm till Alex, år någon intresserad av den så skrik

Tack Butte, Liljan, Everlonn och Pildi och alla ni andra för en mycket trevlig salgdag och tack till Måns (molomannen) som "glömde" slå in mina leggings och en tröja kollade kvittot och jag gav minus 0,03 för tightsen lovely

Jaså, så du ska behålla nånting .
  • Stormis

God kväll
    Blev uppringd av Smultron innan som upplyste mig om Katvig (har varit på Meandi-träff så jag hade ingen koll). Vi blev dock lite nyfikna på om BiB har vip och visst har de det. Så jag och ni-vet-vem åker troligen på fredagen den 26. Kräven BiB-kort (som vi inte har, men kommer att fixa, typ 3-400 dkk )) eftersom vi var missnöjda med utbudet i våras och vi klart deklarerade för varandra att om vi nånsin åker på Katvig igen ska vi vara där första dagen. Så om nån vill med på fredagen så hojta till i min inbox.

• Stormis
    H I L L A skrev 2010-11-15 22:23:06 följande:
    Men vad är det du säger Då kan jag ju lika gärna strunta i att åka på söndagen, lär ju vara helt länsat då ju med tanke på hur utbudet var i våras
    Troligen , men det vet vi ju inte. Jag vill dock inte riskera att det är så kass igen utan vill optimera chanserna. På de danska forumen så skrev de ju att det fanns gott om kläder på den VIP-dagen som då var, medan när vi var där första "riktiga" dagen så var det ju MKT begränssat i främst 80-98.
  • Stormis
    jompa skrev 2010-11-16 21:29:09 följande:
    Helle; vet du vad som gäller vi reklamation, har jag rätt till pengarna tillbaka eller får jag stå ut med tillgodokvitto?
    Jag vet inte vad som gäller eg, men när jag reklamerade ett spjälskydd så önskade jag pengar/tillgodokvitto, men det ville de inte ge mig, utan jag fick ett nytt spjälskydd iaf.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17