Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Goddagens! Har en liten stund framför datorn nu då jag ska packa paket *blä* och betala räkningar *dubbel-blä*

Tar det lugnt på shoppingfronten...man märker verkligen hur mycket kläder här finns när man flyttar Tyst

Maia ÄLSKAR vårt nya hus och nu är Mateo stora killen på 7 månader och igår ropade han efter mamma för första gången Solig

• Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-03 11:53:39 följande:
    Oki, så den är rätt lång? Borde funka i en Brio åxå då kanske
    53 x 110 cm
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-03 11:53:07 följande:
    Härligt med nya huset Solig

Å mysigt med mamma rop *gulle*
    Ja nu så fort jag lägger ner honom så sätter han igång att ropa "Mam-mam" o skiner upp som en sol när jag kommer tillbaka Hjärta Börjat ty-kännas som bara den...skrek sig blå när morfar försökte hålla honom!!
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-03 11:58:33 följande:
    Oj! Tackar hade du måtten i hövvet eller?

Va mysigt, han gillar sin mamma lill sötisen Hjärta Ni har inte vuxit ur lila/gröna Katvig velouren än måntro? Drömmer
    Elodie bör jag ju kunna eller hur Annars vore jag nog inte så bra på mitt jobb...

Nä katvigvelouren sitter perfa just nu

men är skitsur då jag precis plockat fram 68 och upptäckte att en molosuit måste vara felmärkt för den är typ 10cm kortare än de andra 68orna!! Den ser mer ut som 56. Åhh jag som längtat efter att använda den o så har han kunnat ha den för längesen!!
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-03 12:09:43 följande:
    Men nä den som e sååååå fin!! E den ny? Drömmer  *sugen*
    inte ny men jättefin, köpte den dyrt på T när jag var nygravid och la ju ner den i en växalåda direkt eftersom det stod 68
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-08-03 21:51:57 följande:
    Och i och med detta inser jag att våra popoveraller kommer att bli tokstora...
    Jaja vi får väl prova.
    tur jag inte tog 116 i pop-pverallen då som jag funderade på först 110 blir nog lagom till Maia då, fast hon fortfarande kan ha 110 i Molo.

Funderar på Molo regnbågsoverallen med dubbla dragkedjor till Mateo, men vet inte vilken storlek han kommer ha ju...tror inte jag vågar chansa. Har en gammal regnbåge i 86 men känns som den kommer bli tokstor till honom i vinter...
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-08-04 09:30:33 följande:
    Mmm...det är ju det, just nu går all min tid till att försöka få båda barnen nöjda, överdriver inte när jag säger att jag är HELT SLUT på kvällarna Sambon jobbar dessutom 12 timmars pass 6-18 hela veckan, så han kommer ju hem lagom när barnen går och lägger sej.
    vet precis hur det känns...F sticker vid 6.30 o kommer hem 18.30. Jag är som en svullen gris på kvällarna här, har gått o lagt mig nästan varje kväll så fort han kommit hem...lagom kul familjeliv. Hela veckorna går till att längta efter helgen
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-04 09:58:02 följande:
    Vår lilla bebis har kanske en kromosomavikelse, det va något med hjärtat hon såg och det ihop med min ålder gav 2 avvikande markörer och ökad risk för tex DS, det bara får inte va sant, vi vet inte vad vi ska göra nu???

Fått tid för morfologiskt UL om 2 veckor, en spec läkare ska kika igenom bebisen då och ser han mer så rekommenderar dom FVP, men det blir så sent, vad gör man???

Vår lilla bebis Hjärta
    Åhh gumman fy det är så jag gråter här också Gråter Nu får det f*n vara slut på eländet för er del!!
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-04 10:04:38 följande:
    Ja nu ger jag snart upp här, orkar inte.. Va ska man göra? Bara gråter o kan inte tänka
    Ta en tripp bort från det eländiga huset o kom o bo här vid stranden ett tag, o så bjuder jag på en dag på Ronneby brunns-spa.

Allt kommer att ordna sig till slut gumman Hjärta Det kan mycket väl vara ett fultt normalutvecklat barn där inne, ge inte upp hoppet än. Och är det ett barn med DS, ja då får ni ta det sen när det är dags, oroa dig inte för mycket nu. Det kommer fortfarande vara ert vackra speciella barn Hjärta
  • Zvartaliljan

jaha, nu har jag beställt lite av Micke så här på kvällskvisten (ja han svarade nu!)
    gul lurvjacka till Maia
    Regnbågsoverall till Mateo (vad tror ni om strl.80?)
    regnbågsrånisar till båda
    rådjursrånis till Maia
    pansy-leggings

Har legat lite lågt med shoppingen de senaste veckorna, så fick ta igen det nu va Tyst

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17