Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2010-10-17 20:21:55 följande:
    De utan hängslen kostar 249:-..så de med hängslen kostar väl 279/299 nånting skulle jag tro
    Tack! Dessa har hängslen
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-18 08:18:10 följande:
    God morgon!

Hemma idag oxå, samlar krafter för att i morgon gå till jobbet.... Tufft like hell just nu men men, de blir bättre
    Morrn morrn! Är du sjuk?
    solouniko skrev 2010-10-18 08:19:06 följande:
    Godmorgon! Nästa vecka hoppas jag på molomail, första helgen i november skulle passa sååå bra här!

Nu ska vi äta frukost och göra oss redo för första inskolningsdagen på dagis Vad hände? Min lilla stortjej
    Morrn morrn!

Ska du åka till salgen? *lyllo*

Spännande med inskolning! Lycka till!
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-18 08:26:00 följande:
    Nej, inte fysiskt iaf.... Har "tagit ledigt" i helgen... skulle jobbat men situationen på min arbetsplats är just nu inte vad den borde vara..... Tyvärr..... Tänkt att man kan ändra sej så fort, från att trivas till max och sen händer EN sak som får en att se tillbaka och inse att det är faktiskt inte första gången...och inte andra... och inte tredje.... 
    Åh vad tråkigt! Hoppas att det löser sig, antingen där eller med något annat jobb.
    solouniko skrev 2010-10-18 08:26:22 följande:
    Ja, jag hade tänkt ta mig iväg i år Trodde det skulle vara nästintill omöjligt med tanke på att det är såå långt, men det verkar gå att få ihop trots allt så NU vill jag ha ett datum så jag kan boka flyg Så jag är lycklig Solig Ingen salg för din del eller? Kanske lite bängligt med  bebis osv såklart..

Ja det ska bli spännande med inskolning. Kommer dock bara vara med idag sen jobbar jag, men det kanske är lika bra det. Hon är lite tuffare med pappa
    Nej, det blir ingen salg i år. Känns lite meckigt med bebis att ta sig så långt. I så fall ska det vara en familjeutflykt med övernattning på hotell och sånt men i november är nog Legoland jäkligt trist

Du kommer att ha så kul. Molo-heaven! Perfekt att bunkra pyttekläder på. Billigt och massor att välja!

Det kan vara rätt skönt att pappan tar inskolningen. Fast i vårt fall är pappa blödigare än mamma
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-18 09:06:52 följande:
    Danskarna jobbar med personalpolitiken:
    - Jobba häcken av dej utan att få någonting tillbaka.....

Kollektivavtal, vad är de!? Förvånad Finns det ingen skriven LAG då är det inget som måste följas...

Ja ja, skit i de nu... snart salg! Tråkigt att inte komma iväg men som du säjer, Legoland är nog liiiiite kallt just nu
    Usch, låter inget vidare! Ibland måste man helt enkelt sätta ner foten.  Det verkar som om andra länder inte riktigt har samma regler som oss. Vet en tjej som jobbat för Zara och Benetton. Katastrofalt!

Finns det någon salgtråd förresten?

Nu ska jag och Noel försöka äta frulle medan lillskorpan sover. Wish us luck!
  • Duntoffla
    Everlonn skrev 2010-10-18 09:23:53 följande:
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-18 09:16:09 följande:
    Precis, så nu räcker det! Ska bli intressant att se var denna historien slutar.... känns som jag rört om i grytan ordentligt...

Ingen salgtråd än vad jag vet.....

Nu drar vi till öppna!
    Klart det finns en salg-tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m54841849.html
    Tänkte väl! Tack!
  • Duntoffla

God morgon!

Måste också svara på frågorna

1. Vilket  är ditt genom tiderna favorit plagg från de danska märkerna?
    - Det finns många fina av Molos gamla print men favvo är nog den underbara regnbågen

2. Vilket var det första danska plagget du köpte?
    - Två ESL suits som jag köpte i okt/nov 2007 när Noel var bara några månader. Han fick dem sen i julklapp.

3. Vilket är det senaste danska plagget du köpte?
    - Förutom en Katvigjacka från Tradera och Småfolksshopping (som inte jag stod för) så var det en beställning från Ida T

4. Vad tycker dina barn om danska kläder?
    Noel gillar de färgglada kläderna och Lea tycker nog inte så mycket alls

• Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2010-10-20 09:45:18 följande:
    God morgon!

Äntligen en ledig dag så idag ska jag få iväg egos paket som börjar ligga här pinsamt länge,fota och fixa två prolists.. Har precis rensat lite i Lovas garderob samt tagit på henne en pärlplattesuit i stl 80-tror jag får lägga tillbaka favvosarna i 74 iaf. Var nog väldans optimistisk där
    Morrn morrn!

Skönt när man fått in saker i Pro-listern även om det är sådär kul att fota och greja. Har Lova haft 74 länge? Jag velar lite vilka storlekar man ska köpa framöver. Noel hoppade över 74 och gick nästan direkt på 80. Du som har bägge storlekar hemma, är det stor skillnad på Molos bodys i 74 och 80? Ibland är det ju bara bredden som skiljer och ibland längden.
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-10-20 09:58:08 följande:
    Samma sak här, både Liam och Meja hoppade i princip över storlek 74, Meja har bara haft enstaka plagg i 74. Jämförde precis 2 Molo bodys, dom är lika breda men 80 är typ 2 cm längre, så det skiljer ju inte mycket, oftast gör det ju inget om bodys är lite långa.
    Då ska jag nog satsa på 80 även om hon nu skulle ha 74 längre än Noel. Precis som du säger så gör det ju inget om de är lite långa eftersom det ändå inte syns.  Tack för att du kollade!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17