Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2010-12-30 14:52:41 följande:
    haha gött insåg nu att jag nog skickat iväg honom lite väl mycket på sistone Drömmer. min lille springpojke tur att jag är snäll mot honom på andra vis <3

vad väntar du på för fint?
    brun småfolk lurv från småvi
    Buttelina skrev 2010-12-30 14:53:27 följande:

och föresten.. om ni inte köpt den gröna kik kid klänningen så GÖÖÖR det!!! Helt underbart äpplegrön färg *kär*

den ser väldigt fin ut, men den var både för tajt och för urringad på M
  • Mamma till Simon
    Buttelina skrev 2010-12-30 14:57:30 följande:
    åh vad fint!! att jag inte tänkte på den när det var 40%  nää kan förstå att den inte passar små rultisar hade aaaldrig fått på den på min dotter när hon var 1-2 år
    eller på gick den, hade säkert funkat om hon kunde gå men nu bara den korvade sig, sedan så var den ju så himla urringad att Mollts ärr efter hjärtoperationen syntes, det såg helt enkelt inget vidare ut. Men den är verkligen helt underbar.
    Buttelina skrev 2010-12-30 15:02:24 följande:
    *busbellan beställer nog en grön kik kid klänning* Drömmer
  • Mamma till Simon
    Buttelina skrev 2010-12-30 15:07:04 följande:
    jag förstår det åh har hon hjärtopererats. lillsnuttan <3
    ja men det är över ett år sedan så nu fungerar det som det ska Glad
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2010-12-30 15:10:56 följande:
    Tror inte den modellen är för alla barn, vissa får tydligen inte ens i armarna

Måste bara fråga, syns hennes ärr väl? Hur gammal var hon när hon opererades?
    Ellas ärr syns nämligen knappt alls om man inte vet om att det är där, syns dock lite mer på sommaren när huden runt omkring blir brunare
    hon var 4½månad när hon opererades. Ärret är väldigt fint men det syns ju ändå, sedan växte bröstbenet inte ihop som det ska så hon har en knöl där som syns ibland beroende på hur hon sitter/ligger.
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2010-12-30 15:17:18 följande:
    Hur sa läkarna till er att ni skulle sköta ärret? Är mest nyfiken eftersom det verkar skilja en hel del vad man säger
    ingen som har sagt något vad jag kommer ihåg iaf
  • Mamma till Simon
    SmillaMilla skrev 2010-12-30 15:19:29 följande:
    Busbellan skrev 2010-12-30 12:40:08 följande:
    Jag gissar på Molo, men det är ju en vild gissning från min sida
    ha ha ja MOLO så klart, finns knappt något annat märke för mig. Beställde den blå från llm men nu fick jag meil om att den var slut i stl 140

Någon som sett den någon annan stans?
    http://www.klkids.se/FrameworkBasic/ShowSearchResult.aspx?pagenum=5&pagesize=20
  • Mamma till Simon
    SmillaMilla skrev 2010-12-30 15:31:29 följande:
    Tack, men fanns bara den svarta/mörkblå i 140 o den vill han inte ha. Den gröna eller den blå/turkosa.
    åh vad synd, jag kollade aldrig storlekarna
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2010-12-30 15:10:56 följande:
    Tror inte den modellen är för alla barn, vissa får tydligen inte ens i armarna

Måste bara fråga, syns hennes ärr väl? Hur gammal var hon när hon opererades?
    Ellas ärr syns nämligen knappt alls om man inte vet om att det är där, syns dock lite mer på sommaren när huden runt omkring blir brunare
    jag har lagt in en bild i mitt galleri under starka bilder så du kan få se
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2010-12-30 15:37:09 följande:
    Ser ju jättefint ut!

Nej till oss sa de väl inte jättemycket heller, bara att vi skulle ha hudtejp på ärret tills det bivit helt vitt, alltså tills det inte ändrar sig längre, ca 6 mån tror jag det var. Det var för att det inte skulle bli bredare
    JA DET ÄR SÄKERT OLIKA BEROENDE PÅ VAD DET SITTER, oj caps
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17