Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tic1 skrev 2010-10-21 11:27:54 följande:
    Ni som har jackor i anoracksmodell från Miniature, är det bra passform på dem? Lite sugen på en sån från LLM i lila men osäker på form o funktion. Är de normala i stl och funkar det bra med bara dragkedja i sidan? Det blir inte knöligt i halsen när man har luvan nere, halslinningen ser rätt hög ut...??
    Har mailat LLM lite frågor men inte fått svar så tänkte att nån här kanske har erfarenheter av dem
    Ah, då har du kommit rätt. Vi har haft 4 st . 2 är igång och används just nu dessutom. Äääälskar Hjärta. Mest har vi visseriligen de tunnare som kommer på våren, men har en tjock från förra hösten. Dottern är gissningsvis 92-93 cm. Har inte mätt på länge, men nåt sånt. Hon har 92 i sin och den sitter perfekt, men lite växmån. Tror att den kommer räcka hela säsongen. Köpte den eg till förra vintern, då var hon ca 86 cm, men kunde inte ha den, den var FÖR stor. Ärmarna är inte så bra att vika upp och man kan inte snörpa dem med nåt heller. Så normala-stora i stl skulle jag säga. Du kan nog gå upp om du ligger mittimellan eller strax över, men inte större än så. Den är lätt att ta av och på (men visst, jag får erkänna att jag föredrar babyvarianten, med dragkedja baktill istället). Halsen blir inte hög när man har luvan nere, snarare låg. Vid kyligare temp måste man nästan ha väpnarluva eller halskrage då. Om man ha luvan på sig fälls liksom halsen upp och blir då perfekt.
    Så, det var den uppsatsen - nåt mer
    Storasyster 0710 & lillebror 0912 --- www.tradera.com/auktioner/Stormros
  • Stormis
    Duntoffla skrev 2010-10-26 11:25:42 följande:
    God förmiddag!

Hur är det här? Sparar alla i salg-tider eller shoppar ni något?

Har ngn tips på bra vintervantar till bra pris? Funderar på POP´s i år igen men vet inte. Något annat tips?

En annan fråga, är alla Molos "gamla" klänningar i enkelstorlek? När ändrades det till dubbelstorlekar? Försöker fundera på vilken storlek man ska satsa på till Lea? Hon har en 62/68 hemma som forfarande känns stor. Har det diffat mellan de gamla och nya?
    Det var i våras som dubbelstorlekarna kom, så enkelstl finns från vår och höst-09. De gjorde ju jr-leggings i dubbel med i våras, men ändrade tillbaka nu i höst. Bara tt hoppas att de gör om klänningarna med. För er med småtöser. För en annans grabb är det ju skitsamma .
    Storasyster 0710 & lillebror 0912 --- www.tradera.com/auktioner/Stormros
  • Stormis
    Mawe123 skrev 2010-10-26 11:45:50 följande:
    Jag snålade lite och köpte molos långa vinterhandskar inför denna vintern, men jag saknar redan MAT handskarna, -och vi har bara haft snö en vecka Flört 

Så det blir att investera i ett par MAT också - har haft de utan dragkedja med stjärna och tycker de varit toppen!
    Jag invigde våra MAT idag, fast vi har de med dreagkedja. De verkar sitta helt ok, men jag tror inte riktigt att jag fick på dem bra (hade lite bråttom i morse...) för de gled ner lite. Men jag tror de sitter bra iaf . Eller är det inbillning . Dessa är väl gjorda att ha utanpå om jag tolkar dem rätt, men jag tror de sitetr bättre innanför med kanske?
    Duntoffla skrev 2010-10-26 11:50:35 följande:
    OK, så MAT är bra. Var hittar man dem? LLM?
    Jag köpte våra på Funkybaby när de körde 30 %.
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis
    Duntoffla skrev 2010-10-26 12:05:25 följande:
    Ah, det missade jag ju så klart.
    Tjollabolla skrev 2010-10-26 12:04:19 följande:
    å vi behöver verkligen oxå vantar, har bara fingervantar!!!! Ä inte beredd att ge flera hundra för vantar heller...
    Nej, det vore trevligt med ett par för max 200 eller så
    De har 3f2 och FF, kanske kan hitta lite mer fint (inte min shop så klart).
  • Stormis

hej hopp

• Stormis

Jösses vad länge sen jag var aktiv här känns det som. Tiden har bara försvunnit det senaste . Men ikväll är jag ensam hemma, men lördagar brukar ju vara rätt dött så jag får väl snart ta och fota det där som jag tänkt idag...

Ronya: Vad fint det blivit i rummet

Butte: gud vad söta de små välmatchade barnen var i sina ränder, elefanter och NS Hjärta

• Stormis

Fattar ingenting. Liksom tom salg inom räckhåll . Fast jag måste erkänna att jag är bra sugen på en Katvig nu eftersom de verkligen hade sommarplagg i våras. Borde ju köra en höstsalg med långärmat etc snart då ju. Har iaf börjat cleara för barnvakt etc för Molo och T-kontot är välpåfyllt och fint så jag är redo!

• Stormis
    Buttelina skrev 2010-10-30 20:21:17 följande:
    när var katvig förra året?
    6 oktober. De brukar ju tima hyfsat med andra salg och jag har sett på BB att de flaggat lite för en vipsalg där ( ).
  • Stormis
    Buttelina skrev 2010-10-30 20:57:10 följande:
    ahh triiist. då får man skicka bud
    Tror inte att nån har BiB-kortet kvar nu, men man kan ju alltid teckna nya om man "måste"... Tänker iaf ALDRIG åka på Katvig igen om jag inte kan åka första dagen. De ar ju nu visat på flera salg att de inte har så mkt på lager i de stl jag kollar mest . Fast nu kan jag iaf börja kika lite i 104.
  • Stormis

Och Karla ansluter sig till kort-ärmat-klubben . Hon blev nog lite skadad i Thailand då hon under 6 v hade endast kortärmat. När vi kom hem såg jag hur irriterad hon var på ärmen och det går att få på henne långärmat, men hon föredrar verkligen kortärmat. Inte det mest praktiska just nu...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17