Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Godmorgon!

Började dagen med lite morgonshopping på B&R Sålde så mkt på Köp Nu igårkväll så nu tyckte jag att jag "förtjänade" dockhusfilten Å så slank det ner en flygplanströja till Milo med, billig nu ju!

Är sugen på ädelstensklänningen, men blir så tveksam på storlek. 74/80 måste väl bli alldeles för stort till Lia?? Hon är 68 lång och väger 8 kg. Så annars köper jag ju 74 (utom i suitsen som är stora). Men undrar hur länge 62/68 kommer räcka? Vad tror ni??

Nu ska vi snart iväg och lämna på dagis, sen är det babysimspremiär för Lia & mig. Wehoo.

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

Hej igen! Hemma från babysimmet, en klar höjdare för Lia. Men lite stressande är det, ska strax iväg och hämta storebror igen. *hatar 8-11*

Hmm om 74/80 sitter bra på Milla som är 10 cm längre än Lia kan man ju inte köpa det . Näe, 62/68 räcker nog ett bra tag till känns det som. Hmm. Det är så svååårt!

• Tjollabolla
    Saraia skrev 2010-08-31 10:21:46 följande:
    molo ekorre el småfolk lila rådjur - vilken tröja e finast????
    Smååfolk utan tvekan!!

Är så sugen på rådjurstjöjan med gröna stars till Milo, men vet inte om jag tycker dom är lite för... bebis? Jag vet inte om det passar han liksom. Inte bebis heller, men mer för mindre barn, eller tjejer. Han är ju stooor kille nu säger han:)
  • Tjollabolla
    Saraia skrev 2010-08-31 12:15:52 följande:
    fast e lite emot småfolk - ALLA tshirtar o långärmade tröjor jag har fr dem har blivit tvättnoppriga/luddiga o lite småblekta.... :(
    Vaa! Det bli väldigt sällan mina småfolk!

Råkade nyss beställa en traktortröja och en kaninsuit på småvi. Sjukt billigt! Men jag måste sluta shoppa! kan inte sluta just nu Råkade visst lägga till ädelstensklänningen på bor ordern med... Drömmer
  • Tjollabolla
    Tic1 skrev 2010-08-31 13:43:13 följande:
    Vilken storlek på Katvig mössa tar man till en snart 2-åring med huvudmått runt drygt 48?(storlek small i nova star sitter perfekt om nån har o jämför...) Töjer sej katvigs mössor lätt??
    En 2a hade jag tagit!
  • Tjollabolla
    ChokladMoshin skrev 2010-08-31 14:21:26 följande:
    Mysigt med babysim, gjorde det min min kille.
    Tjejerna total vägrade, de skrek så fort vi kom in till poolen

Jobbigt med 8-11.
    Gjorde en överenskommelse med dagis så mina gick 9-14 men tis-tors, så smidigt för alla
    Nej vad trist att dom skrek. Milo går fortfarande och simmar varje lördag på minisim så därför kände vi att vi får väl göra det med Lia med

Ja, 8-11 är drygt, skulle med vilja ha 3 dagar. Det är ett himla springande hit och dit och man hinner ingenting på den stunden han är där ändå, det är enbart för hans skull liksom. Men dom vägrar ända...
  • Tjollabolla
    ChokladMoshin skrev 2010-08-31 14:59:13 följande:
    Trist. När dagis sa att det var 8-11 så sa jag bara, ok men då går inte sonen mån-fre utan mån.tors för jag kan inte var uppbunden så kort tid alla dagar, hinner ju inte göra nånting ju.
    Då pratade dom med rektorn och löste det så.
    Nää Milo är ledig alla fredagar och oftast nån dag till i veckan, jag orkar inte ränna där fram o tillbaka hela tiden....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17